Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En tjugoåttaårig västeråsare har bra minne

Publicerad 2009-04-24 16:12:25 i Special moments,

Okej, nuuuu tänkte jag blogga om EMD i söndags. HAHA, bättre sent än aldrig, eller hur?

Well, dagen började av att väckarklockan väckte mig & kossis. Galet trötta tog vi oss upp, langa i oss mat, och ja, fixade oss helt enkelt. Vid halv åtta kilade vi ner till stationen och ja, vi filmade lite. "Jag har kubbat.....som en....jävla idiot!!"
HAHHAHAHA, roligt det dära!
Ja, vi hoppade på tåget och jénsan hoppade på i torp. Väl framme på Peugeot var vi tjugo över nio, och ja, vi var först!
Och denna söndagsmorgon var det ju inte ööööverdrivet varmt ute, så för att hålla värmen dansade, flummade, och skrattade man en del. Och om man liksom, kännde sig ännu kallare trycker man in sig tre pers i ett hörn! SKITBRA! (Y)
Bilhallen öppnade tio, och ja, föst in var vi. Jénsan började plugga teori (duktigt av dig jéns!) och Emma plockade upp Egon. Och jag då? Vad gjorde jag? Mja, inte så mycket. HAHA

Förmiddagen bestod av flum, skratt och billetande. Emmisen har ju faktikst ju nu i skrivandets stund körkort så liksom, en bil hade ju inte suttit fel. För jénsans del är hon inte långt där ifrån, och ja, för mig är det ju dock lååååååångt kvar!
Ellen kom vid halv ett, och vid två kom snubbarna på scenen. Jag måste dock också tillägga att jag träffade Ciccie, Johanna, Adina, Janni och lite annat trevligt folk. DET GILLAS! Men back to the grabbs så;
Matte var jättesöt, Erik (även kallat wannabe thorleif) var duktig på piano, och Danis var...smurfig! :D
Well, dom körde Alone, All for love, Jennie & Baby. Japp, det är roligt låtar det dära!
"Shithead Hellooooo" (8)
Okej, nu skiter vi i det, och går över till signeringen. Eftersom vi under låtarna hade stått på högersidan av scenen (vänster för grabbarna) så kom vi mitt i signeringskönssmeten. Inte för att vi hade något emot det, och ja, för att fördriva tiden sjöng vi väldigt fint. Jennie i falsett är ju jättefint. Vi kanske borde starta band Ellen, Emma, Jénsan och jag? Varför inte liksom? J.E.E.S ? Låter det som en bra idé? HAHA, nog om det, och vidare till signeringen.

Först ut var Matte, där det blev upp till bevis för honom och ja han kom ihåg mitt namn. HEHE, liiite glad blev jag där måste jag säga. Eller vänta, inte lite glad, för att vara ärlig, MYCKET glad!
Det blev en fet high-five på att jag och Matte hade ett års dag, bild och kramkalas på det också.
Dock var ju dagens med Jénsan hos Matte: "Men kan du skriva klart snart så jag kan gå vidare?"
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, JAG DOG!!
Men ja, efter Matte blev det Danis, och han är som han är. En roligt prick. Söt är han också! :D
Sist och minst, HAHA, så var det Erik. En trött och tråkig Erik. Förlåt alla E: fans, men han VAR det. Blöö på honom!
Men han fick Emmas present iaf, och den tyckte han var lite rolig iaf. Och så fick Jénsan posa fint och visa att hon var längre än honon. HAHA, jag citerar Erik "Vad är det där med min längd igentligen?!"
Han är en kortis, that´s it. Det är ju också därför han är alldeles sådär perfekt för Emma! HEHE! :D

Sen så kilade vi ner, jag lekte superpapparazzi med Jénsan kamera, en massa flum och sådära.
Tillslut slog vi (alla utom jag, da papparazzi) sig ner på stolar och golv, och så blev det lite fin sång på det.
Efter att ha sjunger både EMD, Alcazar och Måns dagen till ära, så gick jag till ljudsnubben, nej vänta, förlåt, LJUDTEKNIKERN, och frågade om han hade någon Ola musik. "Jag är ingen DJ!!!"
Jo, han hade kanske, men ähh, han verkade tjurig, så jag la ner projektet. MEN, när jag kommer till mina söta stekar kompisar, så hör jag en liten fin låt vid namn Love in stereo börja dunka ut ur högtalarna och ja, vi fick feeelings! :D
Alla utom Ellen...men det är ju inte så konstigt. Så ja, vi tog i med våra otroligt fina röster och körde igenom hela låten sådär, jättefint som bara vi kan göra. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA xD

Sen så tog vi en runda upp på scenen igen, för vi ville ha den där gruppbilden som Danis hade lovat oss.
HEHE, men löftet hade tydligen försvunnit från bilhallen. Så det kunde inte bli en favorit i repris från 08, alltså, en "Vi & Ni"-bild, eller ja, som Matte kallar det, Violinbild. HAHAHAHAHA xD
Ja, Emma & Elon fick bild med Danis iaf, och jag petade Matte på armen och fick världens bamsemyskram tillsammans med ett ; Ha det så bra nu! av honom. Ja, han är bra! (Y)

Efteråt så kilade vi ut, och så körde killarna förbi, vi vinkade och sen så var det tack och goddag!
Tog bussen in till centralen där tåget väntade och kom hem hel och lycklig!

Tack alla sötnosar för today. Ni är så himlans bra, hela högen! <3

Love.
S.


(okej, nu vägrar min blogg lägga upp bilder, så ni får det i ettt nytt inlägg)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-04-24 20:24:30

Helt okej dag må jag säga.

Puss på det! :* <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela