Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En vecka sedan sist.. del 1

Publicerad 2008-12-25 21:25:54 i Allmänt,

...eller nästan iaf!

Hej alla läsare!
Jag vet, det är inte en vecka sedan jag bloggade senast, för det gjorde jag igårnatt, alltså natten till julafton, men sedan jag bloggade ordentligt så är det lite mer än en vecka sedan. Och vad har jag att komma med i försvar?
Nej, inga läxor eller inlämmningar, inget datorförbud, inget "datorn-är-sönder", och ja, vad har jag att komma med?
En anledning är att jag inte har någon ork (förlåt :$), för jag har börjat på måååånga inlägg, som jag sedan inte skrivit färdigt, utan dom ligger där, halvdanna och absolut inte klara, och så har dom inte blivit publicerade!
Men nu tänkte jag att nu får jag ta mig i kragen (var finns kragen på en T-shirt? xD) och blogga lite. höhö xD

Den senaste veckan, så har det hänt en del. Kanske inte sådär överdrivet seriösa saker, men endån, så har det hänt en del.  I Fredags, alltså den 19 December, så slutade vi skolan. Vår klass skulle titta på film, och det var bestämmt att vi skulle ses klockan 10:00 i C107, vilket är vårt "hemklassrum". Och ja, hur många var vi egentligen? typ, halva klassen?!
BRA JOBBAR HP1D! Inte..
Men ja, vi som var där såg iaf "Jersey Girl" åt godis och kakor och hade det allmänt mysigt. Vi slutade vid 20 i12 då jag gick jag ner till stan, och vem möter jag på vägen om inte min käre vän Sara?! :D
HAHA, ja jo, jag mötte henne och vi bestämde oss för att gå ner tillsammans, till Kullagatan för vi både behövde kolla lite i butikerna. Vi hann iaf med halv 1 tåget hem, och jag kan säga att det var skönt att komma hem, och kunna säga att man hade : JULLOV!!!

På kvällen så bar det av två hus ifrån mig till mina kära vän Sara, samma Sara som jag hade träffat på stan, för tjejmiddag/julklappsbyteskväll, eller hur man nu ska säga det. Det var jättemysigt, med god mat, och underbara vänner!
Vi flummade, åt mat, och tittade i skolkataloger (Jag & Maria vet iaf en snygging på Nic, HAHA xD) och bara var!

Tack för en underbar kväll/morgon tjejer <3


Mina julklappar :
Sminkborstar
Nagelfil



Lördagen spenderade jag med att inhandla en julgran med pappa och storebror, klä den med min syster och ja , på kvällen kom farfar också, så käkade vi lite mat, och sådära! :D
& SISTA AVSNITTET AV SVENSSON SVENSSON, sörj sörj sörj! :( :( :( :(
Jag gillar det programmet starkt och nu är det slut! :( tragiskt tragiskt!
På söndagen hände det vell inte så värst mycket mer än att jag konstaterade att det var en vecka tills Martina skulle hit, och att det bestämmdes att jag skulle se tre Idolfinalister på Center Syd på måndagen! :D
TREVLIGT VÄRRE!
Så ja, på måndagen så spenderade jag dagen med att....ja, inget vettigt, mer än att stresse lite så jag han med tåget 17:55 till Jénny där vi kvart i 7 åkte brum brum bil till Lödde. (TACK FÖR ATT JAG FICK ÅKA MED!!!)
Och ja, vi kom dit vid 7 tiden, lite över kanske, mötte upp Baloo och Sandra H och lite så, då även Sandra O kom och joinade oss, så började vi köa. Ja, för er då som har varit på Center Syd, där dom skulle vara, så skulle dom vara i gamla Åhlens lokalen. & där är såhär stängsel ner nu, för att där inte är något, och ja, scenen stod klart innanför, och allt, men nej, stängslet var nere ända tills kvart över 8 (Idolerna skulle uppträda halv 9), då det var PACKAT med folk och ja, folk kröp under stängslet, coh sen ruuuuuuuusade dom bort till scenen. Ja, vi fick ganska så bra platser, dock blev vi av med båda Sandra i folkhavet. Någon, jag har ingen aning om vem, körde sin klack rakt in i min vad sådär 8 tusen gånger,  och ja, jag kan vell gå med på om dom råkar göra det en eller två gånger, men tre fyra fem, nej då är det liksom, ENOUGH!
Ja, vidare på det behöver jag inte gå mer än att säga att när man är på en signering eller konsert eller liknande med en artist, så gäller det att visa RESPEKT! Respektera varandra, coh står man packade som sillar, så hjälper det INTE av att trycka lite till. För liksom, man kommer inte längre fram, och det enda det leder till är att det blir tjafs!

Idolerna kom, Robin var först ut och ja, jag blev lite besviken på honom, förlåt, men ja, han var tråkig på scen, sen så var det Alice, JÄTTESÖT verkligen, och sen så var det KEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVIN! :D
Fatta vilket ös den människan har, man blir helt glad av att se honom! :D hehe, I like him! :D
Han körde halva "Gimme Gimme" och sen så blev det vinnarlåten. Vi såg lite, sen så tog vi oss ur klungan, och tog oss ganska så snabbt till signeringskön. Jag & Baloo blev systrar för en stund (HAHA, man måste ju ha en plan liksom xD) och vi kom fram till signeringsbordet. Kevin var helt söt, och brydde sig, medans Alice nog inte sa ett ljud till mig, och det gjorde inte Robin heller. Men ja, jag ska inte klanka ner på någon, för det kan inte vara lätt att komma ut i aritstlivet. Från att kanske ha varit en Svensson Svensson, till att vara någon som alla i hela Sverige vet vem man är!
Ja, det blev lite snabbt där vid signeringen, och Baloo fick vår signerade skiva. VARSOGOD FRÖKEN JARESTIG!!
Det blev lite hälsande på lite "Ola-folk" som också var där, som ALLTID är trevligt och sen så bar det av till donken för att fixa lite dricka, törstiga som vi var, sen så bar det av hem, tillbaka till teckomatorp där jag hoppade på tåget hem.
TACK FÖR EN BRA KVÄLL!!




Väl hemkommen den kvällen, så blev det lite dator sedan Cityakuten och Prison Break som mina kära föräldrar hade spelat in, och 00:10, natten till den 23:e December ringde jag och sjöng för min kära vän Emma Gustafsson som fyllde myndig. Ohlala, jag har så fin sång sådär mitt i natten! :D
Det blev lite prat hit och dit, om bra saker med att vara 18 (och vi konstaterade att det var min 16,5 års dag! xD) och ja, lite som hade hänt detta året. Vid halv 1, så kännde vi att vi kanske skulle lägga på, och gå och sova. And so did we! :D

okej..jag ska bara publicera detta, det kommer en fortsättning direkt efter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela