Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Göteborgsresor är bra!

Publicerad 2009-06-25 20:08:29 i Special moments,

Okej, nu tar jag dom senaste dagarna i olika inlägg, annars blir det lite mycket i ett känner jag.
Som jag skrev för något inlägg sedan så skulle jag försöka med göteborg fram tills söndagkväll.
Dock behövde jag bara göra det tills söndag eftermiddag. Vid 1 tiden ringde min vän Sandra Hinz och frågade mig om jag skulle till Liseberg på måndagen. Nej svarade jag då, eftersom ja jag hade ju inte löst det. Men då fick jag ett erbjudande, som jag tog direkt. Eftersom de endån skulle köra upp så fick jag lov att åka med dem gratis dit och hem. Taaaaaaaaack för det Sandra!!!

Dagen börajde dock med två timmars jobb, vilket var trevligt. Sen bar det av till Ängelholm, där jag blev hämtad. Brummbrummade upp gjorde vi på 2,5 timme så vi var i Göteborg vid 4.
Inne på Liseberg träffade vi fin fina flickor som hade tagit plats till oss (TACK!!!) och jag träffade framförallt Martina, min fina och bästa vän. Vi hade inte träffats sedan i Februari, så det blev ett vääldigt kärt återseende. Du är bäst!!
Sen det blev lite chillibill och toabesök som slutade i lite vattenkrig (moahahaha!!) och sen så var det rep. Då kom Maten också, och det blev kramkalas. Nanne är söt, Brolle är dukig och Ola är bäst. Sann fakta det dära!
Sen blev det ännu mer chillibill, massa dricka vatten och glassätande. HAHA, Ben & Jerry´s glass är vell helt okej. Men inte sådär, wohoooow överdrivet speciell. Men ja, gott var det i alla fall. Vid sju tiden kom Emma & Baloo tillbaka (de hade varit där sedan tidigre!) efter sina karusellåk då det även blev lite toalettbesök till. Vatten går rakt igenom en om man dricker 345968747 liter liksom. HAHA, okej det var 3 men endån. HAHA!
Allsången började vid 8 och höll på till halv 10. Nanne, Christer Sjögren (jag var ju där för hans skull liksom 8) ), Brolle (eller som jag säger; Brålle!) och givetvis då herr Ola Svensson. Programmledaren var ju Lotta, vilket är en sjuuuuuuukt spontan och trevlig människa. HAHA, rolig också för den delen! 8)
Galet rolig var allsången i alla fall och vilken stämmning det var. Jag fick sjunga i micken med Lotta, Martina fick sjunga i micken och vi syntes på TV. Roligt var det i alla fall, och efteråt var det tänkt att det skulle vara signering. Vilket det blev i typ, 5 minuter vid stängslet och sen så blev Ola tillbaka dragen av vakten, hur mycket han än ville fram till fansen. Kul liksom, kul. Men ja, han fick träffa sin familj (döda mig så söt Olas brorsdotter är!!!!) och sådära. Men ja, vi kilade ut och gick bort en sväng till artistingången för att se om han var där. Vilket han var, och med en telefon i örat vinkade han till sig (han vinkade som en dåre!!) oss och så blev det lite mysigt prat, flumm och många skratt. Ett grattis på födelsedagen och troendehet om att jag blir arton blev det också ja.Vi konstaterade att nästa gång blir Kristianstad (för de flesta) och att Vi inte var norrlänningar. HAHAHHAHAHAHA!!
"So:SER VI UT SOM NÅGRA NORRLÄNNINGAR ELLER?!?! Ola; HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!!!!!!! *död* "
 Har jag sagt hur mycket jag tycker om hans humor? HAHA!
 Sedan skulle Ola åka till hotellet och vi vinkade hejdå och kilade till bilen. Påvägen fick vi säga hejdå till Martina och Anna som skulle till campingen, och ja, det var lite sorgligt att säga hejdå till min bästa vän utan att veta när vi ses igen. Det blev stoooooooooooor kram i alla fall, och sen kilade vi vidare. Tog en runda in på donken-skandinavium där vi träffade Emma & Baloo (igen, för vi hade sagt hejdå vi också) och sen så brummbrummade vi tillbaka till Skåneland. Väl hemma i skåne á la Sandras place var vi vid tre tiden, och somnade gjorde vi inte föräns vid halv fyra. Dock hade det ju blivit lite sömn i bilen, men jag kan ju berätta att jag var trött när klockan ringde klockan 6, alltså 2,5 timme efter att vi somnat. Sandra skulle jobba och så även jag. Hemma i lilla Billeberga var jag klockan 8 då det blev lite frukost med mamma och en liten snabbtitt av allsången. Sen bar det av till joubb!
Jag säger bara såhär; Allsång med Lotta på Liseberg is the shit!!


Tack alla alla alla för en fantastisk dag/kväll!
Jag tycker om er, hela stora bunten!!!
Och sist men inte minst; Tack Ola!

   
  
  
  

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2009-06-27 17:58:15

HAHAHAHAHA, oh fy fan vad snygg jag är (8

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela