Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Malmö Arena, Yazmina och äcklig varm chocklad

Publicerad 2009-02-28 17:09:44 i Allmänt,

Idag är det Lördag vilket innebär heeeelg, vilket har inneburit sovmorgon. HEHE, jag var helt död när jag kom hem vid halv 1 inatt. Då undrar kanske ni vad jag hade pysslat med igårkväll?!
Jo, det var nämnligen såhär att jag var i Malmö med Jénny för att träffa Yazmina.
Jag och Jénny tog 18 tåget till Malmö där vi tog oss en promenad till Gustav Adolfs torg, där bussen mot Malmö Arena skulle gå ifrån. Ja, påvägen dit så gick vi förbi en massa ställen, som gav oss minnen. Sommartoppen 07 i mitt hjärta!
Ja, vi var vid Gustav en bra bit innan bussen skulle gå, så det blev bara till att vänta. Medans vi stod och flummade om Dammfri vägen (HAHA) så kommer det någon som också skulle med vår buss. Ja, kan ni gissa vem?! Precis, Yazmina.
Eftersom Jénny har träffat henne några gånger innan, så hälade dom och så hade vi sällskap på bussen ut till arenan. Trevligt värre. Malmö arena är stor iaf, och man kunde då inte missa att det var Melodifestival på gång där ute!
När vi väl kom dit, så checkade vi runder lite och eftersom vi inte hade biljetter (skulle ju bara träffa Yaz) så bestämmde vi oss för att vi ville tillbaka in till stan igen. Men när vi kollade bussarna, så gick inte nästa buss föräns kvart i tio, då klockan var åtta. Jippie....
Men vi gick till närmsta busshålsplats, vilket var Elinelund, och tog sedan bussen därifrån in till stan igen. När vi väl var tillbaka vid Gustav så var klockan närmare nio så var vi lite törstiga, hungriga, kissiga och väldigt kalla så vi tog oss till donken. Väl på donken så köpte vi glass, McFlurry Lion, och varmt att dricka. Jénny en Latte (BLÄ!!) och jag en varm chocklad. Dock fick jag en stoooor varm chocklad, men bara en påse o´boy pulver så min chocklad smakade ingenting. Så besviken jag blev, Men glassen var god iaf. Vi hade det myspysigt på donken iaf och sedan var vi i stan ett tag efter det. Vi tog 20 över 11 tåget hem och jag var hemma sisådär tjugo över tolv. Det var en väldigt trött Sofie som kom innanför dörrarna då vill säga. Idag har jag sovit bort halva dagen, hehe, vaknade vid halv ett. Åt frukost och sedan kom Sandra och Kenny så jag fick vara lite social med dom. Annars har jag bara städat och läst faktikst. En bok jag måste rekomendera är "Expert på att rodna". Verkligen jättebra bok!
Jag har visserligen läst den innan, men den är så braa. Och sist jag läste den var i 8:an eller nått, så.
Sedan måste jag påpeka att jag känner mig extremt handikappad utan MSN. Det kanske låter stört, men jag gör det. Jag och Emma fick ta oss ett snack på MSN igår när jag satt i skolan (det gäller att ta vara på tiden!!) om varför jag varit så oktiv där. Där fick jag veta att dom (Emma, Jénny, Christina och Sara) ska på nattklubbsgigget med EMD i Varberg, och jag vill vill vill vill. Men nejfan, det går inte, för jag är inte arton. SUCK!
Men nästa vecka kommer det ut signeringsdatum med EMD (Mattias liksom! (a) ) och jag hoppas att det blir några söta små besök i das skåneland, för jag vill vill vill träffa Matte! Och eftersom jag vet att det antagligen inte kommer bli något med Ola nu i vår, eftersom han promotar sin Good Enough utomlands så liksom, då tänkte jag att det vore roligt att kunna gå på Mattes spelningar. Ola är fortfarande numbero ono, men liksom, Matte är så bra! 
Sedan måste jag bara påpeka att jag saknar Martina så himmlans mycket. Det var en vecka sedan vi sågs, men det känns som om det var hundra år sedan. Åhh, jag hatar åldersgränser och jag hatar avstånd "/
Nej men nu så ska jag publicera detta, och hoppas på att det snart blir mat...för jag är hungrig. Men ha det så fiint!
Love Love // Sofie 




Utanför arenan

   
Jénny                      Jénny & Jag           Mitt ute i ingenstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela