Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Skånetrafiken.

Publicerad 2009-12-19 00:48:52 i Vardagar,

Ibland älskar jag dig,
ibland hatar jag dig.


Du har hjälpt mig i situationer då jag inte kunnat ta mig fram på andra sätt.
Stadsbuss, Regionsbuss, Pendel.
Öresundståg och givetvis: Pågatåg.


Ibland älskar jag dig,
ibland hatar jag dig.

Din telefonsvarare bör skaffa hörapparater,
då den inte förstår sin hemdialekt, skånska.


Ibland älskar jag dig,
ibland hatar jag dig.


Och idag hatar jag dig.

Skånetrafiken.

Fin dikt va? HAHA, nej men okej, idag har inte varit en bra pendlardag.
Allt började redan igår, då 8 tåget blev insällt (efter 40 minuter ute i kyla).
Imorse var allting okej, men i eftermiddags var det andra bullar.
Två inställda tåg, och ingen ersättningsbuss. Skulle varit hemma vid 2, men vad hemma 20 i 5.
Då jag fick åka med mina grannars/barndomsvänners pappa hem. Bra början på jullovet, right?

Okej, ikväll har jag i alla fall varit hos Tilda på tjejmiddag. Tack för kvällen! :)

Nu äre snart bedtime, och imorgon ska jag sova.

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-12-19 17:46:32

Tack själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela