Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En vecka sedan sist...del 2

Publicerad 2008-12-25 22:46:40 i Allmänt,

Såja, nu kan jag fortsätta!
Jag kände att den innan blev en aning lång, så liksom, haha, ja då kändes det bättre att dela upp i två delar.
På Emmas födelsedag gjorde jag inget vidare speciellt, dagen bara flög förbi, och ja, vad är det för dag efter den 23:e December? JOO DEN 24:E!!
och det innebär? JUUUUUUUUUUULAFTON! :D
Precis, igår var det julafton och det var en trevlig. Jag firade hos min farbror i Ekeby med min pappas sida av släkten. Maten smakade gott, och så gjorde även saftsåsen. HAHA, gröt är inte riktigt min grej, om man säger så, så jag äter alltid bara saft sås. Tomten kom också och hälsade på faktiskt, eller nej, det var inte tomten, det var tomtemooor, för tomten var sjuk :( tråkigt va? :(
Men tomte mor var trevlig, och jag hade varit snäll iår, för jag fick allt några klappar. Inte sådär överdrivet många,som 3852 stycken, men några. Jag fick :

Pengar som ENDAST får användas till Diggiloo biljett 
Champagneglas, Orrefors
Mascara, Isadora
Parfym
Pengar


Ja, jag är nöjd iaf. Det kanske inte är så mycket i sig, men det är inte det som räknades. Jag fick det jag ville, och det räcker för mig. Iår var också första julen som vi firade utan min syster, vilket kändes..tomt!
Hon har alltid funnits där på julafton, men nej, nu var hon i Götlaborg hos Kennys farmor och farfar.
Jag vet, det kommer att bli så, men det kändes så tomt. Och därför var det extra roligt när hon och Kenny kom idag! :D

Jag, idag så har jag vell inte gjort så mycket. Eller jo, jag har varit oerhört duktig och städat hela mit rum. Från topp till tå. Eller kanske man ska säga från låda till golv? HAHA, nej men jag rensade i mina lådor, och lite så, så nu är här fint igen, för det här kan ju inte se ut som om en bomb har varit här när världens bästa vän kommer hit! :D
Och det gör hon redan på söndag vettni, och jag är fett med glad för det, för jag saknar henne en aning ganska så väldigt jättemycket. Och ja, jag ska lämna världens bästa år med henne, och det känns så BRA!!

Nu så tänkte jag publicera detta, och lägga till lite fler bilder från den gångna veckan, och sen så ska jag kila ner till TVn och äta lite godis och så. Men ni får ha det bäst, och så bloggar jag mer en annan gång. Eller ja, först och främst måste jag ge er en APLLÅD om ni har läst både del 1 & 2, innan jag gör allt det dära jag sa!
Men ni får ha det bäst, och ha en trevlig fortsättning!

Julkärlek // Sofie




19/12-08, Julklappar


19/12-08, vi var på lite flumhumör! xD


19/12-08, "ju mer vi är tillsammans tillsammans tillsammans, ju mer vi är tillsammans, ju glaaaaaadare vi blir!"



22/12-08 Junior & Baloo i väntan på Idolerna



22/12-08- Robin, Alice & Kevin på signeringen


22/12-08 - Robin på signeringen, efter att ha tagit ett snack med Emma, och inte kunnat signera det jag ville till henne! :(

Kommentarer

Postat av: Jénny

Publicerad 2008-12-25 23:16:25

En fet applåd till Jénny som läst , OCH kommenterar :D

Postat av: MARIIIIAAAAAA

Publicerad 2008-12-27 15:07:15

ROOOOOBBBBIIIIIIIINNNNNN kom till MIG DIN HETTE JUVEL !;)(Bortse robin nu) Vi är bäst tsm :D Älskar dig mktmtkmtkmtkmtk<3<3<3<3<3<3

Postat av: Emma

Publicerad 2008-12-30 10:20:04

FÅr jag en liten applåd för att jag skummade igenom båda delarna?! ;) HAHAHAHAHAHA xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela