Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Sofie på skåneturné över en dag

Publicerad 2009-12-14 22:41:05 i Vardagar,

Ett sprucket men ett vackert halleluljah (8)

Idag har varit en ganska så flängig dag faktikst. Skolan fram till två, varav jag började 8 och hade endast tre lektioner. I love håla. NOT! Men ja, jag överlevde. När jag slutade satte jag mig på tåget mot Lund, där mitt tågbyte skulle ske för att komma till Kristiandstad. Yesbox, jag har träffat Emmisen idag! :D

Dock känndes det ganska så sjukt att åka ner för att sedan åka upp igen. Men det sjuka är att - det tog kortare tid. 20 minutes skillnad. Sjukt va? Well, det blev en mysig eftermiddag med Emma i hennes stad, då vi käkade på SubWay (då vi hade haft äcklig blodkorv i skolan) och sen så mös vi runder i stan. Vi kilade in en sväng på BR och vips där fanns visst en söt Anna också. Så det blev en runda, och jag konstaterade att deras BR ser ut som Weaslys affär i Harry Potter & halvblodsprinsen. Sjukt mysig i alla fall!

Väl påväg tillbaka till centralen för att jag skulle ta mig hem gick jag och Emma in i en godisbutik och vetni? Vi kom ut därifrån - tomhänta!  Japp, det blev inget godisköp, och jag kännde mig lite proud.

Tågade hem och var hemma vid sju, och sen så har jag bara tagit det lungt. Vid nio var det "Välkommen hem - en sång för hemlösa" vilket gjorde mig väldigt berörd. Det är ett projekt som EMD har gjort för stadsmissionen om att på något sätt, kunna hjälpa de hemlösa. Och jag tycker att det är något väldigt fint. Jag har sagt det förut men jag säger det igen:

Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något.

Tänk på det. Nu ska jag i alla fall prata vidare med bästa vän (vars place jag intar om två veckor! Goodbye skåne - Hello Östergötland!!) och sen så blire godnatt.

Hoppas att Ni har haft en bra dag!

Love.
S. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela