Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Det händer faktikst saker i Billeberga också

Publicerad 2009-04-25 23:47:32 i Allmänt,

Om man skulle blogga vanligt för en gång skull kanske? Och berätta om dagen?
Ja, jag gör ju inte det allt för ofta, så här kommer ett vanligt blogginlägg. Eller hur man nu ska säga!

Vakna gjorde jag halv ett, på tok för sent. Drog mig till kvart i, då jag gick upp, käkade frulle, och checkade lite TV.
Vid halv tre kilade jag ner till ICA och handlade lite, sen tillbaka hem och började fundera. Fundera över vart skånes gräns igentligen gåår när man åker tåg? Och ja, Älmhult vare nog. Sofie har lite planer, som hon vill ska gå i verket!
Men ja, vad hände sen? Jo, jag rååånördade sönder datorn. Man kunde ju inte vara ute utan att blåsa iväg liksom. Tråkigt, men sant. Mat blev det inte heller föräns helt sent, halv åtta, men dääääääär efter hände det saker.
När mamma och pappa skulle gå ut, så hör jag dom säga : ojj, vad det rycker!
Och vad tror ni det är? EN BRAND!!!!!
Det var i en av våra grannars häck, som det hade börjat brinna i. Dom var inte hemma, i häcken där det bran, så Vi grannar ringde 112 och larmade. Pappa (han är allt en hjälte den!) försökte få fram vattenslang så han kunde släcka, och allt funkade förutom att få fram vatten. Tragiskt nog. Men ja, brandbilen kom 20 minuter senare (ATT DET SKA TA SÅN TID!!!) och dåhade branden redan hunnit släckas. Och vid det laget, hade redan hela Billeberga hunnit vara på gatan och sett allt ihop. Men ja, NU är allt frid och fröjd i alla fall. Dock förstår jag mig inte på att det ska ta sååå lång tid för brandbilarna att komma. Eller uttryckning överhuvudtaget. Hade det väl börjat brinna i huset hade ju huset varit borta för längesedan liksom. Dåligt tycker jag!

Men jaha, vad har jag mer gjort idag? Flummat sönder med Martina på MSN, konstaterat att vi HATAR sj, och att dom borde ha sånt här, att alla studenter och alla bästa vänner borde få åka gratis med SJ. Erkänn att det låter som en bra idé? PRECIS! :D
Sen så har jag flummat med Marie också. Vi är fan inte normala någonstans om våra teorier om Måns & Matte. HAHA, inte någonstans, jag lovar. HAHAHAHA xD
Men ja, nu är klockan kvart i tolv och jag ska dumpa datorn. Hoppas att ni få, men söta, läsare har haft en kanonbra lördag!

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-04-26 14:41:37

Jag missar allt, alltid! :(

Postat av: Emmy

Publicerad 2009-04-26 17:02:05

usch för bränder!

det där med SJ låter fett bra ! (y) :D

Postat av: amanda , tha nieghbour

Publicerad 2009-04-27 17:28:06

och vet du vem den andra hjälten är ? MI PADRE, när han släckte hade ju mats-örjan iaf satt på vattnet :D hemsk med bränder , bara så du vet:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela