Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Sjuk

Publicerad 2009-01-09 18:05:17 i Allmänt,

Hejhopp!
Nu tänkte jag blogga lite, trevligt va?! :D
hehe, nej men ja, iaf jag har varit hemma från skolan idag, huvudvärk tar död på mig alltså. Usch, jag verkligen hatar det. Och så börjar jag bli förkyld också, tjohoo, sofie hoppar högt. Eller inte..
Men ja, i princip hela min familj har varit sjuk, så varför skulle jag få leva lyx och inte bli det?
I survive och det är ju bra! :)
Tjoho, så nu undrar ni kanske vad jag har gjort när jag har varit hemma idag?
Jo klockan 05:35 (klockan hade ringt då) gick jag upp och sjukanmälde mig. Sen så blev det sängen igen, och jag somnade direkt när jag hade lagt huvudet på kudden. Pappa kom upp vid tolv och sa att det var...jag citerar "Sofie, det är frukost, eller ja, för oss andra är det lunch", HAHAHA xD
men åhh, man måste sova när man inte mår bra, det är den bästa medicinen. Eller iaf om man heter Sofie Jönsson.
Anyway, jag gick ner och åt och drack lite, sen så somnade jag igen, och vaknade inte förräns vid 2, då min käära vän Sara ringde och ja, tyckte att jag skulle åka med henne hem med halv 3 tåget men tjaaa, det blev lite svårt eftersom att jag låg hemma i sängen och var sjuk. Vi pratade lite, jag lär nog mest som en död fisk när jag väl sa något. HAHA xD
När vi lagt på, så drog jag mig i sängen ett tag till, tills jag vid halv tre snåret gick ner, och där nere satt Kenny tillsammans med mamma och papppa. Jag letade upp datormusen så pappa slapp den dära musen som man har på en lapptopp ni vet, haha, han blev galen på den, som han sa. Men ja, jag kan gärna byta ut, han kan ha denna datorn på jobb, så kan jag ha pappas jobbdator, erkänn att det lät bra?! En Dell är det, helt fiiiiiiiiiiin! :D
Japp, jag tryckte i mig en banan och drack lite vatten, jag hade fått order av Sara att äta något, och ja jag tänkte att det var bäst att lyda. Bra gjort av mig vaa?! :D
Ja, jag kilade upp och fastnade vid datorn och ja, mitt i allt så kom jag in på EMDs hemsida, och liksom, Mattes blogg, han är så söööööt! :D
& vetni vetni vetni?! HAN HAR SNART ETT HELT ALBUM SKRIVIT! :D
tjoho, sofie goes happy! :D För ja, Matte är bra han, väldigt bra faktiskt hehe!
 jaha, vad har jag mer gjort idag då? Inte så mycket.
Ikväll så blir det let´s dance, och ja, vilken stjärna faller först?!
haha, jag har då ingen aning, för jag är inte så insatt hur det har gått för dom. Jag vet iaf att bla Leila Bagge ska vara med, ni vet den kvinnliga i Idol 2008 juryn? Ja, hon ska vara med, och Kitty Jutbring och Mojje. Det är iaf några som ska vara med. Juste, blondinbella ska också vara med, hon kände bloggerskan? Inte för att jag har så stor koll på henne, men ja, hon ska vara med. Det ska bli trevligt och se hur det går.
Och imorgon, får ni absolut inte glömma att titta på körslaget klocka 20:00, för Erik Segerstedt med sitt Team Uddevalla ska uppträda med låten som EMD vann grammis för, nämnligen Jennie let me love you. Trevlans bananer! :D
HEHE, och så ska ju Emma sitta i publiken och stötta Erik. hoho, trevligt värre! :D

Nej men nu så ska jag publicera detta tänkte jag. Kanske inte värdens intressantaste inlägg, meeen det är iaf ett inlägg!



Looooove // Sofie

P.S
Jag vill bara påpeka en sak också, att ja det kanske har stått en del om EMD och så i min blogg på senaste, meeeeeeen, det är såhär att Ola kommer alltid att vara numbero ono i mina ögon. Bara så att ni inte tror att Matte har kommit och kickat ner Ola på något sätt nu, för det har han inte. No way!
D.S

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-01-09 21:22:23

Naaw, vad du är duktig Sofie! "Äta bör man, annars dör man". Och ja, du lät lite som en "död fisk", tog ett tag innan jag fattat att jag hade väckt dig, förlåt. Jag trodde bara att du var hes elr ngt :)

Nej, nu ska jag lyda dig och fortsätta se på Let's Dance!

Puss på dig<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela