Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Skauneflickor intar Halmstad

Publicerad 2009-08-05 23:25:20 i Special moments,

Okej, då börjar jag berättelsen om min lilla trip. Dag för dag, inlägg för inlägg.
Som sagt i Lördags var det kalas för Kajsa i lilla Veberöd. Det var jätteroligt att träffa familjen igen, i´ve missed them!
Dom har ju bott i Taiwan nu i två år (Fredde, mannen i huset, har haft utlandstjänst på Sony Ericsson där) och nu har Mia och barnen flyttat hem. Fredde jobbar där nere till jul, sen flyttar han hem helt han också. Men ja, det blev en massa lek i kajsas rum, pusselbyggande, och prat med the worlds greatest kusin, Martin. Sen så hade Hampe kissat i brallan också (och absolut inte bara spillt cola, nejdå!), HAHAHA! Så mycket vi skrattade nere vid barndelen vid bordet. HAHA, kul att ha småkusinerna hemma i släkten igen! :D Jag åkte hem med Sandra och Kenny vid elva snåret, då vi var hemma hos dom vid tolv. Drack lite té och målade naglarna med storasyster. Hihi, jag älskar att vara hemma hos dom. Sedan så blev det x-antal avsnitt av någon svensk serie som hette fyra för tre. Galet rolig faktikst! HAHA!
Somnade gjorde jag vid två snåret, i diva-delen på soffan. GALET SKÖÖÖNT!!! :D



Klockan ringde vid halv åtta, då det bara var att pallra sig upp, och vara tyst som en mus. Sandra och Kenny sov ju fortfarande. Fixade mig, och tog frukost (ovanligt stor frukost, men det är alltid extra gott hos syster!!) och tittade lite TV. Väckte Sandra som skulle promenera med mig till stationen, vilket vi också gjorde. Var där i god tid (alla som känner mig vet att jag annars brukar komma i sista minuten!) så vi han fixa Sandras måndaskort också, innan jag hoppade på tåget som tog mig till Ängelholm. Väl i Ängelholm blev det byta till buss. Jag tog en bra plats, och helt plötsligt kommer en läskig hög/full gubbe och sätter sig bredvid mig. Det där var läskigt. Han sa ingenting visserligen, men han var väldigt läskig. Väl i Laholm blev det byte till tåg, där the rest of the skaunetöserna satt. Blev lite uppdate om hur det hade varit för dem i Båstad, och om hur deras resväskor mådde och hette. Rex, och den enhjulade banditen! HA HA HA!
Väl framme i Halmstad vid elva snåret, då vi packade in väskorna i två skåp och fräschade upp oss. Parkerade oss sedan vid scenen (inte längst fram, lagom i mitten!) och ja, var som vi var, FLUMMIGA!!

  

Sedan kännde jag ett behov av ett toalettbesök ("Jag måste kiiiiissa" HAHA!) så jag och Jénsan tog en promenad ner till stan för att besöka donken. Och plocka ut pengar. Och handla lite dricka, så vi inte skulle tuppa av på kuppen. Vi gick förbi uteserveringen på donken, för att kila in på deras toaletter. Väl dä inne hör vi några tjejer småfnittra och säga "Vågar vi gå fram? Tar du bild då? Nej men duuu får gå först". Jénsna besökte toaletten och jag utforskade varför tjejerna var så fnittriga. Och det var som vi trodde. Pojkarna satt där ute och drack kaffe, och de var dem tjejerna ville ha bild med. Och dem hade vi gått förbi! HAHA!
Jag gjorde dock mitt toalettbeösk (med lyse av min lampa på mobilen, för jag inte ville betala fem spänn för att få ljuse!) och sedan kilade vi ut och hälsade på pojkarna. När man hälsar möts man från han jag tycker om av ett; Hee..*tittarpåmigochler*EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Gull!! Vi konstaterade att det var bra med mig och Jénsan, sedan insåg Sandra (Uddevalla) att det var VI som var där och hon utbrister; ÄR NIIII HÄÄÄÄÄÄR?!?! VAR ÄR EMMA?!?! Jotack Sandra, vi var där. Vi informerade också att Emma var vid scenen (då Erik glatt börjar lyssna på vad vi babblar om) och att ja, hon var på plats helt enkelt. Och vem börjar fetele om inte Erik? Roligt det dära.
Vi sa hejdå och fick ett "ja men vi ses sen, PUSS&KRAAAM" från Danny och vinkvink från E & M. Danny är ju ganska så gull ibland. HAHA! Vi trallade in på Hemköp där det köptes yoghurtmedmüsli (som jag spillde över hela linnet sen, som såg ut som ja, gudvetvad!) och lite ja, proviant. Som är samma sak som godis

 
Trallade ner till scenen igen, där vi träffade våra kära vänner, och flummade ett tag till. Och jag fick låna Emmas linne, för att inte skrämma världen med fläckarna på linnet. HAHA! Sedan blev det att parkera sig för spelningen och vid två började. Värd var Zillah och Totte och liksom, så himmlans roliga. Första artisten upp på scen annars var Star Pilots, som ja är helt okej. Sen så var det Alice Svensson (Idol-Alice ni vet?) och ja, sist ut var EMD. De körde några låtar, och Matte körde In Overtime. Kul att jag var den enda i närheten som ens kan låten 8) Efteråt var det signering vid kravallen och ja, det är ju som det är. Jag kom aldrig ens fram, och ja, Erik var lite koko. "Jag får inte kramas, jag är ju som sagt sjukt!!!!!!! *demostrerar hur han hostar*" HAHAHA, störda människa! Sen så ja, vi kilade bak, träffade femma (emmas soulis!) och sådära. Sedan kilade jag och Emma ner till stan (så fel gissning!) och ja, satt på en bänk och pratade. I needed that!!
  
  


Sedan gav vi upp hoppet och kilade upp till stationen för att möta upp Jénsan och Baloo. När vi går där, och pratar om EMD (just idet läget var ju ju faktikst Erik) så möter vi honom, komma gåendes med hans lilla rullväska. Liksom, "När mna pratar om trollen". Det blev roliga saker konstaterade och Erik tyckte att Emma skulle köpa ett nytt hjul till sin väska. HAHAHAHAHAHA, så roligt det var. Vi kilade vidare, coh runt hörnet stod Danny med lite fans (Sandra o co.) och så blev det hälsning där också. "Heej..igen!" HAHA! Men som sagt jag och Emma skulle till stationen och vi kilade dit. Vinkade dock av Erik som körde i sin fina vita bil (gissar på att han skulle hem till Uddevalla!) och sen så trallade vi bort till Jénsan och Baloo. Hämtade ut grejjerna och köpte biljetter. Jag hade Ola-lakanet som filt (sjukt mysigt!!) och Danny bara garavade åt mig. Dock blev det ju givetis en tumme upp!!! :D 

Tågade upp till Göteborg, där vi blev hämtade av Frida och Jesper. ÄNTLIGEN säger jag bara!!! Det var så roligt att träffa Frida igen, och gaaah, jag är helt kär i deras lägenhet. Så himmlans mysig, och fin och ja, allt. Vi myste med mackor, och poppisar. Jag blev den nya Johan Glans ("Åhh, JUUUUUUUUUUUUICE!!!!!!!") och vid elva-halv tolv snåret så var det bedtime. Sov på en galet skön luftmadrass (sån stor och hög ni vet?) och ja, vi skulle ju upp tidigt morgonen efter! :D



Efter fem minuter hos Frida & Jesper. Jag citerar Jesper 
"Det ser ut som ett afghanistanskt flyktingläger!"


Love.
S.
 

Kommentarer

Postat av: Pinky - confessions of a blonde

Publicerad 2009-08-06 13:02:48

Hejsan! Pinky kikar in och önskar dig en fin Torsdag. Vad händer idag? =D



Kramar från Pinky http://piinkys.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela