Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Wildkidsbarnen

Publicerad 2008-12-09 21:39:18 i Allmänt,

Hejhopp! :D
Som jag informerade er om igår, så var det ju faktiskt wildkidsbarnenes ett års dag igår. & nu tänker ni, (ni som inte känner mig): & VAD MENAR HON MED WILDKIDSBARNEN?!
Jo, jag kan liksom, jag tänkte att jag kan berätta den sagan för er.

Det var en gång, för lääänge länge sedan (okej, lite mer än ett år xD) så satt Martina Holgersson och Sofie Jönsson vid varsen dator, i varsen del av vårt avlånga Svearike. Eftersom de gillar att chatta med varandra, så gjorde dom det en höstkväll. Och flummiga som dessa tjejer är, så kom dom till att och prata om lite olika saker och ting. B.la Ola (Ola Svensson) eftersom att det liksom, det är han som har gjort att dom lärt känna varandra. Iaf, dom babblade och så babblade dom lite till, oooooooch så babblade dom lite till. Mitt i allt så började dom komma in på en annan Ola, vilket vara Ola Lindholm. Ni vet vem han är va? Ola Lindholm, programledaren för wildkids. Iaf, det blev lite missförstånd hit och dit, om vilken Ola som gjorde vad, och därav fick flickorna lite knäppa fantasier i sina huvud. Och så har det fortsatt!
Och ja, det var inte den kvällen den 8:e december 2007 som det dära flummandet om Wildkidsbörjade, det var några veckor innan det. Men eftersom att vi konstaterade att vi skulle vara med i wildkids, så skulle vi ha Ola som lagmedlem. Like a monkey! HAHAHAHA xD (fatta vilka konversationer vi hade om det dära på msn! xD)
Anyway, den 8:e December 2007 så blev det bestämt att Martina Holgersson skulle till las Stockholmia för att gå på en signering med Ola himself på Heron City. Det blev också bestämt att Martina skulle försöka förklara allt det hära för Ola, and so did she. Och han han garva, och han garva , vänta, sa jag att han garvade? HAHA xD
Allt var som gott förklarat för herr Svensson, och han gillade det. Och sedan den dagen, den 8 December 2007 så har det fortsatt. Martina är Wildkids-Martina, och jag är Wild-Sofie, och Ola är Apan Ola!

Well, som jag sa, så har det fortsatt. Och då, den dagen herr Ola fick veta, så hade jag och Martina aldrig träffats. Men lite mer än 4 månader senare, närmare bestämt den 26 April 2008 så skulle Ola ha signering i Jönköping och det blev bestämt kvällen innan att Sofie skulle dit med en vän från Skåneland. Sofie var inte sen med att informera hennes bästa vän via msn om att hon skulle dit, och eftersom att det inte är såååååå långt mellan Linköping och Jönköping, så tog sig även Martina dit. IHHHH, Sofie var så glad! :D
Morgondagen kom, då hon tog sig till Lund där hon blev hämtad i bil, och den brummade upp mot Jönköping.
Vid 11, halv 12 tiden den dagen, så sågs Martina och jag för första gången i våra liv. SOFIE HAR ALDRIG VARIT GLADARE!
Sofies bästa vän, som bor 40 mil ifrån henne, hade hon äntligen fått träffa. Ohja, de skulle ju faktiskt se Ola också, och eftersom att han visste det hära om wildkids så blev han glatt förvånad, när såg tjejerna. Signeringen var underbar,  och Ola var urtrevlig. Det var den dagen, då alla tre wildkidsbarnen träffades tillsammans för första gången!

Och efter det, har det verkligen bara fortsatt. Utöver den gången i Jönköping, har vi wildkidsbarn, alla tre då, kunnat träffas 2 gånger till.

Landskrona 12/7-08
Lund 11/10-08

Men det har ju bara varit de gångerna med Ola. Utan Ola, har vi faktiskt setts fler gånger. Jag var hos henne på höstlovet (där jag hade världens bästa höstlov, liksom allt vårt flummande, skrattande och godisätande) och hon ska komma ner till mig på jullovet. Och jag längtar!

Tänk vad mycket som kan ske, av att man tar kontakt med någon via sin Idol.
Jag har gjort det, och jag ångrar det inte en sekund.
Martina är min bästa vän, den som står mig närmst, även om det är 40 mil mellan oss.
Tack för att du alltid finns där Martina, jag skulle inte klara mig utan dig. Tack tack tack!
Jag älskar dig! <3



Nu så ska jag snart stänga av datorn, och plugga lite extra till prover imorgon. hehe, Praktisk Marknadsföringsprov är det som står på schemat. Sista provet för denna veckan. Det är nog t.om sista läxan för denna veckan! :D
Nej men som sagt, stänga av datorn var det. Ni får ha det bäst!
En sak jag vill säga innan jag publicerar detta inlägget är att : Våga chansa!

Kram & Godnatt
Sofie





NEJ MEN VÄNTA VÄNTA VÄNTA, jag har ju glömt en sak.
Eller nej förlåt, två saker:

1. Idag är det ett år sedan jag såg Ola på Julgalan i Skurup!
2. Anna har namnsdag idag, GRATTIS ALLA ANNOR!

(Nu låter det ego, men grattis till mig själv på namnsdagen!)

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2008-12-09 23:15:00

Åhhhhhhhhhh, jag blir helt såhär, tårögd! ;o

Liksom, det är sjukt, hur fort tiden gått, & hur mycket vi vart med om!



Liksom, vårt Wildkids-snack, Jönköping, åhhhh, jag blir helt nostalgisk!

"Är det sant?! Ni förändrar världen!"

& sen "JAG ÄR APAN-OLA OCKSÅ!!!"

Liksom, åhhhhhhhhh!



& alla gånger vi träffats, har varit helt helt helt otroliga! Höstlovet har vart det bästa i mitt liv, lund var så sjuuuuuuuuukt bra! Det var helt galet, & vi blev helt "åhhhhhh-iga" hahahhaa, & landskrona! åhhhhhhhh! :')



Jag känner att jag bara virrar runt en massa, hahaha.

Men tack som tusan, för allt!

Du är så otroligt bra, bäst i världen!

Det var heeemskt fint skrivet, ska du veta!



& jag älskar dig som tusan!

Med dig vid min sida klarar jag allt allt allt! <3<3<3<3<3

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-12-10 14:44:01

Alla förtjänar en sådan underbar vän som man verkligen står närmst och delar lyckliga och sorgliga stunder tillsammans med. Jag är så himlans glad att ni två har funnit varandra. Om jag någonsin hittar en kompis som är hälften så bra som er blir jag obeskrivligt glad. För ni båda är lyckopiller. Ta hand om er och njut av livet.



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela