Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Jag gillar Peugeot Center

Publicerad 2009-04-16 22:37:38 i Special moments,

GODKVÄLLER! :D.
Jag har ju som sagt varit hemlighetsfull om ett litet äventyr som jag och Emma skulle på i veckan.
Jag, Emma och Ellen. Och nu har vi varit på det där äventyret, och det var så galet roligt.
Och ja, vad var äventyret då? EMD I MALMÖÖÖÖÖÖÖÖ! :D

Japp, it was EMD som stod på schemat. Saken var den att igår var det igentligen bara för V.I.P-gäster, men eftersom Emma hade mejlat och frågat om vi fick komma i alla fall, pga vissa saker. HAHA, vissa saker.
Ja, men iaf, det var okej för personen som vi mejlade. Som då visade sig vara delägare i det hela! :D

Well, jag slutade vid fyra, efter att ha skrivit ett så sjuuuuuuukt dåligt prov i Information och layout. Halv fem hoppade jag på tåget i Helsingborg och hoppade av tåget i Malmö, där Ellen och Emma mötte mig på centralen, klockan halv sex.
En timmes tåg, med ingenting att göra. Well, vi trallade bort till H&M där Emma skulle handla solisar, och sen så belv det mat på donken, med en massa skratt. HAHA, cheesburgare utan ost? HAHAHAHA, ja, vi blev mätta och belåtna och tog oss sedan till bussen som skulle ta oss ut till Elinedals industriområde, vilket är där Peugeot Center ligger och där snubbarna skulle hålla hus. Vi kilade in, som vilka människor som helst. Såg att dom bjöd på mat, men eftersom vi, eller ja, jag och Emma redan hade ätit oss proppmätta på donken, så stod vi över. Men Ellen är inte sån, så hon högg in.
BRA DÄR ELLEN! (Y)

Vi slog oss ner i fönstret, och flummade och hade det allmänt mys. Snubbem som pratade i micken (alltid samma gamla tjat när det är bilsignering....) babblade på som bara den, och informerade bla. att EMD hade varit ute och provkört deras bilar i Malmö idag. Och som ni vet, så finns det ett ordsätt som säger "När man pratar om trollen..." och precis sååå var det i detta läget. När snubben nämner att EMD hade varit ute och kört, vem ser vi inte då svänga in på området om inte dom? Erik & Danny i en bil, och Matte i en egen. HAHA, ja det var ju en trevlig syn! :D

Vi chillade vidare, tittade på bilar, och Emma blev sugen på att köra. Vi körde lite nickningshälsning med Danny från deras "loge", eller vad det nu ska kallas,igentligen, och så belv det tummen upp eller tummen ner mellan Emma och Erik. HAHA, trevligt var det i alla fall.
Vid tio i åtta intog vi vår plats vid scenen, på högerkanten och några minuter efter åtta trallade snubbarna upp på scenen, och ja, det var kul. Movsen till Jennie är roliga, och att tralla i Mattes mick kan också vara ganska så trevligt.

Efteråt så var det signering, och vi ställde oss i kön. Elon & Emma langade fram mig först och ja, ungefär sååhääär trevligt blev det med Danny:

S: HALLÅJA! :D
D: Tjaaa! Hur är läget?
S: Bara bra, själv?
D: jodå, det är fiiiint! *signar singeln och langar över till Matte*

*Jag babblar med Ellen & Emma om något, då jag känner att något rör sig på min arm*

S: VAD GÖR DU?
D: *flinar*
S: "Danny was here!", din fjönt!
D: *flinar* Ähh


Sen så signade Matte min singel och vi tog kort. Och ja, jag gillar honom. Väldigt sådär jätteskarpt!
He´s gooood! :D
Sen så ja, sen så signade Erik min platta, och det var ungefär allt som hände med Erik.
HAHA, jag fattar inte varför, men det känndes som om jag glömde honom, på någon vänster.
Jag som hade så mycket att säga till honom, attans!
Sen så chillade vi där nere ett tag, och när snubbarna skulle gå så drog alla i Danny, och ja, Matte blev ju ledig och då blev jag glad. Emma kallade dock ner honom, coh såhär trevlig blev vår konverstaion

S: Jag vill ju kramas med Matte...
Em: MATTE!!! SOFIE VILL KRAMAS!!!
M: Självklart! *trallar ner till oss*
*S & M kramas*

Em: Hon heter Sofie, kan du komma ihåg de?
M: Ja, Sofie Sofie Sofie *pekapekapeka på mig*
M: *hålla på att gå* 
Em: *PET* MEN DUUU!!!! 
M: aaah???
Em: Kommer du ihåg när ni var i lund i höstas??
M: *tänka*
Em: Du & Erik? när vi hade dom där gaffelemdisarna??
M: *skina upp* JA JUUUUSTE!!!!!!!!!!
Em: Då hade vi ju en bild på dig som du signera till henne när du rita på dina byxor så sa vi att ni skulle gifta er & att de va din fru.
M: JAAAAA JUUUUSTE!!! men ritade jag på DINA byxor?
Em: nää dina!
M: dina?
Em: NÄ DINA!!
M: MINA???
Em: JAAA DINA!
 
HAHAHA, lite flummigt där ja. Sen så mitt i allt så började Tokyo spelas, och ja, det var ju trevligt.
Sen fick kilarna skynda sig ut, eller ja, det var meningen att dom skulle göra det, men ja..ähh, whatever!
Vi stod iaf i dörren, för vi ville inte frysa rumpan av oss, och så kom Matte.

M: Heejdå! *kramas*
Em: Kommer du ihåg vad hon heter nu då?
M: SOFIE!!!!

Sen så fick dom kila ut, och så skulle vi vinka, då folk inte kan visa respekt och släppa personerna.
Men efter lite om och men, så hoppade killarna in i bilen och vi vinkade hejdå.
Kilade in och väntade där inne på att Ellens mamma skulle hämta Ellen och vi skulle kunna ta bussen tillbaka in till stan. Sagt och gjort, vi sa hejdå vid bussen, och sen så var det slut på det hela. Eller ja, jag och Emma hade en trevlig bussresa, hon till södervärn och jag till Guasv Adolfs torg. Hemma var jag iaf 20 över 11.
Hungrig, trött men samtidigt så otroligt glad. För så bra dagen var. Så otroligt bra!
Och ja, jag har en sak att säga : jag diggar peugeot center! (Y)

Och ja, så var min dag igår. Tack Emma och Ellen för en helgalet bra kväll!
Juste, en sak till bara. Det där med fru och att jag och matte ska gifta oss, det är bara ett väldigt internt skämt.
Så nej, jag är inte kär i Matte och nej, vi ska inte gifta oss!

Nu så ska jag lämna datorn för ikväll och sen så kommer Emma imorgon. Trevligt värre!

Love.
S.




Jag & Matte

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-04-16 22:43:50

hahahaha, jag säger som jag sa till Matte i höstas: ERKÄNN NU SOOOOOFIE! :O DET ÄR INTE ALLS DE NÅTT SKÄMT! HAHAHAHAHAHHA xD jo de e de!

men tack för en goodie dag! :) (Y) <3

TUMME UPP

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela