Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

jagärhungrig (!!)

Publicerad 2009-03-04 22:29:24 i Allmänt,

Godkväller!
Nu så är klockan lite över tio, och ja, som det står i rubriken så är jag hungrig. Vad fan är det med mig igentligen?!
Jag åt ju för tre timmar sedan, och efter det har jag hunnit få i mig lite popcorn också. What´s the problem?
Det får ja la fundera på....
Jag ska snart kila och sova är det tänkt, eller ja jag ska läsa en stund innan dess också. Det är ganska så mysigt, att läsa en bok och leva sig in i den. Få sina egna bilder hur det ser ut hos människorna i boken, hur människorna i boken ser ut, och hur snygga dom snygga killarna i boken verkligen är. Det är faktikst ganska så mysigt!
Dock är det en nackdel, för görs böckerna sedan till film (t.ex I taket lyser stjärnorna) så kan man bli helt förkrossad sen när man ser filmen, för den inte alls var så som man hade upplevt den själv. Så därför vet jag inte riktigt om jag vågar gå och se I taket lyser stjärnorna för liksom, själva boken är så fruktansvärt bra på alla sätt och vis. Nej, ja vi får se hur det blir med den saken helt enkelt.
 
I skolan imorgon ska vi ha debatt, som faktikst ska bli ganska så trevligt. Jag är i den gruppen som ska stå för att vi ska behålla lagen om fri abort i Sverige. Det var den enda jag kunde stå för (man behövde inte stå för det, men jag tycker det är enklare att debattera om saken då), för jag tycker att man ska ha fri abort, men att det inte ska användas som preventivmedel. Man ska inte ha sex, och skita i att skydda sig, för man kan endån göra abort. I det fallet tycker jag att det är fel. Men tänk så har man sex och man har skyddat sig, och sen går kondomen sönder? Ska man behöva bli förälder då, om man endån har gjort sin "plikt" och skyddat sig? I det fallet tycker jag att abort är bra. Vissa kan se det som mord (vilket jag tycker om man inte gör abort förräns långt in i graviditeten), medans vissa inte tycker att det kan vara så farligt, för det är ju inget liv, dom första veckorna. Men hur vet man det?! När bli det befruktade ägget verkligen ett liv? Alla anser vi olika, och jag vet inte riktigt själv vad jag anser. När blir det ett liv? Svår fråga, och just nu (och antagligen inte tills debatten imorgon heller) så har jag inget svar på det...Vad tycker ni?! 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH, ni vet, nästa gång jag träffar Nils-Åke, dåååå har jag allt mycket att ta upp med honom ska ni veta! HAHAH, och mina teorier om hur kidnapnningar går till stämmer absoluuuuuut. NOT!
haha, men ja, ni får ha det finemang tills jag skriver nästa gång, och liksom, glöm inte att ta hand om de ni håller kära!

Love.
S.

Här är lite snygga bilder på systeryster och ja, i väntan på bussen ner till stan igår. Erkänn att vi är snyggare än snyggast med våra poser? Vi lär varandra vettni! HAHAHA xD

 
Syskonen Jönsson, da posers! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela