Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Tisdag, härliga Tisdag...eller?

Publicerad 2009-01-27 20:06:47 i Allmänt,

Godkväll kära vänner!
Nu när jag börjar skriva är klockan 19:17 och jag lyssnar på Mattias. MM, han är bra han, min "man"!
HAHA, internt internt, även om inte Matte fattar det själv. Well, han är bra, det är det ingen tvekan om!
Checka in hans Myspace vettja, eller bara sök på youtube, på Mattias Andréasson, så lär ni får upp några godingar!
Ja, härliga tisdag var rubriken. Ja, för vissa var det kanske så, och det var en härlig tisdag för mig, delvis.
Det började med att jag imorse tog bussen med Sara in till Landskrona, för att sedan ta tåget därifrån, till Helsingborg. Allt för att slippa dötid. Jag hatar som sagt att vänta!
Well, min drama började fem över halv nio, och när klockan var 08:32 var det bara jag som fanns på plats. Lite konstigt tyckte jag. Well, Hiba och Johan kom tillslut, och så även vår läraren. Men när klockan var tio i nio så var det bara fyra personer som hade kommit till lektionen. Jag, Hiba, Johan och Admir. Bra, fyra personer, av fjorton!
Skulle vi bara vara fyra personer på den lektionen? Lyckat om det är drama....
Ja, det kom inte fler, kan jag ju meddela, så vi fick sluta, vilket ledde till att vi hade håla...i tre timmar och fyrtiofem minuter!
Igentligen så var det "bara" i två timmar, för enligt schemat så skulle vi haft mentorstid, men den behövde jag inte komma på. Så vad skulle jag göra i tre timmar och fyrtiofem minuter, helt ensam, i skolan?
Precis, jag kunde inte göra något vettigt, så jag satte mig på första bästa tåg, ner till Lund för att fönstershoppa lite. Jag vet, det låter stört, för jag kunde lika gärna ha gjort det i Helsingborg, men det är ändån inte samma sak. Lund är mycket mysigare, och det är alltid skönt att komma ifrån den stad, som man vanligtvis brukar spendera åtta timmar per dygn i.
Väl i Lund, så blev det lite tittande på kläder, hittade dock inget, tyvärr...
Jag som behöver kläder liksom. Ja, till lunch så blev det en cheesburgare med bara ost på donken. Gott, gottigottgott!
Dock mycket onyttigare. En fördel med att gå på donken i Lund, är att den dära unga killen, han är ganska så söt. Det konstaterade jag idag. Och på donken i Lund, där gör dom reklam för sina pågar. Idag spelades "Brother oh Brother" med Måns. Trevligt värre!
Ja, jag tog tjugo i tolv tåget tillbaka till Helsingborg, där jag hade mina två och enda lektioner för dagen.
Samtidigt som skoldagen var härlig, så var den inte härlig. Tänk vilken sovmorgon jag hade kunnat ha!
Men nu får man inte tänka så, inte inte inte.
Ja, om lite mer än en timme så börjar Andra Avenyn och enligt tidningar (och deras hemsida!), så ska det bli ett nytt fusk på Harry Brandelius-gymnasiet. Ohh, spännande!
Nej men nu så tänkte jag publicera detta, men ha det bra, och glöm inte att ta hand om varandra.

Loove // Sofie



Mattias Andréasson

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2009-01-28 15:20:18

Matte är så jääävla bra :D

Fast jag stör mig lite på att "your song" från idol inte finns kvar på youtube :o

Men ändå...han är brabrabra :D<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela