Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Bloggdesign

Publicerad 2011-01-16 23:29:37 i Vardagar,

Hejhopp!
Det är söndag kväll, och jag sitter och nördar i Photoshop. Då ställer sig många frågan: Sen närfan har du det?
Jo, sen igår. Så enkelt var det svaret. En gratisverison från Adobe själv, på 30 dagar. Jävla fint alltså, om jag får säga det själv. Jahaa, hur har helgen sett ut då? Jo, i fredags jobbade jag i Lödde, med Victor. Han är kul han! :)
Och påtal om att jobba, så ehm, kan man egentligen fråga en försäljare vad som helst?
För som jag sagt förut, så jobbar jag som säljare på Dressmann. Riktigt kul jobb, att få hjälpa kunder och ge service. I alla fall, i fredags, så blev det ett dilemma där jag småsprang till kassan, då en kund stått och väntat ett tag, vilket jag missat. Ingen fara för kunden i sig fick jag veta i efterhand, men i alla fall. Då när jag springer när (springer är väl att krydda egentligen) så säger kunden: Du ser ut att vara två. Och jag svarar då: HEHE, vadå två? Då säger kunden:

Är inte Du gravid?

Och då såg jag väl ungefär ut som den gapande katten i ComHem reklamen. GRAVID?! Jag VET om att jag är en tjej som inte håller sig till sitt BMI och ligger högre på kurvan på hälsokollerna, jag vet det. MEN GRAVID?!
Helt ärligt, så nej jag tog inte åt mig utav det. Blev lite fundersam bara, så jag var tvungen att fråga Victor. Men folk har tydligen trott att min chef varit gravid (och varfan hon ser gravid ut undrar jag?), så jag skulle inte ta det så hårt tyckte han. Men, är det okej att fråga en försäljare vad som helst? Vad tycker Ni?

Det gjorde mig lite fundersam i alla fall. Vi jobbade på bra och det har kommit in vårkläder på Dressmann. Och är Ni män/killar/boys som söker snygga kostymer - KOM IN TILL OSS!!! Vi har fått in jättefina Just a suite (jag tänker bara på Barney i HIMYM när jag säljer dom) kostymer. En liten grej att pointera bara.

Annars har det inte hänt något jättespeciellt i helgen. Inte som jag kan dela med mig utav. Låg uppe halva natten till idag, och löste korsord och soduku, av någon anledning. Idag har jag suttit och nördat vidare i PS med min nya bloggdesign som är påväg. Jag har även hunnit med att baka ett gäng chockladmuffins, och lagat fajitas. Vilken snäll syster jag är va. Och påtal om att vara syster, vetni vetni vetni? Det är både :D:D:D:D:D och :(:(:(:(:(:(, för....min bror ska flytta hemifrån. Det är jättekul för hans skull, såklart. Men jag kommer tycka att det blir helt ensamt. Jag tyckte det var jättejobbigt när Sandra flyttade hemifrån, för då var vi en mindre. Men nu blir jag lämnad, all alone. Jag fixar ju det, men det kommer att bli tomt. Men bro; GRATTIS! <3

Nej men okej, nu ska jag lägga ner både projekt blogginlägg och bloggdesign. Det kommer jag vidare med en annan dag. Så nu, ett avsnitt av den legendariska serien How I met your mother, och sen bedtime. Har ju trottallt TVÅ lektion imorgon. Så jag säger då godnatt redan nu!

Love.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela