Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Idoler

Publicerad 2009-01-09 23:37:54 i Allmänt,

Hejhopp!
Just nu, så är jag så besviken...
För som ni vet, som läser min blogg, mina vänner, mina kanske inte vänner, jag vet inte alltid vem ni är, men iaf, som ni vet så har jag en idol, eller ja, två kan man nog säga. Ola Svensson & Mattias Andréasson. Båda två kommer från "Idolfabriken" men är två av dom mest kända popkillarna i Sverige idag. Jag gillar dom, för hur dom är som personer, vilket är två underbart trevliga prickar, och för deras musik. & ja, fine, dom är söta, och snygga, det ska jag inte förneka, det har jag aldrig gjort under den tiden jag har haft någon idol. MEN, nu kommer det här stora "Men":et :

Varför kan jag inte få ha dom, utan att det är fel? Utan att jag är en "jag-har-inget-liv"? Utan att det är töntigt?!

Jag vet, jag ska inte bry mig om folk som säger så, men ibland är det så jäävla svårt att låta bli. Någon gång rinner koppen över liksom, och ja, då måste jag få skriva av mig lite. För liksom, om jag inte haft Ola som Idol, så hade jag inte haft världens underbaraste vänner (tillsammans med girlsen här hemma <3) och jag hade inte upptäckt lika många nya ställen, som jag gjort av att ha honom som Idol. Och jag hade inte haft de glada stunderna, med honom, i väntan på honom, och undertidens hans gigg är. För att stå och sjunga med till Natalie, fy vad underbart det är!
Och Ola som person, väääärldens omtänksammaste människa, jag lovar. "Hur är det?! ÄR det bra med dig idag?!", massa snutt på honom. Och liksom, han bjuder på sig själv, kan skämta om saker, som ja, haha, han är för rolig. För jag menar, vem skämtar om att han som gammal ska sitta med rastaflästor och signera på ålderdomshemmet?!
JO OLA! Och ja, i like him, och hans musik, och jag gillar honom för den han är!

Matte då, Matta har jag sett och träffat två gånger. Ena gången var det mest för att liksom, umgås med folket, vilket i sig är i princip samma människor som jag umgås med när jag träffar Ola. Vilket är enormt trevligt folk. Och Matte, han är ju med i gruppen EMD (som ni nog inte har missat?) och ja, jag har lärt mig att tycka om Erik och delvis Danny, påköpet liksom. Och Matte som person, är väldigt trevlig, och såhär, omtänksam, också. Andra gången jag träffade Matte, det var i Lund på Lundakalaset, och sötare människa får man leta efter. "Klart att jag ger dig en kraaaaam", snutt!
Hans fru är jag också (HAHA, "Min fru?!") och ja, jag gillar även honom, för det han gör och den han är.


Men varför tycker vissa folk, att det är så fel?! Vad exakt är det för fel med att ha en Idol?

Ola är visserligen nummer ett, men någon hamnar alltid på andra plats, och Matte ligger väldigt stadigt där, kan jag ju meddela om. Och ja, jag tycker iaf INTE att det är något fel med att ha en Idol. Även om man kanske inte har samma, så blir jag glad, för mina vänner skull, och deras realtion med sin Idol. För alla har olika relationer till sin Idol!
Man ska respektera andras åsikter, och (jag har aldrig tvingat någon att tycka som jag om både Matte och Ola) även om dom kanske inte alltid är dom samma. En gillar hårdrock, en gillar punk, en gillar pop, alla är vi olika, men samtidigt exakt lika mycket värda!
Ja, okej detta kanske blev lite knäppt inlägg, men ja, jag hoppsa att ni förstår delvis vad jag menar. Och jag tänker inte släppa det här med att ha en idol , för att gå på ett gigg är bland det bästa jag vet. Jag kännde bara att jag var tvungen att skriva av mig lite, för det kan behövas ibland. Och jag har inte tvingat någon att läsa, men ja!


LOOOVE // Sofie
  
  Mattias Andréasson      


Ola Svensson

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-10 06:39:07

Fett bra skrivet Sofie!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

Dock kommer jag aldrig fatta hur du kan ha den där snubben på andraplats ;) Men som du säger, vi respekterar varandras åsikter här :D Hahaha

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-10 06:39:08

Fett bra skrivet Sofie!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

Dock kommer jag aldrig fatta hur du kan ha den där snubben på andraplats ;) Men som du säger, vi respekterar varandras åsikter här :D Hahaha

Postat av: Christina

Publicerad 2009-01-10 20:14:13

Klokt!!!

Jag har tänkt på en annan sak som ni kan ta upp med dessa personer som kommer med dessa dumma saker.

Varför fick man dyrkan Beatles.

Varför får man dyrka hårdrock.

Varför får man dyrka Kent.

Varför får man dyrka Håkan Hellström.

Varför får man dyrka Winnerbäck.

Men inte Ola och EMD för då är man fjortis och besatt.



Stå på dig och tänk så här:

Ni är bara avundsjuka på allt runt idolen.

Postat av: Turkland

Publicerad 2009-01-11 11:06:57

Helt rätt Sofie!! Bra skrivet!

Och hömm... psst...! Matte är fett söt på den bilden och den dagen var fett älskad :D <3

Postat av: marie

Publicerad 2009-01-13 17:51:38

SÅ BRA SKRIVIT SOFIE! :D:D:D

Postat av: marie

Publicerad 2009-01-13 17:51:59

SÅ BRA SKRIVIT SOFIE! :D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela