Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Min senaste vecka, del 3

Publicerad 2009-07-15 02:41:20 i Allmänt,

9 Juli - Kristianstad blev lite exotisk för ett tag
Kristianstad idag igen då ja. Vi fick ställa klockan (andra gången på en vecka!) och vi gick upp vid tio..halv elva...haha. Tänkte ju inte stressa med frukosten, men hur bra är vi på att inte stressa? Ja, vi var i Kristianstad vid två i alla fall och checkade skor till Martina. Regnet förstörde hennes skor helt :/ Hittade Emma (haha, som om hon vore liksom...en bikini del som man varit borta med. HAHA!) inne på Lindex med sina vänner och vi bestämmde oss för att ta ett besök på Staium, ett sista ställe att leta skor på. OCH DÄR HITTADE VIII!!!!!! :D Ett par jättefina och rosa skor, fett!
Efter det tog vi en glass på donken och kilade ner till Tivoliparken där Palmerna skulle hålla hus. Wihow!
Kunde gå in för studen i parken, utan att betala. Emma hittade en gren som Martina så klyftigt kom på att det var en Palm. Och vi dog. HAHAHAHAHA. Sen fick fröken Gustafsson ett litet utbrott för att vakten inte trodde att bandet skulle soundchecka , men ja, haha, när emma står där och skäller så trallar pojkarna upp på scenen, HAHA, det där var roligt!
Mats, Adam, Simon, Steve och Henrik scheckade ljudet och allt var som det ska. Han säga hej lite snabbt innan pojkarna kilade vidare. Vi mötte upp Anna och bestämmde oss för att vi ville käka lite pizza. HA HA HA HA HA HA, säger vi om det!
Vi beställde familjepizza och käkde utanför scenområdet. Var flummiga, men trötta. Och när vi sitter där, vem kommer inte uttrallandes då från scenområdet om inte Johans band?! HAHAHAHA, vi dog och Mats fattade inte varför. Men ähh, så går det om man har pratat om någonting, som verkligen händer sen. Sen så ja...vi chillade där ute, och fick veta feelings på att gå in. Och efter lite om och men, så blev det så också. VÄLDIGT SPONTANT!!!
Men vi röjjde där inne (fy fan vad vi ägde, rent ut sagt!!) och gigget var sjukt roligt. Adam & Mats (a.k.a Massse) stirrade sönder oss, och vi hade ruuligt. Efteråt hälsade vi på Adam "hejhopphejhej!" "MEN HEJSAN!!!"  och ja, Simon var lite seg. "Vad skrattar Ni åt?". Jag kläckte ur mig saker, och ja, det var roligt. Ofta bandet signar på Johans platta liksom? HAHA!
Vi chillade där ute ett tag och wopsidaisy, där kom bandet. Eller ja, Steve, Adam och Mats. Emma babblade på, och ja, allt är ju relativt. Sen kilade vi mot bilen, och pojkarna mot hotellet. Det roligaste var när jag skulle säga till Adam att han inte var så kort som han såg ut.

Jag; Adam, du är ju inte så kort som du såg ut att vara i Malmö!
Adam; *blänger på mig med värsta uggleögonen*
Martina; VAD SA DU SOFIE?!?!?!?!
Jag; Ja, att han inte är så kort som han såg ut att vara i Malmö. Vad tänkte....NEJ MEN JAG SA INTE ATT HAN VAR KÅT!!!!!!!
Adam & Martina; *dör*

Vi pratade med Mats sen också, och ja, det var..underhållande. "Men som SAGT..."

Efter att Mats lämnat oss för hotellet (& duschen och sängen där han kunde sova!) så bar det av till centralen, där vi flummade en del. Jag och Martina tog 21:23 tåget och ja, det blev en intressant tågresa hem. I love you my best friend!
Väl hemma var vi inte trötta och bestämmde oss för att se film. haha, vem däckade? jo jaaag. Men vi stängde av, och gick och la oss istället. Bra det dära!

Tack Emma, Anna & bästa vän för en sjukt rolig dag. Och liksom; Adam! :D

10 Juli - Promenad i min lilla by
Vi sov bort halva dagen, och sen så bestämmde vi oss för att titta film. Eller titta färdigt filmen, som jag somnade till kvällen innan. HAHA, dock fick vi vänta en timme mitt i alla och då tog vi en promenad i lilla Billeberga. Serious talk, och linbaneåkning var det och ja, det var ruuuligt. Vi kom fram till ganska så mycket viktiga saker under vår fina promenad. HAHA! Väl tillbaka här hemma då, tittade vi färdigt på filmen och öhm................fick sms. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, förlåt men det var kul. "The dark side - Johan Palm" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!
Ja, det var ruligt. Somnade gjorde vi vid två (vår normala sovtid liksom) och sen så insåg vi att det var liksom, sista natten Martinis sov här. Sorgligt det dära!

11 Juli - Jag hatar att ta avsked

Vi ställde klockan och gick upp vid kvart i nio någon gång. Såg att sis & Kenny sov i m&p:s sängar, vilket lättade i hjärtat. I hate samtal mitt i natten om plinplongtaxis. Usch! Men ja, jag och Martina tog tåget till Helsingborg där hennes buss skulle gå. 10:50 kom bussen och vi skulle säga hejdå! Blä, i hate it. Dock är vi lite koko, och hela bussen tittade lite konstigt på mig. HAHA, förlåt att jag lör moves till Sky´s the limit då.....Men ja, bussen körde och vi vinkade.

Tack för världens bästa vecka älskade Twinsoul! <3<3<3<3<3

Väl efteråt kilade jag till H&M och lämnade tillbaka mitt söndriga linne och sen åkte jag hem igen. På kvällen bar det av till Landskronakarnevalen med Jénsan för att kolla läget, träffa Julia & Marina och titta Kevin Borg. Julia & Marina är roliga, och Kevins gig var...helt okej. Jag har ju varit på bättre (Ola & EMD!!!!!!!!!!!!). Det blev käk, en Svenssonlangos och sådär gott. Det blev en runda vid hamnen också, där jag träffade på Martin, min gammla idrottslärare. I miss him!
"Men heeeeeeeeeeeeeeeeeeej hjärtat!" Sen så fick jag ett himmlans roligt sms också, och ja, jag dog. HAHA!
SEEEEEEEEN så träffade jag Sofie & Hanna från min gammla klass också. Väldigt roligt. Det blev en del prat, och nu ska vi ta tag i återträff. We need it!!!! Halv tolv bussen hem, äckligt full med äckligt fulla mammor och pappor. Förlåt, men sitter man och super på bussen när ens 7 åriga son sitter i knäet och sjunger fyllevisor om man är 40+;are? Jag tycker då inte det i alla fall......men ja, väl av här i Billeberga hade jag följe med Amanda och Nicke och ja, det var trevligt!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-17 21:52:33

asså palm... så jävla klockren dag! ÄLSKA <3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela