Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Det finns olika saker man fastnar för

Publicerad 2009-11-30 18:44:15 i Allmänt,

Måndag kväll.
Och jag kom hem för ca en timme sedan. Sjukt va?
Ja, skolan idag var ganska så chill. Gjorde inte så mycket, och var ensam på eftermiddagen.
Då jag också fick veta att Ola ska vara med i Melodifestivalen 2010 :) SMS-bombad men ja, sedär så kan det gå!
Hade företagsekonomi i alla fall och ja det var ju en lite speciell lektion. Vi lär ju oss verkligen saker 8)

Nej men okej, det blev disskution om hur lätt det är att få betyg och alla klagar på ProCivitas. Okej, jag erkänner att jag kanske tycker att det är en snobbskola. Inte alla som går där, men ja jag tycker i vilket fall som helst att det är en snobbskola. Men när folk börjar säga att ALLA får sina betyg hur lätt som helst, då ger jag mig in i leken. Jag har en väldigt nära vän, fina Sara, som pluggar järnet av sig för att få dom fina betygen som hon har. Och det tycker jag att allmänheten ska få veta, att ProCivitas elever också pluggar. Att de inte bara ska se det som står i tidningarna. Men ja, folk lyssnar tydligen inte på HP-elever 8) Okej, vi slutade sisådär en halvtimme tidigare vilket innebar att jag hade 1,5 timme att ta död på. Satt i bibblan ett tag och kollade lite mejl och fick tips om en himmlans mysig blogg att läsa. Dagens favorit, om man säger så. Well, vid tre blev det insläpp till aulan där jag skrev nyprov i företagekonomi, om nollpunkt och ekonomiska termer. Det gick...som det gick, men ja, helt okej i alla fall. Kilade ner till knutan och hade trevligt sällskap på tåget. Emma, Filip, Morgan och Frida. HAHAH, okej det var en väldigt flummig tågresa faktiskt Morgan hade införskaffat sig ett par ASCOOLA skor, och Filip hade glömt göra sin labbrapport som skulle varit inne för två veckor sedan 8) Jag lärde Morgan att man ska välja sina tillfällen och ja, alltså allt blev bara så flummigt. M: Sofie, Du är alltid så elak! S: Duvet att du får vad du förtjänar? M; Okejdå....det är sant! HAHAHA!"

Hemma var jag i alla fall lite efter fem, då det blev käk. Nu pratar jag med bästa vän på msn, som åker utomlands imorgon :( I will miss you!!

Vi hörs kanske senare.

Love.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela