Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Vi ska bli granne med Henrik Larssons gamla place

Publicerad 2009-12-03 22:39:22 i Vardagar,

Jag är fortfarande förkyld.
Och jag gillar det inte. Skolan idag funkade, inte mer.
Nyser stup i kvarten, samtidigt som jag hostar och då vill jag bara gråta för att det gör så ont.
Men jag kan inte vara borta. Imorgon är det på det igen i alla fall, och då är det företagsekonomiprov som gäller.
Jag tror faktiskt jag kan det nu alltså. Satte mig med boken förut ikväll och pluggade. Sjukt stolt över mig själv!

Idag på vår mentorstid kom vår rektor in och pratade med oss en sväng. Drog upp regler som inte hålls och vad som ska bättras på. Om alla bara hjälper till tror jag det blir bra också, inför den sista terminen på Nicolaiskolan.

Efter sommaren så flyttar dom om programmen på skolstaden. International flyttar in i våra lokaler medans Vi, Handels-och Administrationsprogrammet flyttar till ett eget hus, Handelshuset, som då kommer att tillhöra Olympiaskolan. Det tror jag kan bli bra!
Mer sammanhållning och att alla HP-elever inte får all skit. För vi får väldigt mycket skit, för något vi inte gör.
En annan sak som är bra också, är att det är planerat att vi ska få egna datorer. Bärbara Nivet...
I know, friskolorna har redan detdär med att alla elever får sina datorer men det är stort att skolstaden nu tänker lägga pengar på det. Det är en stor utgift och en stor risk, men det kan leda till så mycket bättre undervisning.
Vi, i HP2D sitter väldigt mycket vid datorerna. Eller ja, HP-elever överhuvudtaget. Och för oss tror jag det blir bra!
Alla elever inom skolstaden ska inom sin tid (kommer inte ihåg hur lång tidsperiod det var) få sin egen dator. Eller ja, "hyra" sin egen dator.  Men hur det än är så; Handelseleverna får det först!
Sensation till skolstaden. Sensation att Vi kan få göra någonting någongång.
Även om det bara gäller en sådan sak som en lite jävla dator...

Nu tänkte jag kika vidare lite här,
läsa bloggar, och hosta och nysa en och annan gång.
Sen så är det bedtime. Har ännu en skoldag imorgon också, som sagt.
Skridsko på idrotten, kul.
Hoppas dock att jag slipper vara bambi på hal is detta året 8)
Hoppas att Ni har det fint i vintermörkret!

Love.
S.



Keep on smiling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela