Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Skolan imorgon, nej nej, inte för Sofie inte!

Publicerad 2009-02-01 22:56:53 i Allmänt,

Godkväller! :D
Jag tänkte slänga iväg ett blogginlägg, nu innan jag går och lägger mig. Jag tääänkte vara i säng, lite tidigare än halv tolv idag. HAHA, mina tider är verkligen inte bra för hälsan alltså. Jag sover dryyygt 6,5-7 timmar per natt.  Bra? Neej, verkligen inte. Men jag överlever, dock lite trött. Well, jag ska inte till skolan imorgon, i vilket fall som helst. För jag ska till "tannapregaren", HAHA, alltså tandläkaren. Usch, jag vill inte, för jag vet att dom kommer skälla på mig. För jag har ett hål i en tand, och det är ett stort hål. Dom försökte laga det förra året, med en provisorisk fyllning men det har släptt, och jag har inte hunnit få tid, förräns nu. Så det kommer jag att få skit för. Och så kommer dom säkert att fråga hur ofta jag äter godis, och dricker onyttigheter och blaha blaha. Vilket jag kanske gör för ofta, jaaa!
Och efter det, så ska jag till Linåker och prata med Markus. Låna lite böcker av honom, till mitt NK-arbete. Han är bra han, så hjälpsam, även oma man inte är hans elev längre. Sjukligt bra lärare är han också, enligt min åsikt. Matte/Teknik/Fysik har han, och ja, han är duktig, och man lär sig väldigt mycket utav honom. Så jaa, ni som inte har haft honom, har gått miste om bra utbildning, MOAHAHAHA! xD
Ja, som sagt, jag ska tid, och vara där, och plugga lite är det tänkt. Och ni som läser tänker säkert : Men varför ska hon inte tillbaka till sin vanliga skola, istället för att hänga på sin gaaaaaaaaaaammla skola?
JOOO, jag kan förklara för er att det är för att imorgon, så ska Nicolai ha Idrottsdag. Och där hade jag valt att gå "vinterpromenaden" som är mellan nio till tolv. Så hade jag inte kunnat vara tillbaka i Helsingborg förräns tidigast halv elva, och då sa min lärare att jag skulle ta ledigt hela dagen istället, för jag skull endån inte hinna ikapp dom andra! :D
Och det tackade jag föööör :D
HAHA, ja vad har jag annars gjort i helgen då? Ja, igår så sov jag bort halva dagen, vaknade halv ett. Bra sofie!
Men så kan det gå, om man tittar igenom Prison Break avsnitt som man missat i veckorna. HAHA xD
Annars så städade jag hela eftermiddagen igår, plockade undan, damsugade, tvättade golven, rengjorde skåpen på toaletten. Och så vek jag tvätten, när jag endån var i farten. HAHA, bra jobbat jöns!
Ja, efter deeeeeet, så lagade jag och pappa mat. Det är mysigt att laga mat med pappa för han är så duktig på det, och han har sina små tricks och knep, som man själv inte skulle tänka på. Gott blev det iaf, och vi åt fläskfilé, potatisklyftor och en "pappasås". HAHA, alltså, en som han knåpat ihopa helt själv med andra ord. HAHA xD
Senare igårikväll, så var det final av Körslaget, som Team Bollnäs (med Hanna Hedlund i spätsen) vann. Dock tycker jag att Team Uddevalla (givetvis med Uddevallas egna Erik Segestedt i spätsen!) skulle vunnit. För deras pengar skulle gått till något så mycket finare. Han skulle skänkt 500 000 svenska riksdaler till Saronhuset i Uddevalla, som ger folk mat, och någonstans att bo, för att kunna överleva. Men ja, allt kan inte gå som man vill här i världen,  men jag röstade iaf på Erik. "Hej, Erik här. Tack för att du har valt att lägga din röst på mig och min kör. det betyder guld. Puss och Kram"
Något i den stilen fick man höra när man ringde och röstade på team Uddevalla. Belive it or not, Erik låter ganska så söt! HAHAHAHHAHAHHAHAH, sa jag verkligen det dääära? xD
Men ja, jag pratade lite med Martina på msn, som är världens bästa vän, och världens finaste människa. Jag är så tacksam över att hon finns i mitt liv. Min bästa vän, min tvillingsjäl, Martina Holgersson! <3
Seeeeeeeeeedan, så bestämmde jag mig mitt i natten för att se det sista avsnittet av Prison Break som jag hade missat, och däckade inte i sängen förräns vid två snåret.
Imorse gick jag upp vid 11, käkade frulle, var på ICA, och sedan ahr ajg i princip bara suttit här. Hjälpte pappa där ute innan lite, det var sviiiiiiiiiinigt kallt ute. Flummat med Martina har jag gjort, och så har jag gjort kärlekskort till mig och Matte. HAHAHAHHAH, vilket liv, en söndag som denna! :D
Nej, nu så ska jag gå och sova, men ni får ha det så bra, tills jag bloggar nästa gång.
Godnatt och sov så gott!

Looove // Sofie


Martina & Jag, vi är lite som vi är, men vi har förbaskat roligt!
"Vem åkte du hiss med senast?!" HAHAHAHHAHAHAHHA xD

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2009-02-02 14:25:08

Åhhhhhhhhhhhhhhhh, jag vill också inte gå till skolan, HAHAHAHAAHAHA 8)

Men jag hoppas att det gick finemaaaaaaaaaaang oss tandläkaren, & att du inte behöver äta mindre godis, liksom, katastrof isåfall! :o

Jag saknar dig, by the way, om du nu missat att jag gör det, vilket jag inte tror, men jag tänkte iaf inflika det ändå!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, jaaaaaaa, Sofie, vem åkte du hiss senast med?! xD

HHAHAHAHAHAHAHAHAHA, vi är sååååååååååå seriösa & absolut absolut inte snuskiga, nejnejnej!

Liksom, dom som påstår det, måste ju vara helt koko i huvudet! 8)



Men jaaaa, nu blev det kanske lite långt här, hahaha, sorry för det, men näringslära är trååååkigt 8)

Jag älskar dig, mest mest mest av allt, världens absolut finaste vän!

Alltid! <3<3<3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela