Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Ledig

Publicerad 2008-11-11 14:21:30 i Allmänt,

Hejsan hoppsan!
Nu sitter jag här, nyduschad nyklädd och ska snart kila ner för att titta på gårdagens avsnitt av Prison Break, och Cityakuten men jag tänkte blogga lite först.
Fick gå och lägga mig vid halv nio igår, pga en enorm huvudvärk. Usch, jag hatar det verkligen!
Men idag vaknade jag upp, pigg och glad. Dock med lite huvudvärk kvar, men det överlever jag.
Igår kännde jag att jag knappt orkade skriva färdigt turismarbetet, men liksom nöden har ingen lag, så jag gjorde det. Därför blev kanske inte slutet världsbäst, MEN nu är det inskcikat iaf. Och när ni läser nu, så trilla inte av stolen, för hela arbetet blev på 10 SIDOR! fattar ni? jag skrev ett arbete på 10 sidor? jag? haha, ja men som sagt, det är inskickat, och sådära iaf. och det känns bra. & ni undrar kanske varför min rubrik är "ledig"? Jo, helt enkelt för att jag är ledig idag.
Vår datorukunsakpslärare och turismlärare är på kurs idag, vilket innebär att vårt schema hade sett ut såhär idag :
Matematik A (där jag läser MaB) :08:55-09-40,
HÅLA i 85 min, (1 h 25 min)
Mentorstid (som aldrig varar så länge det är schemalagt) :11:05-11-45,
HÅLA  11.45-14-20 (155 min, 2h 35 min)
Engelska A 14:20-15:05


Men eftersom att vår klass är så smarta (höhö) så fick vi uppgifter på engelskan, så den lektionen blev inställd. Och så hade vi matten, som var det stora problemet. antingen så kunde man komma igår eftermiddag, och ha lektionen då, eller så kunde man komma nu imorse, och sedan gå hem. jaja, tänkte jag, men då tar jag den i eftermiddag. Så frågar jag Anders (min mattelärare) 
Jag : Men lektionen i eftermiddag, när börjar den, och vart ska vi vara?
Anders: Ja, eftersom att det är som det är med din MatteB, så behöver du inte komma på någon av lektionerna!
Jag : jaja, tack för den! :D

haha, ja och mentorstiden hoppade vi över, för det var inget viktigt som skulle tagits upp. skööönt

haha, och förstår ni då? TACK FÖR LEDIGHETEN SÄGER JAG! :D
Men nu i eftermiddag så vid fyra tiden så åker jag, Sara och några till från min gamla klass till Linåkerskolan för att hälsa på lärarna, vilket ska bli mycket roligt! :D
Sist jag var där så fick jag order om att ringa dit, innan vi kom och så. Så ringde jag imorse, och tänkte berätta att vi ville hälsa på våra kära gamla lärare idag (det är faktikst så, att dom är kära, goa och världens bästa lärare genom tiderna).
HAHA, det blev ett roligt samtal med Markus (Vilket var vår matte/Teknik/Fysik-lärare) där det bestämmdes lite saker och ting. Så ja, om sådär två timmar sticker vi dit helt enkelt. Trevligt värre ska det bli!
nej men som sagt nu så ska jag kila ner för att titta på lite serier, sen så bär det av till Svalöv!
men ha det så bra, så kanske det kommer ett inlägg ikväll.


Loooove // Sofie



P.S Idag är det ett år sedan det var Ola på Peugeot Center i Malmö.
       Vilket innebär att Martina á la Ballong fyller 1-år idag. GRATTIS TILL DET! D.S



Ola & Jag, 11/11-07

Ola & Jag, 11/11-07




Ola & "Ballong"-Martina

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2008-11-11 21:48:38

Åhhhh, vad skönt!

jag vill också vara ledig! :D:D

Men åhhhh, den bilden på dig & Ola är så himla fin! :')

<3<3

Postat av: Sandra O

Publicerad 2008-11-12 11:36:19

Vem var ni där mer med på linåker???

Postat av: Christina

Publicerad 2008-11-13 10:50:43

Vilken skillnad på Ola nu och då

Postat av: Adina

Publicerad 2008-11-13 21:25:32

han såg så glad ut på allas bilder därifrån :D <3

& ni är söööta ! :D

Postat av: anna

Publicerad 2008-11-15 21:20:18

svar: men de é gratis "i det gröna" för barn (8

eh .. barngränsen är 14 år men whatever (8 när

jag skulle ta id-kort i sommras så trodde foto-

grafen att jag var 15 liksom xD hahaha -.-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela