Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Måste man vinna?

Publicerad 2008-12-13 23:15:27 i Allmänt,

Tjohejsan!
Idag ska jag ta upp ett roligt ämne, nämnligen Idol. Ingen har nog missat att det var final igår och Kevin vann. Värdig vinnare?
Jag gillar honom, han verkar så go och glad. och hans version av vinnarlåten var bäst. Inte för att Alice gjorde den dåligt, verkligen inte, men jag blev mer berörd av Kevins version. Men Alice är en värdig tvåa, och jag tror att det kommer att gå bra för henne med. Liksom, se på dom andra tvåorna?

2004: Darin
2005: Sebastian 
2006: Erik 
2007: Amanda Jenssen 

Sen så behöver man inte vinna eller komma tvåa för att klara sig. Titta på Ola, han kom åtta och han är en av sveriges största artister. I år kan ni inte inte ha missar Feel Good?
Och sommarhitten från förra året hänger fortfarande kvar, Natalie. Den kan nog alla minst en mening på, för även den spelades flitigt på ALLA radiostationer. Liksom, börjar jag på "Do you feel like I feel Natalie" så vet nog alla vilken låt det är jag menar. Liksom, två stora sommarhittar, år efter år. 
En annan stor grej som har hänt med Ola iår var att han deltog i Melodifestivalen med låten Love in stereo. 2008 slutar snart och Ola går in på sitt 3:e år som etablerad artist. Liksom, han kom på ÅTTONDE PLATS?!

Titta på Måns Zelmerlöw , han är ett annat exempel. Han deltog i Melodifestivalen 2007 med Cara Mia och den var en av 2007s hetaste låtar den också. Då släppte han också en platta, men en massa bra låtar och jag såg han live det året, alltså 2007 och han var förbaskat bra live. Just nu, så jobbar han med sin 2:a platta, och liksom, Måns kom på 5:e plats 2005. Ett 3:e exempel är EMD.
Erik, Mattias och Danny, alla tre har medverkat i Idol. Erik 2:e (2006), Matte på 5:e (2007) och Danny kom på 6:e (2006) plats. Liksom, ni kan inte ha missat Jennie let me love you?

Iaf, många av de gamla idolerna var där igår, och ni kan checka in Idolmedleyt hääääär!

Jag hoppas iaf att det kommer att gå bra för Alice, för hon är en duktig tjej. Det är det ingen tvekan om den saken.
HAHA, jag kännde att det blev ganska så många länkar där, men liksom, ni måste ju veta vad jag pratar om, och kan jag länka, så länkar jag. höhö! :P

Jag kom på nu, att väldigt många av mina länkar, dom finns i idolmedleyklippet. HAHA xD
Sista helgdagen imorgon, och sen så börjar skolan igen på måndag. Men heeey, det är bara 5 dagar kvar. Varav 4 är skoldagar, och den 5:e är skolavslutningsdag. hehe, trevligt värre! :D
På kvällen den 19:e, alltså skolavslutngingsdagen så  bär det av till Sara (det är ju sååå långt, 2 hus härifrån xD) för lite tjejmiddag med tjejerna från 491. MYYYSIGT. Jag saknar dom!
Nej men en avrundning här kanske, eller vad säger ni? ja , jag ska iaf kila ner och titta på svensson svensson, vi har spelat in vettni. Ni får ha det så bra, och så får ni sova så gott, när ni nu somnar, för det hade jag tänkt göra!

Kram & kärlek
Sofie





Idoler som klarat sig, även om de inte vunnit!



(FRIDA C:s BILD)
Och så har vi ju min favorit, Ola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela