Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Det är något speciellt med Mårtenstorget i Lund alltså..!

Publicerad 2009-08-30 22:09:29 i Special moments,

Tjingeling tjohejsan!
Här sitter jag nyduschad (och håret har fått sig en omgång hårinpackning också, slitet som det var!) i min nya rixfmtröjja och mjukisar och tänkte skriva lite om gårdagen. 

Det började att jag tog åttatåget (som förövrigt var typ, en kvart försenat pga banarbete -.-) och mötte upp Jénnsan & Emmsan i torp, då vi sedan åkte vidare till Lund. Trallade bort till Mårtenstorget och parkerade oss. Hälsade på Janni & Alex och sen så blev det flumm hela förmiddagen lång och andra från Olafamiljen kom (Olafamiljen = Olas namn på oss fans, efersom ja, vi är som en familj helt enkelt!) och vi flummade. Lekte lekar, dansade (jag ska på bröllop om två veckor, ahh!!) och skrattade. Så som det ska vara helt enkelt!
Vid halv två snåret börjades det med soundcheck och Anders var först ut. Jisses amalia, jag dog.
Väl där, när han kom ut och hade sitt soundcheck så....trillade poletten ner på mig och Emma, hur bra han verkligen äääär och liskom, ja vi blev väldigt pepp! :D Jag och Pernilla trallade bak för att träffa Göteborgarn (eftersom jag hade tjatat om att jag ville träffa honom) och ja, det gjorde vi helt enkelt. Tog lite bilder och så pratade vi lite sådär, mysigt.

    

 

Efter det blev det lite flumm till, jag gjorde plakat (både till Anders och Ola!!) och sen så hade Ola soundcheck. Vilket vi gillade! Vi kilade bak där bak, o ja vinkade till pågen innan han hoppade in i bilen med Jocke för att åka vidare. Jag, Emma, Rebecca och Pernilla gick bort till upplevelsebyn och tävlade lite, och ja, tog översnygga bilder. Hälsade på Tommy på lilla scenen, tävlade och vann tröjjor. Sen bar det av till stora scenen igen, för att ja, köa. HAHA! 

   

Allting började vid sju snåret och Ramsells var som vanligt först ut och vetni; STEFAN VAR MED!!!!!! 
Yes säger jag bara, han är så mycket bättre än han andra killen. Lite lågt ljud dock, men ja, det funkade. Sedan rullade det på med artister såsom Kim (ibland är hans scenframträdande väldigt mysko), Janet, Velvet och Starpilots. 3:e sista ut var då Anders och ja, så himmlans duktig var han. HAHA, det bästa var endån detta;

"Åhh, många Ola-fans ser jag..! *tittarutöverpublikenochstannarpåmigochEmma*
ÅHHH, Emma och Sofie, jag tycker om Er också!"

Tack Anders. Sen så körde han sin sista låt; Without you!!! Jisses Amalia, så bra den är och gud vad publiken kunde den. DET GILLAS! :D Efter Anders så var det Sarah Dawn Finer och ja, hon är duktig. Hon började väldigt roligt med; Ja, så har jag då kommit hit för att vara förband till Ola! HAHAHA, det där var ju faktikst roligt! (eller så är det bara jag som har störd humor! xD ) Well, hon var duktig i alla fall och vilken röst hon har. Magiskt!
Seeeeeeeeeeen så sist men absolut inte minst så var det Olas tur. Publiken var på som tusan när Wedberg och Fylking skulle presentera honom (värdarna för kvällen!) vilket betydde att publiken var på. Ola, schalalala(8) 

Ola brakar ut på scen i alla fall, och kör sina tre låtar. Feelgood, Sky´s the limit och sist men inte minst Natalie.
Jag kan ju säga såhär; VILKET DRAG, VILKEN PUBLIK, VILKEN OLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ungefär så skulle man nog kunna förklara det. Om ja, jag ens ska kunna försöka förklara det, för känslan var...galen. Men väldigt positiv. Man såg lyckan, glädjen och en skvätt tårar i hans ögon! Första gången på hemma plan, på den plats han växt upp. Och när jag såg honom tårögd, blev jag (känslmännniskans mästare!) blödig. Med gråten i halsen (av lycka!) sjöng jag för kung och fosterland i Natalie. Och gud vad bra det var, och vilket bra avslut Ola gjorde på hela RixFm-turnén! Sedan kan jag ju glädjande berätt att Anders var ute och tittade på Olas framträdande också, vilket gjorde mig glad. Roligt att artister kan se på varandra, och uppskatta det! (Notera att han hade med sin dotter som ville springa till Ola hela tiden, HAHAHA!!)

 

Efteråt blev det lite chill och ja, artisterna skulle ta sig från scenområdet. Träffade Anna gjorde jag också, och det blev en stoooooooooor kram. Men ja, som sagt artisterna skulle komma ut, vilket Anders gjorde. Han skrev autografer till några tjejer, och sen så knackade Emma och jag honom lite lätt på axeln och möttes av ett; TJEJER!!!!!!!!!!!!!!! och en stor kram! Och så ja, pratade vi lite och som sagt han gillade vår skylt. "Emma& Sofie  <3 Anders". Enbart sanning i det dära. Men ja, sen så trallade han vidare med sin familj och sen blev det lite kaos när herr Svensson kom ut. Han skrev lite autografer till några, och sen hoppade han in i bilen. Och sen så gick folk framför bilen.......vilket jag inte riktigt förstod någon mening med. Men ja, tydligen är det inte meningen att man ska förstå allt!

Vi trallade ner till centralen och lämnade Adina, Pernilla och Baloo, och tryckte själv biljetter. I förebyggande syfta om att där skulle var för mycket folk på centralen när vi skulle trycka sen. Gick till stortorget och var lite vid efterfesten där vi träffade Jessica och Tessan lite också. Och så spelade Robin Bengtsson också, vilket jag inte tittade på. Tog tåget hem vid 20 i 12 där vi mötte Jeppe (min kusin) och hade lite argumentering om RixFm artisterna, såsom Ola. HAHAHAHA, och han var sååååååååå nykter. Eller inte....
Jénnsan och Emmisen hoppade av i Torp i alla fall och jag åkte hem till mig. Kom hem och gav pappa världens största kram eftersom det faktikst var hans födelsedag och åt lite tårta som dem sparat till mig. Och så däckade jag i sängen vid ett snåret. Men ja; TACK ALLA FÖR IDAG!!


Jag måste också säg att alla bilder är antingen; Emmas, Pernillas eller Adinas!

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-08-30 22:24:13

ANDÅÅÅÅÅÅÅÅRS <3<3<3<3

Postat av: janni

Publicerad 2009-08-30 23:08:52

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela