Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Jag lär då aldrig vinna ett pris på BlogAwards!

Publicerad 2010-09-27 22:46:23 i Vardagar,

Nej men sensationellt, sofie skriver faktiskt ett inlägg. Yes, det är sant!
Nu vet jag många små smurfar som hoppar inne i era huvud. HAHA, nej men skämt och sido, jag har nog lagt bloggen lite åt sidan ett tag. Och den kommer nog vara ganska så off ett tag framöver också. Det är ju inte åtta inlägg om dan, två i veckan om man har tur. Men hey, det är väl upp till mig om hur mycket jag vill skriva? Jag har inget mål att vinna pris som årets blogg i alla fall. Men på tal om det, jag tyckte Egoina var värd det priset på BlogAwards. Faktiskt. För hon är då en rolig tjej. Eller ja, jag tycker att man ska se hennes blogg med en liten klackspark. Vissa bloggar ska man göra det med, och speciellt med Egoinas. Skratta lite åt det. Hon är ju en sån, humorbloggare. Och skåning. Och från Landskrona, dendär Regina. Jag gillar hennes blogg i alla fall!

Well, vad har hänt i mitt liv sedan sist då? Eller sedan jag faktiskt skrev ett blogginlägg, och publicerade det?
Ja, jag har färgat håret. Så jag är numera brunett. Vad har mer hänt? För någon helg sedan så var vi ute och åt i lund på Glorias. Jag, Mamma, Pappa, Cina, Mats, Martin och Emelie. Riktigt roligt och mysigt. Och ovanpåallt, träffade jag min gamla vän Carl på centralen i Lund på kvällen också. Väldigt oväntat, och...chockerande. Jag har ju bara träffat killen sisådär, 3 gånger. På riktigt. Men ja, det var trevligt!

Jaha, vad har mer hänt? Jag funderar nästan på att titta i kalendern? Nej men jo, Olas platta har ju kommit ut, och han har startat eget bolag. Oliniho records. Kuligt namn, och kuligt med eget bolag. Well, jag hoppas det går bra för plattan i alla fall. Ja, annars då? Jag går i skolan, pluggar och kikar på How I met your mother lite då och då. Ett förbannat roligt avsnitt som ni alla borde se är "The naked man". Yes, det är lika roligt som det låter!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Detdär skrattet behövde en hel rad för sig själv. För så kul är det. Så min humor!
Ja, men senast i helgen så var jag nere i Lund (gud vad jag hade saknat den staden!!!) och träffade finfina vänner och kikade in Team Ola. Awsome dudes, och Adam gör Natalie förjävla bra alltså. I klass med Ola, och det är inte många som fixar. I alla fall, det var mys med pizza, musik, flum och fika på EH. Trevligt var det i alla fall!
Och i Söndags så var jag ner i Veberöd och Mia och Fredde på lite fika, och sådär. Jag ska vara barnvakt om tre veckor. Barn och hudnvakt. De får en valp om två veckor, så när jag träffar den är den 9 veckor. Åhhh, typ...dra mig baklänges, jag som är så svag för hundar. Hade jag inte varit allergisk hade jag velat ha en när jag blir stor.
Vänta....äldre. Men det lär blir lite svårt! Men mysigt ska det bli i alla fall. Och som sagt, på höstlovet åker jag ääääääääntligen upp till Norrland och bästa vän. Välbehövligt, verkligen.

JUSTJA!!! Det har ju varit riksdagsval för i helskotta. Och jag har rösträäätt, så jag röstade. Och enligt mig, så röstade jag rätt. Och rött. För jag gillar den röda sidans politik. Det sorgliga med hela dethär valet är att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Detta blir ju en intresassant mandatperiod liksom.

Men ja, okej nu har jag ju skrivit ett riktigt långt blogginlägg. Erkänn att era smurfar fortfarande hoppar av hur intressant det varit? Haaa, jag ser dom 8) Nej men ha det så fint, tils vi hörs nästa gång.

Love.
S.


Ja, avsnittet är svinkul. Kolla in det. Så humor så det finns inte! HA HA HA HA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela