Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Veckan

Publicerad 2008-11-15 23:30:05 i Allmänt,

Tjohejsan! :D
Här sitter jag, och har inte bloggat på ett tag. Jag känner mig inte som världens bästa bloggerska, men ibland så kan det allt komma ett inlägg eller två. Jag tänkte att jag kan faktikst uppdattera lite om veckan :

Tisdag:
Sist jag skrev, så skulle vi ju till Linåkerskolan, och hälsa på lärarna. Det var ROLIGT! :D

Vi missade precis bussen till Torp, när vi kom fram till busstorget, vilket innebar att vi fick ta bussen till Landskrona, där vi sedan bytade och åkte hem. En aning lång omväg, men mycket rolig sådan!  :D
När jag kom hem, så satte jag mig vid datorn, där jag pratade med världens bästa vän och lite annat smått och gott! :D

Dagens bästa :

Chocolate chooocolate! (8)


Onsdag:
Dagen började med sovmorgon, ända tills klockan 8. Skönt säger jag! :D
Jag som vanligtvis brukar gå upp vid 6, så är 8 rena himmelriket. HAHA, 2 timmar gör faktikst väldigt mycket!
Vår första lektion började 10 över 10, och jag fick ta 9 tåget, vilket är anledningen till att jag kunde sova till 8.
När jag kom till skolan vid 10 i 10 så var där knappt något folk. Mikaela och Mirre (han heter Admir, men kallas för Mirre) vad där, och vissa hade ju varit där längre än andra. HAHA, en av dom hade varit där sedan kvart i 8, för personen hade missat att våra två första lektioner var inställda. Så personen var en aning lack, eftersom att personen är Helsingborgare.
jaja, skit i vilket, vi hade våra lektioner, och dagen bara gick förbi. Skolan i sig är ganska så trevlig, och jag tycker att ämnena är riktigt roliga. Ihh, min klass har börjat med ekvationer nu, så nu kan det vara lite roligare att titta på deras genomgångar.  he he, jag känner mig värsta smart när jag direkt kan se vad x ska vara i en ekvation, då dom andra får ha värsta uträkningarna. hehe, skrytigt kanske, men jag är stolt över mina matematik kunskaper!
Jaa, som sagt dagen flöt förbi vi hade ingen läxa (alla klagar på läxa i min klass, vi har det så sjukt soft!) och ja, jag var hemma vid 4. Sen så var det typ det vanliga. Äta, dator, sova. Lite enformigt ibland men jag tycker att det är ganska så trevligt. Gick och la mig vid 10, men jag somnade inte förräns 12. Jag hatar att jag har lite svårt för att somna!

Torsdag:
Skeulan som vanligt, dock var vår datorkunskap inställd för Anna-Lena var sjuk, men eftersom att vår klass är så smart, haha, det känns som jag sagt det förut, så hade vi vår Praktiska Marknadsföring den timmen istället för att ha det på eftermiddagen. Vilket alltså ledde till att vi slutade tidigare. JIPPIE! :D
Mindre jippie var att jag fick sitta och vänta på knutan i 45 minuter på tåget, men ja, jag överlever. & tur kan vell det vara! :D
Jag fick sälskap av Sara på tåget, vilket var trevligt. Hon är den enda, som jag liksom träffar "ofta" nufötiden från den gamla klassen. Och eftersom att jag och Sara kännt varandra sen vi var små, så känns det bra! :D
När jag kom hem var det till att äta maat!
"Mat är mat, och mat är bra!"
Min och Martinas mening det dära, matvraken av alla matvrak. HAHA, nej men alltså..vi älskar mat helt enkelt! :D
ja, sen så blev det väldigt hastigt bestämmt att jag och Sandra skulle till Jenny för att käka lite och så. Tacooos! :D
haha, väldigt gott det dära. Var hemma vid 8, då det blev lite datortime och prata med världens bästaste vän! :D
tjoho, Martina Holgersson är bäst i världen, punkssluttackochhejfördensaken!
datorn skulle vara avständ vid 9 pga saker och ting, hehe, och jag fixad det faktiskt. 21.00 var denna dumburk avstängd!
Efter det , så kilade jag ner och tittade på veckans avsnitt av Prison Break som jag missat. likosm, MIKAEL OCH SARA?
Åhhw, dom är helt söta. HAHAHAH, jag pratar om söta saker, till just den serien. HAHA xD
Och efter Prison Break, så var det tack och hej och godnatt!

Fredag:
Skolan som vanligt, haha, har jag sagt det förr eller har jag sagt det förr? haha, nej men ja, det var skola och när det är fredag så innebär det datorsal hela förmiddagen. Det gillar HP1D kan jag säga. eller ja, vi har en matelektion imellan, men liksom, den lektionen i fredags var rolig. Liksom, ekvationer är den bästa delen! :D
På eftermiddagen så hade vi idrott, vilket var hinderbana och var jätteroligt. Halleluljah vilken träningsvärk jag sitter med nu alltså. haha xD
Och efter så skulle vi städa för att det var öpptet hus på lördagen (idag då alltså). Annette hade sagt att det skulle ta 1-2 timmar, så jag hade inte räknat med att vara hemma förräns 5. men nej, vet ni hur länge vi städade? I 20 MINUTER!
haha, och det innebar att vi slutade tidigare än vad vi skulle, och det är ju trevlans. Där fick jag sälskap av Jénny på tåget, och när jag hoppade av visade det sig att Sara också satt på tåget. Och eftersom att jag och Sara bor två hus ifrån varandra, så blev det att ha sälskap hem, vilket var mycket trevligt! :D
ja, vad gjorde jag igårkväll då? Jo, jag checkade Idol, som vanligt och Johan och Robin E:s duett var bra! :D
Dock tyckte jag inte att han skulle behöva åka ut, men liksom ingen skulle behöva åka ut. Alla är faktikst bra!
Även om det är många som är på Johan om att han borde åka ut, så fine, soul kankse itne var hans grej, men han är duktig. Han är speciell, på något sätt. Det han bli lite snack med världens bästa vän också, en sväng innan Idol.

Och vad jag har gjort idag, det får ni läsa en annan dag, för nu måste jag stänga av datorn. Ska upp tidigt imorgon och åka till Burlöv Center för att kolla in Idolerna med lite folk. trevlans trevlans!
Ha det så bra, så skriver jag när jag har lite tid! :D
 Och en stor applåd till alla er som läst, jag kännde att detta blev en aning långt inlägg! *applåderar*
 
Godnatt! // Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela