Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En lyckad tågresa

Publicerad 2009-12-15 23:10:09 i Vardagar,

Här sitter jag, trött och börjar nog bli förkyld. Ogilla!
Well, Lund vad mysigt idag. Snö och blask överallt, men det var mysigt.
Jag införskaffade mig årets första julklapp, och ja, min syster borde vara väldigt nyfiken.
Besökte donken för att enligt mina planer äta en happy meal. Vet Ni vad hon i kassan säger då?

"Ursäkta, men vi säljer inte happy meal till barn över 12 år"

Vad är detta för hittepå? Varför kan de inte sälja Happy till ungdommar? Tänk så orkar man inte en hel Lilla menyn och vad har du då för mindre val kvar som är en meny i samma prisklass? NOTHING! :o Så det blev bara en cheesburgare. Tänk vad de förlorar på det i längden. Visst, leksaken kostar till Happyn, men samtidigt så kan de fråga också om man vill ha den eller inte. Ähh, jag blev lite besviken där i alla fall! :(

Lund vad mysigt i alla fall, men kallt. Efter att ha smsat en stund med bästa vän, så var mina fingrar som pinnar. HAHA, men det var jävligt roliga sms.

Vid fem snåret mötte jag upp Baloo (+ family!) och Helena för att bege oss mot Sparbanken Finn där Team Ola skulle köra några låtar. They are still good kan jag meddela. De hade en "Team Ola on tour in Lund"-kväll ikväll, sååe atteee. Men ja det var mysigt, stämningsfullt (haha, fattarni? KÖR!), och lite skratt på det. Efteråt begav sig Baloo and her gang till bilen och jag till coop. Man var ju tvungen att fördriva tiden på något sätt liksom! 8)

Tog 20 i 7 tåget från Lund och ja, där blev det ett litet missöde. För första gången i hela mitt liv som pendlare sov jag längre än vad jag skulle. Jag vet att jag somnade i Kävlinge, och sen woops vaknar jag i Tågarp? Yesbox, jag missade Billeberga. Lyckat Sofie, jävligt lyckat. Sjukt lyckat, verkligen! Så jag hoppade av och kilade bort till Tilda en sväng, för att sedan kila tillbaka till stationen och ta mig hemåt. Var hemma kvart över åtta då det blev dammsugning och dusch, och sedan hamnade jag här. Nu ska jag snart kila och sova, i lite bättre tid ikväll är det tänkt. Hoppas att Ni mina fina läsare har haft en bra dag!

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: marre

Publicerad 2009-12-16 10:13:53

men ofta man inte får beställa happymeal om man är över 12?! :O vafan?! do kan ju ta bort leksaken? haha töntigt -.- XD



miss u sofie

Postat av: Christina

Publicerad 2009-12-16 12:56:45

Nästa gång kan du hälsa dem att åldern har aldrig nån betydelse. JAG brukar köpa happy meal.

Oh vad jag skulle velat vara där och höra dem.

Ha en bra dag kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela