Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

NRJ in the park är inte min favorit

Publicerad 2009-08-20 16:09:56 i Special moments,

Hejhopp!
Sista dagen på sommarlovet idag. Känns....bra faktikst. Känns bra att komma tillbaka till det vanliga.
Även om sommarlovet har varit underbart, så ska det endån bli skönt. Men ja, jag börjar klockan 13:00 imorgon, så ja, det blir en soft dag. Tänkte berätta om NRJ in the park i Malmö igår nu dådå. Ola var ju på plats!
Kan säga att det ges både ris och ros till det hela, men mest....ris. Jag var på plats vid kvart i tio i alla fall, och slog mig ner vid scenen, och pratade lite med Janni. Gick för att hämta Emma på centralen vid halv elva, men tji fick jag, alla tåg i södra sverige var beordrade att inte röra sig. Något, elfel eller hur det nu var. Så jag trallade tillbaka till torget, och slog mig ner vid Janni då Adina också kom. Och vetni? Adina hade en present till mig. POLLY!!!!
Vid elva trallade jag tillbaka till centralen, igen, för att möta upp Emma som då tillslut hade kommit dit. Vi tog oss ner till donken, för att handla lite mat och dricka, och sen var det att köa köa köa. Flummigt och stekigt. Jag och Emma lirade fotboll (läs; kaffemugg/läskmuggs-boll!) och jag ägde sönder Emma. HE HE HE HE, kanske tvärtom.....
Men ja, vid halv fyra snåret kom Pernilla och lite senare även Baloo. Ola hade soundcheck vid fyra halvfem snåret, och det var vid soundcheckets början som detmindrebra började. S-U-C-K säger jag bara! Ola var i alla fall söt, och gud vad fin han är i sitt nya hår. Verkligen jättefint!!!!! Men ja, hehe, vi hade våra platser längst fram, och hade ett gäng idioter bakom oss. "Sluta prata, SJUNG ISTÄLLET!!" Det finns ju faktiskt en mening med soundcheck, haha!
Ja, vi stod där tills det började med en DJ vid kvart i sju, då det.....ett ganskasåmycektmerjobbigt!. Folk dansade (det är okej att dansa, men liksom, man kan inte dansa som om du står mitt på ett dansgolv, när du i själva verket står på andra raden på en konsert!) och vi blev knuffade till höger och vänster, framåt och bakåt. Och det var inte bara vi som blev det....
Vi bad folk sluta, men tydligen har folk svårt att förstå vibbar och tillsägelser från folk runtomkring. Det var liksom inte bara vi som sa ifrån. Själva gigget började kvart över sju, och Ola var 3:e ut. Dead by April var före, och ja, dom var bra dom också! Men ja, Ola var 3:e ut och började med Feel Good och det var feelings på hög nivå. Sen så blev det Sky´s the limit, och jag älskar den låten live. Och ja, sofar så var allting bra. Sedan började ja......det lite mindre bra. Eller okej, jag älskar Natalie, men det funkar inte med idioter bakom sig. Så liksom, mitt i låten blir jag inknuffad i kravallen av dendansandetjejen, och slår i revbenen. Kabom, asont och jag börjar gråta (kalla mig töntig, men gör det ont så gör det!!!). Försöker vara med (jag sa ju att jag älskar Natalie, eller hur?) men det går inte. Vaktis kommer, jag gråter, och jag blir övelyft. Hur det än är, så är jag och min kropp viktigare än att höra en låt live. Hur det än är......

Får vatten och kan får chans att andas hos rödakorset och sedan får jag komma ut. Möter upp de andra, och förklarar läget. Träffade Ola väldigt snabbt efteråt i alla fall, kramades, och sen ja....sen så satt vi. Pratade, flummade, och öhm, döpte bollar. Åkte hem vid 20 över 10 och var hemma vid 11. Pratade med mamma o pappa, och sådära, och sen så blev det bedtime.

Tack för idag, och liksom, tack fina Ni för att ni bryr er.
& liksom; Tack Ola!



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela