Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Skyddsombud

Publicerad 2010-03-08 23:23:14 i Vardagar,


Kvalité på bilden är kanonbra, absolut!


Tjoho, idag börjar vi med en bild. För tittar jag åt vänster justnu ser jag en ros stå i en vas i mitt fönster.
För som många av er nog vet så är det internationella kvinnodagen idag. Och det uppmärksammades av LO i Landskrona, som stod på tågstationen och delade ut rosor till alla kvinnor, på vår dag. Min dag har annars varit helt okej. En jobbig idrottlektion som har gett mig galet ont i fötterna och i ena höften, en bra psykologilektion och ett bra möte med rektorn i eftermiddags. Kvällens spenderades med fina vänner nere på församlingshemmet och tacka gudarna för att jag aldrig sökt till Idol.

Angående idrottslektionen hade vi 1-2-3-4-3-2-1 träning (jobbigt som tusan!!) och jag gjorde så gott jag kunde. Med tanke på att jag inte är längre än 1,60 och plintarna var ungefär lika höga, så fick jag ta i väldigt mycket för att komma upp på dem, om man säger så. Men as I said, jag gjorde så gott jag kunde. Vilket jag fick cred för senare av Daniel (läraren) också. Tack för det säger jag, för det ger motivation.
Psykologilektionen var bra för att jag och Bibbi kom på en riktigt bra hypotes och jag vet att jag garanterat har minst godkänt på mitt prov som jag gjorde i samma ämne i fredags. Det känns skönt, med tanke på att det inte kändes sådär tummen upp när jag skrev det. Vidare om vad slutresultatet blir får vi veta senare.
Mötet i eftermiddags då, vad handlade det om? Jo, möte nummer 1 var om studentkommitén, och där blev det ganska så mycket missförstånd och elevrådet visste ingenting så ja, det blev inte så mycket av detdär mötet. Möte nummer två däremot, vilket var med rektorn, Daniel och representanter från alla handelsklasser gick finemang. Vi fick se lokalerna som kommer att bli våra till hösten, dock lite renoverade, och så diskuterade och och önskade lite. Jag tror vår flytt till Handelshuset kommer att bli kanon, bara alla ger det en ärlig chans. Och justja, vetni? Jag har blivit skyddsombud för handelsprogrammet. Verkligen något som jag tycker ska bli kul, att prova på något nytt och att framförallt lära sig något nytt. Ni lär få höra mer om det vill jag då lova!
På församlingshemmet var det ungdomscafé och där vara ganska så många småkids. 7 killar och 3 tjejer, om jag inte minns helt fel. Galet kul att killarna vågar ta sig dit också, och inte bara tjejerna. De verkade uppskatta det i alla fall. Och ja, jag och Jenny sjöng lite karaoke (varav hon KAN sjunga, så det blev orättvist där!) och ja, jag lovar här och nu att aldrig söka till Idol. HAHA!

Nu ska jag stänga av den här makapären, kila bak en meter och slänga mig i sägen. Imorgon är en ny dag, som man då brukar säga. Hoppas att Er dag har varit kanonbra.

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-03-08 23:48:37

Gud vad skoj att du blivit skyddsombud! Verkligen :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-03-09 21:37:54

Hahah... det lät ju tom piss när jag sjöng :P Vi får söka idol tsm... hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela