Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Ullared goes flummigt för några dagar

Publicerad 2009-08-18 20:09:25 i Special moments,

Som sagt, det blev Diggiloo i Ullared i alla fall. Såg lite mörkt ut ett tag, men visst är det så att efter regn kommer solsken? Ja, så var det i alla fall gällandes denna saken. Det började i Tisdagskväll då jag tågade upp till Halmstad med en enorm packning. Åkte hemifrån vid sex (världens bästa pappa skjutsade mig till stationen & vi filosoferade som bara Jönssons kan göra! ) och var i Halmstad vid åtta. Bytade tåg i Helsingborg, där jag mötte Samra. Trevlig tjej ifrån Jénnsans klass. Men ja, var i Halmstad vid åtta då jag promenarade till Österskans, med min enorma packning. AJJJ!!
Checkade upp var Martinas buss skulle komma, sedan kilade jag ner till Hemköp, med min enorma packning, och fixade lite käk. AJJ! Tillbaka till Österskans där jag parkerade mig vid bussen och vid nio kom världens bästa Martina. Wiho! :D :D Vi kilade bort till stationen, med världens största packning-ar, och ja, där mötte vi upp Anna. Brummade upp till Ullared och checkade in på campingen vid halv elva snåret. Då vi också fick veta att planerna om att tälta gick i kras.
Då blev det bestämmt att vi fick sova i Annas husvagn, och liksom; TACK FAMILJEN LUNDQVIST!!!
Det blev lite nattamat för oss ungdommar, vilket var underbart gott. Sen så blev det bedtime, och ja, Martina hade sin "att-sova-i-sovsäck"-premiär, och ja, vi sommnade fint där på natten!

  

Vaknade vid niosnåret när Martinas alarm började låta. Klarvaken, tjoho. Vi låg och drog oss ett tag, sedan blev det fixfix och vid tolv tog vi oss bort till Ge-kås för att gå en sväng där inne. Anna hade ju aldrig varit där! Blev en snabb visit, och ja, vi köpte lite...vad vi tycker om. HAHA, godis. Kilade tillbaka till campingen och husvagnen vid tre snåret, för att lämna/hämta grejjor så vi kunde gå till Idrottsplatsen där Diggiloo skulle vara. Tror Ni där var någon vid husvagnen? NEJ! HAHA, dock kom Annas föräldrar väldigt snart efter att vi kom dit, och ja, vi fixade och sedan kilade vi bort till Ullareds IP då. Först på plats vid vår ingång (tillsammans med en söt gubbe!). Vi flummade, och efter ett tag kom Emmy och Linn också. Mycket trevligt. Insläpp vid sex tiden och vi fick kanonbra platser. Tjoho!!!

  

Vi mös runt på området, träffade Mojje ("Jaha, jag trodde du sa; Bjuder du på biiiira? HAHA") och såg hans lilla framträdande vid lilla scenen innan allting började vid 8. Jag säger bara såhär; GALET KUL!!!!!!!!!
Ola är duktig (jag är impad alltså!!!), Arja is the qeen och Thomas Pettersson är klockren. HAHAHAHA!!!!!!!!!
Jag råkar ju också i Mellomedlyt kläcka ur mig något som ja, det var inte meningen att det skulle låta som det lät, men ja, öhm, jag tycker i alla fall det jag sa. HAHA!

    

Det var ju bara första akten. Andra akten var också galet bra, om man bortser från regnet. Liksom, hello himmlen öppnar sig. HAHA, men alltså man kunde ju inte bli mer än blöta och det blir inte bättre för att man tjurade så vi var på G genom hela andra delen också. Himmlans bra var det och liksom, Ola och I belive I can fly. Duktiga Du! :')
Vi trallade fram till scenen i slutet och ja, det var kung. Så galet bra alltså!!!! :D
Efteråt var det signering och ja den var....flummig. Vi dumpade alla våra saker bakom signerings-stället, och flummade (klockan var typ, mitt i natten = extra flumm!) och sedan ställde vi oss i signeringskön. HA HA HA HA!!
Brolle var astrevlig (Hejhej, Brolle!*tarihand*), och Ola var...flummig. HAHAHAHAHAHA, han är koko ibland alltså!
Det blev bilder tagna (en vanlig, och en flummbild á la fiskpose! "Det blev ju värsta ljudeffekterna där juuu!!!!") , som kommer upp när Anna har skickat dom. Pratade lite med Therese sen om Polen och sådära, innan vi åkte hem till campingen där det blev sängen. 

TACK FÖR EN GALET BRA DAG!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Postat av: martaa.

Publicerad 2009-08-18 21:43:31

cute photos :) it's very nice that you had a good day :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela