Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Sveriges andra största stad intogs av skåningar

Publicerad 2009-08-14 20:52:09 i Special moments,

Nu kommer äntligen inlägget om Göteborg.
Blir nog inget långt men ja, det blir ett inlägg i alla fall.

Som sagt, så var det tidig morgon på måndagen. Upp vid 8, fixa o dona och gå från Frida vid kvart i nio. Och en spårvagnsresa (dock byte någonstans) senare var vi utanför Liseberg. Väl där så slog vi oss ner, jag och Frida medans de andra gick och köpte frukost. DONKENFRUKOST!! Så sjukt gott det dära. Insläpp vid 11, då vi inte kom längre än till avspärrningen, och ja, där blev det tre timmars väntan. Till. I regn! Men ähh, lite regn dör ingen av!
Det blev lite besök utanför Liseberg också (wohow, kul att jag inte ens hittar i Göteborg) men ja, allt löste sig och jag var fit for fight, på riktigt, för ännu en allsång på Lisan. Insläpp från avspärrningen vid två och vi fick kanonbra platser.
Soundcheck, genrep, och en massa flum innan det började,  och ja, det var alldeles trevligt. Rebecca & Deniese var också där, precis som fina lilla Linslus. Tjoho! :D Det började vid 8 i alla fall, och jag gillar verkligen Lotta Engberg alltså.
Arja sjön solo, och så även Jessica Andersson (dock med Niklas som spelade gitarr!) och ja, det var allmänt roligt.
Arjas allsång var "högt över havet" och ja, vi fick vara med på den. HAHA, bokstavligt!
Det blev Mellomedly med alla Diggiloo-artister, och sen så var det Tingaling och ja, jag har sagt att Arja är grym va?HAHA! Mojje i pausen med lite rockgrej á la barnvisor och det var galet kul. "Lille katt, lille katt (8)"
Avslut var det med Italienlåten och ja, det var galet roligt. Vilken feeling alltså! :D
Träffade dock inte Ola efteråt men ja, man kan inte ha all lycka varje gång. Liksom, jag hade finfina vänner på Lisan, the qeen of Diggiloo och ja, god mat, så liksom, varför klaga? Tack alla som var med, och tack FridJesp för de två nätterna hos Er!!!


Some pics;

  
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela