Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Matematik

Publicerad 2008-11-25 20:31:19 i Allmänt,

Godkväll! :D
Nu har jag varit duktig och räknat några tal i Matten, och jag känner mig lite duktig faktiskt Dock var det inget skönt att sitta på golvet i hallen där ute, men liksom, mamma och pappa skulle ha datorn, och jag orkade inte gå ner, så det fick bli där ett tag. Fast då fastanade mina tankar i annat. Bra Sofie, bra! (Y)
Nej men jag har räknat typ 7 tal eller något, det var iaf alla G talen, så det känns bra! :D
Snart ska jag hoppa in i duschen och sen kila ner för att kika lite TV. Sandra & Kenny är här, så det kan ju vara lite trevligt om jag hälsar på dom också kan jag ju tycka. Tjoho, min syster så har hon och min bror skrivit in sig på körskola och varit där idag. Tjoho, jag hejjar på dom som bara deras lillasyster kan! :D HÖHÖ! xD
Nej men jag hoppas att det kommer att gå bra för båda, för jag har inte ens börjat övningsköra. Ahh, jag vill inte! :(
Jag känner inget behov av det nu heller, men jag vet att jag i slutändan lär behöva ett. Usch, ja det får vi ta då!
Nu ska jag leva i nuet, det är bäst så. Juste, jag skrev i förra inlägget att jag hade prov, och det kändes jättebra faktiskt Eftersom att vi inte gjort prov för Suzan (TurismA lärare) innan, så var jag lite nervös på hur provet skulle vara, men det var no big deal! (Som i Donken reklamen xD)
När vi gick på Linåker så hade vi ganska så svåra prov, och jag känner att jag klarar mig bättre nu, pga det. Eller hur man nu ska säga det. För liksom, Markus (NO/Matte) prov var svåra, och alltid så verklighetrelaterade.
"Siv & Åsa står på centralstationen i Lund för att åka tillbaka till skolan med 491. Det hör att tåget kommer, men de ser det inte. Varför?"
Det var en fråga som han hade på ett prov en gång, och det var endån en enkel fråga. Svaret på den kan jag, för liksom järn är bra ledningsämne, och därför hör man, men inte ser. Men liksom, jaa jag tycker iaf att det känns bra att vi hade så svåra prov på Linåker, för allt känns så enkelt nu. Slutbabblat om det, hur har er dag varit? Bra? Dålig?
Min har varit ganska så bra faktiskt Jag, Mikaela och Greta har det bra i skolan, och vi har bestämt att vi på Torsdag nästa vecka ska simma på Nautilus i Helsingborg. Vi gör det gratis med skolan, och det är bra träning, så why not liksom? :D ja, jag tycker att det känns kul, och så gör vi något efter skoltid också. Även om vi inte är samma typer av personer, så har vi väldigt roligt ihop Sen så han jag med det tidiga tåget hem idag, som jag tyckte var väldigt trevligt. En timme hit eller dit spelar ganska så stor roll, i lilla Sofies liv. Det blev inget Lund, som ni kanske har förstått. Jag hade ingen att åka med, och jag ville inte åka själv :( men ja, snart så ska jag vell ta en tripp ner dit, varesig jag får åka själv eller inte. jao, i skolan imorgon händer det inte så mycket. Jag måste läsa kapitel 2 innan engelsklektionen, men liksom vi har rast så det hinner jag göra där. Nej, vad sägs om att jag kanske ska avrunda här då? Ja, jag tror att jag gör det!
Men mina kära läsare, ni får ha det bäst, så hörs vi. Och glöm inte att ta hand om varandra där ute i vintermörkret. Ta hand om din pojkvän/flickvän, vänner i allmänhet, och din familj. För det tänker jag göra!


Kram & Käärlek // Sofie







Min mysiga vinterutsikt från mitt fönster!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-26 13:32:59

Man simmar inte gratis på torsdagar? Bara måndagar och tisdagar..

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-11-26 17:12:22

svar till anonym ; jo, det är gratis på tisdagar och torsdagar, dock ska man visa upp intyg att man kommer från någon av skolstadens skolor! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela