Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Malmö

Publicerad 2009-01-24 22:48:03 i Allmänt,

Godkväll! :D
Nu tänkte jag berätta om min trevliga dag, i Malmö, med trevliga vänner.
Jag gick upp vad halv 9 snåret, duschade, fixade mig och allt såntdära, kom i panik på att jag glömt ta ut pengar, och tänkte turba ner till affären, men sen så blev det att jag lånade pengar av mammi. Tog 10 tåget ner till Malmö, där jag mötte upp Turkland (Anna) på tåget, så vi åkte tillsammans. I Lund, hoppade Ciccie på och vid 20 i 11 tiden intog vi Malmö central. Vi hittade rätt buss, tog oss till Värnhem, och promenerade sedan bort till SATS, där vi skulle spendera dagen. Today was a Danny-day! :D
Japp, vi skulle se Danny, med andra ord. Vi hittade som sagt ganska så smidigt dit, gick i 3511 trappor (det var ju värre än i skolan för bövelen!) och kilade bort till Emma och Jénny som hade varit där, en aning tidigare än vi. HAHA xD
Vi flummade, käkade banan, träffade byggar bob, och hade det allmänt trevligt. Vid 1 tiden, så var det insläpp till stället där det skulle vara uppträde. HAHA, innan det var insläpp, så sjöng vi och gjorde lite reklam för Ola, haha, bra när vi skulle se Danny, men ja, det var trevligt! :D Feel Good & Natalie, både i orginalverisoner och på svenska, ja det låter bra! (Y) Well, insläpp vid 1 tiden, och ja, det blev lite...panikartat. Inte så farligt, livsfarligt, men ja, jag tappade jackan, snubblade, för att folk tryckte. jag förstår det inte, jag gör verkligen inte det!
Ja vi stod vid sidan av scenen, coh ja, vi hade bra syn helt enkelt. Det började med att dom från SATS visade vad man kunde gå för kurser (säger man så? xD) på gymmet, och vi tjoade och stimmade, som vi blivit tillsagada att göra!
Sedan så var det tobbe trollkarl, HAHAHAHAHAHAHAHAHA, så sjukligt rolig, hahahhahahha, vi skrattade för bövelen mer än barnen, haha, och det var typ, tillägnat barnen. hahhahah xD
Ja, efter tobbe, så var det Danny, och han sjöng Tokyo, If only you och Radio. Trevligt värre, söta blickar, och ja, "skaaaune, schalalalala!" HAHAH, mobbare är vad han är! xD
Sedan efteråt så var det signering, och vi kom ganska så långt fram i kön. Vi fick lite smått panik, för att vi inte skulle hinna träffa honom, eftersom vi skulle på bio, men vi han. Han var trevlig, signerade, och så blev det lite smått prat om Ola också. För Danny skrev såhär i sin blogg i torsdags kväll :

"Jag vart överlycklig och lättad när Ola Svensson kom ut på scen och bjöd på lite hederlig god POP, färg och leende. Och Grattis till Rockbjörnen får man la ta och säga! Skönt med lite färg och fart från en lockig gåsepåg"


Så sa jag iaf till Danny att det var schysst sagt, för dom är trottsallt konkurenter dom två, och han sa att han var glad att Ola vann, och sådära. Schysst, dom verkar ha fått pease dom två. Eller nåt...
Well, jag och anna körde lite repliker från discodaggarna och vi informerade honom, om att vi faktikst skulle se den, direkt efter. Vilket han tyckte var trevligt! :D
Sen så blev det kramkalas, och highfive på bra musiksmak, och sen så blev det tjaråå.
När vi kom ut, så fick vi veta, att alla inte skulle hinna gå på signeringen, vilket i sig var väldigt synd. Det var max 25 pers som han, och det kvar knappt en fjärdedel av alla som var där. Synd, faktikst, jag tycker verkligen det!
Well, vi fixade oss för att kila ner till bussen, och i väntan på baloo, så stack jag,emma och turkland in på coop och handlade godis, och sedan tog vi bussen till Davidshall ("Davidskök", "Davidsträdgård", HAHA xD) för att köpa biljetter till bion. Snubben i kassan var faktikst lite smått otrevlig men ja, vi fick våra biljetter! :D
Filmen var sjukt söt, Mattes karaktär "Nisse" var så sjukt söt, en tjock och så sööt mask. HAHAHAHAHA xD
Filmen var som sagt bra, och söt och ja, disco is the shit! haha, eller nått! :D
Efter filmen så kilade vi ut, och åkte en ganska så proppfull buss till centralen (ungefär som 3:an när man ska till skolan...) där vi fick turba med att ta ut pengar, och trycka biljetter och så. Sedan blev det att säga hejdå till Emma och Baloo på centralen, för vi andra, alltså jag, Jénny och Turkland, skulle med 17:21 tåget!
Tack för en trevlig dag tjejer!! 
Det visade sig även att Ciccie skulle med 17:21 tåget, så vi fick sälskap av henne och ja, det har varit en trevlig dag iaf.
Händelsefull, och trevlig dag. När jag kom hem, så fastnade jag häär, pratade lite med Martina, såg en übersöt bild på henne och Ola från rockbjörnen (Martina, den ÄR söt, våga inte säga något annat!) och lite så. Vid halv 10, så blev det käk, tacos, haha, gott. Samtidigt som jag fixade min tacos så var det Körslaget på TV och Team Erik är i final i körslaget. TJOHOO! :D
Nej, nu är det tänkt att jag ska kila ner och titta på lite film, och sådära. Men ha det bäst, så skriver jag en annan gån!
Love Love // Sofie

Lite biler från dagen, dock inte jag som är papparazzi till alla (vissa dock, fast med Emmas kamera!), kolla och njut! :D

Jag, Turkland, Ciccie & Flum    
   

Junior


Turkland & Flum


SATS-folket
   

Tobbe Trollkarl, så sjukligt rolig!!                                          


Danny


Danny


Danny


Discodaggarna (Matte längst till höger, sööötis!!)


Slutligen, jag & byggare bob!  (Y)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-24 23:00:38

big love <3<3<3

Postat av: Turkland

Publicerad 2009-01-24 23:04:05

Hahahah FETT bra dag!

Bland de bästa, tack vare filmen hahahah x'D

Du knäcker, Manager min <3 :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela