Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Hjärup är ett bra ställe

Publicerad 2010-01-28 23:22:18 i Vardagar,

Jag suger på att blogga, jag vet.
Men nu ska jag göra en insats, och berätta om två väldigt intressanta dagar. Ehem ja....
Igår började  jag min praktik på Korthuset i Lund. Ett litet mysigt ställe, och jag får göra mycket roliga saker.
Packa upp varor, packa ner varor, prismärka, stå i kassan, och mycket mycket mer. Roligt är det i alla fall, och Jessica och Gittan är jättesnälla. Jag började somsagt igår, och har då praktik två dagar i veckan. Onsdag och Torsdag, hela vårterminen. Så ja, detta kommer att bli kul!

I alla fall, igår hände det en incident igår, efter "arbetstid". Jag slutade vid 18 snåret, och skulle ta 18:39 tåget hem. Som nog ingen har missat, så snöade det konstant hela dagen igår, och ja, det var mycket snö i Lund igår kan jag ju säga. Välidgt mycket snö ska det tilläggas. När jag kommer till centralen (och står där i tio minuter, ute i snön, med luvan uppe och ser ut som en idiot) ser jag att mitt tåg är inställt och jag får vänta ytterligare en timme. Jag smsar lite, och ber Jénny kolla upp skånetrafiken till mig, för att se om tågen går. Då ringer min käre vän mig och berättar att alla tåg till billeberga är inställda. TJOHO! Och eftersom jag inte hade några pengar på mobilen, kunde jag inte få tag i min käre mor. Så Jénny fick då ringa till min mamma, för att säga att min mamma skulle ringa till mig. Vilket hon gjorde, min käre mor. HAHA, väl efter att ha skrattat lite åt hur illa det kan gå med tågen, kommer min mor på den smarta idén att jag faktikst kanske kan ta mig till Hjärup där min moster bor, så jag kunde sova där för natte. Well, jag la på samtalet med Mamma och hon ringde i sig till min moster och sedan ringer mamma mig för att säga att jag gärna får lov att sätta mig på första bästa till Hjärup, för där skulle jag spendera natten. Sagt och gjort, jag begav mig till centralen för att ta första bäst tåg och jag var hos Cina och Mats (moster+sambo) vid åtta snåret. Mitt hjärta till moster, hade tagit upp ett bad till lilla kyliga mig, där jag låg ett tag och läste en alldeles ny hänt extra. Skvaller skvaller! 8) Efter det väldigt sköna badet blev det käk och mys i soffan, för att vid halv tolv snåret däcka i sängen. En hemskt skön säng, må jag då säga. HAHA!

Vidare till idag, gick jag upp vid halv nio (=extra sovmorgon!!) och käkade frukost, kikade lite på skånetrafiken och klädde på mig för att vid halv tio kila upp till tåget och ta det till Lund. Jag säger såhär att, att vara hos Cina och Mats, är nästan som att vara hemma. Jag har världens bästa moster helt enkelt, that´s it. I love her!

Nu ska jag planera lite med Martyparty, och sen så är det godnatt. En sista skoldag för denna veckan, sen så är det h-e-l-g. Love it!

Love.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela