Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En helg som gått alldeles för fort

Publicerad 2009-11-29 23:17:10 i Vardagar,

Nu är klockan fem i elva och jag ska snart sova. Imorgon är det skola igen men då påbörjas det också att det faktikst bara är tre skolveckor kvar av denna terminen. 15 dagar? Vart har denna terminen tagit vägen?
Imorgon har jag i alla fall nyprov i företagsekonomi A, om ekonomiska termer och nollpunktsanalyser. Termerna är inte så svåra men det är lite andra bullar med nollpunktsanalysen. Ja, jag får plugga i skolan imorgon. Har 1,5 timmes håla helt själv imorgon så, då blir det att fördriva tiden med plugg. Vad ska jag annars göra liksom?

Well, helgen har varit bra. Igår var det somsagt Lund, vilket var mycket mysigt. Träffade Andy från min gamla klass på stationen här så det blev sällskap med honom och Jénnsan på tåget. Trevligt värre! Vi hoppade av i Lund och mötte Emma, då vi sen kilade bort till mormors bageri för att vänta in Christina och Sara. Efter ett litet samtal om lite missförstånd, så tilslut så kom även halländarna. Det blev mysig fika, innan Emma kilade bort till universitetet och skrev sin andra del på tentan och då tog vi en mysig promenad i stan. Såg ett och annat bekant ansikte (och en übersöt kusinsbästakompisbarn!) och sen så tillslut kom Emma och Christina och Sara åkte hem. Jénny, Emma och jag chillade runder i stan, och sen så blev det pizzakäk och konstaterande att det är illa att ta 20 spänn mer betalt för att få en glutenfri pizza, och så är den mindre än en vanlig? inteokej! Vid 5 kilade vi in på Filmstaden (lovelovelove) och halv sex satt vi i salong 1, för att checka in New Moon. 8 kom vi ut därifrån och så jävla bra film hade vi sett. Så fin och liksom, åhh! :') Jag gillar handligen väldigt mycket, och liksom skulle man över all förmodan INTE gilla handligen så har man alltid något fint att titta på. Antingen Edward eller Jacob liksom. Även om jag känner mig lite Jacob-ig. HAHA! Kilade ner till centralen där Emma åkte mot sitt håll, och jag och Jénny åkte mot Kävlinge där vi blev hämtade av Ann-Louise och jag fick skjuts hem! TACK SÅ MYCKET FÖR DAGEN TJEJER!

Väl hemma blev det att fixa adventsljustaken, och sen så blev det ett emotionaltalk med Pernilla. ..ibland ska man nog inte förståsig på allting va? Vid tolv snåret kilade jag ner och såg The proposal (halva i alla fall) och sen vare bedtime vid halv två snåret.

Vaknade vid elva snåret idag, av ett samtal från Sandra. Det var ju Helsingborg som stod på schemat idag. Fick skjuts av Pappa och Sandra (en annan sandra, min storasyter dådå!) upp och vi gick på Saras UF-mässa. Trevligt värre, och jag måste säga att ProCivitas har lyckats bättre med att få till den rätta mysstämningen iår än förra året. Sen så var där väldigt intressanta företag faktikst, med roliga saker. Vissa hade snygga montrar (Sara, Er var finast!) och sådär. Kilade därifrån vid 2 för att sedan ta död på 1,5 timme i stan. Lätt med Sandra. Det blev lite olika besök härochvar och jag fick med mig ett par hela leggins hem också. Var hemma vid 4 snåret då det käk, och mys med familjen. Gilla gilla gilla!

NU ska jag i alla fall kila och sova. Som sagt skolan imorgon.
Hoppas att min halsont går över snart också.
Men ja; godnight my readers!

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2009-11-29 23:55:37

Tack för en mysig stund. Älskar att fika med er och prata om ditt och datt.

Lycka till imorgon med prov och skola.

Sen avslöjas det vi redan vet.

kramis

Postat av: Sara

Publicerad 2009-11-30 16:54:50

Blev jätteglad för att ni kom förbi och hälsade på mig i montern! Tack! <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-30 18:17:00

Tack för igår! Och Sara fast att jag vet att hon inte kommer läsa detta, klart vi kommer! :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela