Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

I´m alive, okej?

Publicerad 2010-03-15 23:22:22 i Vardagar,

Yesbox, jag lever. Så är det. De senaste dagarna har varit upp och ner, nervösa och hjärteslagande. Och givetvis lite flummighet på det. Praktiken har gått bra, och vi har sålt som smör. Efter ca 5 timmar i en manuell kassa blir man ganska så virrig i huvudet av alla siffror, men jag lovar - det är galet kul!

I Tisdagskväll så bokade jag biljetter hem till världens bästa vän på påsklovet. Det blir buss upp (Min älskade syster, om du läser detta så påminn mig om att jag ska prata med dig om en sak!!) och tåg hem. Dock har jag kommit på att jag skrev fel tid på lappen till min mentor där jag ska vara ledig på fredags eftermiddagen (tja goddag, rullväska till skolan, HAHA!) men det får jag fixa imorgon. Men påsklovet ska spenderas hemma hos bästa vän i alla fall. We need that!

Torsdagens lunchrast bestod av ett litet besök på H&M där jag faktiskt hängde undan min kavaj som jag har gått och velat ha i ett halvår, men varit för snål för att betala 300 kronor för den. Men nu var det 100 kronor rabatt, så det var bara att slå till. Dock hade jag ju inga pengar i just torsdags, men det finns ju fler dagar på veckan! 8) Jag la i alla fall undan den till fredagen, så efter att jag hade slutat min lektion vid tjugo i fyra i fredags eftermiddag så tågade jag ner till Lund för att glatt betala för kavajen och ta med mig den hem. På tåget hem ringde Baloosan och frågade om vi skulle ses (efter en utskällning om att det är farligt att sova på tåget. "Du kan ju missa din station!!!" ) i Lund, då hon skulle möta upp Michaela och få en plansh. Väl i Lund väntade jag in min vän, där vi tog en runda på stan, där jag införskaffade mig min fina kavaj, mhm! Vi träffade lite folk, så vi fick planscher och vi mös vidare i den kalla staden Väl hemma på kvällen var det Let´s dance som gällde och jag måste säga att Mattias gjorde ett fantastiskt jobb. Och nej, jag tyckte inte att det var någon rättvisa i att Molly Sandén fick åka ut, men ja, röstar svenska folket så och det finns det inget jag kan göra åt.

Lördagen började med att jag gick upp alldeles för tidigt (ganska utvilad dock!) för att sätta mig på tåget som tog mig till Lund, där jag fick vänta i en timme på Emma, för att vi sedan skulle kila en runda i stan. Emma införskaffade sig ett par nya brillor, och jag var överlycklig för att glassbaren har öppnat. Nog för att vi aldrig köpte någon, men när glassbaren har öppnat  - då är det vår!

Vid halv två kilade vid till coop (efter att ha suttit i Saluhallen i en halvtimme, och nu hade även Johanna & Pernilla anslutit) där Team Ola körde igång sin kampanj och Unstoppable är himlans bra i körversion vill jag då lova. Det blev en mysig eftermiddag i vårsolen med skönsång och glad människor. Vi konstaterande i alla fall att om man inte kan låttexten så ska man improvisera. HAHA! Det var en härlig eftermiddag med härliga människor. GILLA!

Efteråt när kören gjort allt i sin makt för att få Lundamänniskorna att rösta på låt nummer sex i kvällens final i Melodifestivalen satte vi oss på BK (Jag, Emma, Jénny som också hade kommit, och Pernilla) och väntade ett tag. Jag smsade med bästa vän, och vid halv sex snåret kom Baloosan då vi körde hem till Jénny i Teckomatorp för att äta mat, chilla och vänta in tills att klockan blev 20:00. Tillslut slog ju klockan rätt och Mello började. Jag var en aning nervös, för hur det skulle gå. Hur skulle det gå för Ola? Vem skulle vinna? Salem?! I vilket fall som, så blev det jubel när Ola fick sina tre tolvor från utlandet och lite förvåning över att han inte fick några röster alls från svenska folket. Ola hamnade på 7:e plats, men det var absolut inte illa pinkat. Vid halv tolv kom mina kära föräldrar och hämtade mig, för att sedan köra hem till Billeberga igen. Home sweet home, om man säger så! 8)

I söndags så var jag hemskt duktig och städade hela ovanvåningen och sen så vilade jag resten av dagen. Blev en aning förvånad då jag tittade på klockan och såg att hon var 18:00 och det fortfarande var ljust ute. Det skriker vår då!! Kvällen blev intressant, och jag...ja, i really don´t know what to say. Jag förstår det inte, och kommer nog aldrig göra det heller. Dubbelmoral kan nog förklara en del i alla fall.

Nu ska jag prata vidare med bästa vän, och snart är det bedtime. Jag har sovmorgon imorgon, jag börjar inte förens klockan 9. SKÖNT!

Hoppas att Er vecka har varit kanon, fina läsare!

Love.
S.


Min fina nya kavaj - i love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela