Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Min senaste vecka, del 1

Publicerad 2009-07-15 01:52:15 i Allmänt,

Nu när jag endån sitter här och degar, och inte har den blekaste tanken på att gå och sova, kan jag ju faktikst blogga lite om det senaste som hänt. Det har ju varit en del gig, eller okej, haha, tre. Med tre olika artister. Sedan så, det viktigaste av allt, så har min bästa vän varit här i en vecka. Fina, älskade Martina Holgersson.

3 Juli - EMD - Trelleborg
Det bar av till Trelleborg idag, med finisvänner. Eller ja, jag började ganska så ensam, med en resa ner till trelleborg på ett söndrigt tåg, och en svettig buss. Men jag kom ner till Trelleborg, som tur var. Jag mötte upp Emma på Valen då jag bjöd på glass. Vi kilade bort till donken där vi mötte Elon (Ellen då alltså) och köpte lite käk. Goett! :D
Vi bänkade oss (eller jag bänkade mig vid Ellen, Sandra & Jenny) och vi var flumm. Efter ett tag kom Jénsanpensan vilket också var mucho trevligt. HAHA, vi ville ha glass (we just loove ice cream) och ja, vi kilade bort till valen. Gick en runda, och jag handlade tröjja och jénsan en bikini. HAHA, det var ju grillväder. När vi sedan tänkte köpa glass ringer Elon (eller det kanske vara Sandra?) och säger; Killarna är häär!
Vi kubbar till scenområdet och jag hälsar på Matte. Lite konstaterande om snygg klocka, och att det var sjukt varmt. Foto, och kramkalas. Jag tycker om Mattias. Väl sen, så blev det soundcheck. Ett väldigt flummigt sådant. Erik fjäskade järnet för Emma och lånade hennes glajjor för att han hade glömt sina egna. Ja, dom checkade ljudet och jag,jéns & emma var flummiga. Jénsan gillar att smörja in brillor (det är viktigt att smörja in sig om solen steker!) och alla dog. Ja, soundchecket var som sagt...roligt. EFTER det bar det ju av till Valen (igen!!) för att verkligen handla glassen. Påvägen dit pratar vi om emmas argheter och jag säger; Man vill inte ha Emma arg, för det är inte kul. Fråga Erik, han vet!
Och jo men vem står då i ljudbåset och halvglor sönder oss? JO ERIK SEGERSTEDT!! HAHAHHAHA, roligt det dära!
Vi fick vår glass o sen så blev det mer flumm. Kuligt värre. Vid nio började gigget och me liked it! :D Mattes "In Overtime" är så sjukt bra och liksom, gaaah, varför tar han inte för sig lika mycket på scen när Danny & Erik också är där?! Min ständiga fråga. HAHA, det roligaste under hans låt var att ingen annan (i mitt fina lilla sällskap!) kunde låten, och höhö, jag kunde ju så ja. HAHA!

E; OFTA DU KAN DEN?
Jag; döööh, MYSPACE?!?!??!?!


Ja, det var ruuligt. Giget var bra i alla fall, och efteråt var det signering. Gick sjukt fort och man bara; jahapp, nu var det slut på det. fast typ...en timme kvar tills bussen gick. Danny & jag mobbade varandra lite (han kan inte prata skånska, hur mycket han än tror det!) och sådära. Danny var också väldigt söt, när han skulle kramas. Det är nog...det som är så bra med honom, att han är söt. Dock kännde jag att det blev lite diss av det hela, när jag bara; Men var har du gjort av Matte? HAHA, och vem kom trallandes då om inte Matte & Erik? Well, jag höll mig till Matte (som var trött, vilket är förståligt!) så det blev en mysig kram o sen; vi ses på måndag! Sen så vände jag mig till Erik och berättade att hans låt är bra. För liksom, folk måste få veta när dom gör bra saker och ja, Eriks låt är bra. Mindre bra är dock att Erik stod och rökade och jag ville fråga om killen var full. Med tanke på vad som hände på rockbjörnen -07! HAHAHA, eller ja, vad som hände med Emma & Erik på rockisen, -08. HAHA, men ja, sen så tittade vi på klockan och insåg att vi skulle behöva KUBBA till bussen, och ja...vem såg det? fel människor. HAHA, men dom tyckte det var kul! Jag och Emma pratade serious shit på bussen och liksom, brev är ett bra alternativ. Just so you know!
I Malmö bytade vi till stadsbuss som tog oss ut till Jarestigs - malmös bästa hotellkedja, där vi blev bjudna på plättar och sylt. Och en fin vän, the värdninnan herself Martina Jarestig. Somnade vid två i ett kokande rum. Men ja, vi sommnade i alla fall.

Morgonen efter, vaknade jag av att Baloos klocka ringde. HAHA, och vem fick stänga av den 3 gånger innan fröken förstod att den ringde? HAHA, jo lilla jag. Men ja, jag överlevde. Vi gick upp, fixade och sen bar det av till stan med Jénsan och Emma. Donkenfrulle och skriva brev. Bra det där med brev. Men ja, tack hjärtevänner för en finfin dag!


4 Juli - Bästa vän intar skåne
Dock gick det ju inte så bra med mitt brevskrivande, så det blev två rader. HAHA!
Var hemma vid tio tiden, så jag pratade lite med mammi och pappai. The nya turkarna liksom. HAHA, ja dom åkte till Turkiet den lördagen. Det blev en tupplur på soffan, och ja, det var skönt. Två timmar på soffan, och sen blev det en snabb dusch innan jag åkte ner till älsakde Lund. Min fina stad! HAHA, min fina stad....whatever. Åkte ut till Nova och hämtade min Sky´s the limit singel som de hade lagt undan och 16:01 hoppade världens bästa vän av i skåneland. Tjoho, Martina hade kommit. Det blev kramkalas, och sen en runda i stan. HAHA, eller ja......ett besök på coop och lite sådära. Mysigt! Himma vid sex tiden, sen blev det käk och vi var flummiga! Filmtittande och allmänt mys. Och justja, vi började ganska så duktig att vända på dygnet. As always!

5 Juli - Asmundtorpsbesök är viktiga!
Vi vaknade sent, och ja var allmänt sega. Vi bestämmde oss för att ta en promenad till Asmundtorp för att handla glass, och wooops, det blev lite chips också. Flummade järnet och sen blev det filmtittartime! Somnade vid två och skulle upp vid fem dagen efter. Vad skulle vi göra uppe klockan fem dagen efter?

6 Juli - RixFm festival med Ola & Matte
Joooo, vi skulle till Kristianstad och gå på riiix. Klockan ringde fem, men vi gick inte upp föräns halv sex. Tåget gick sju, och vi var pepp. Som tusan. Byte i Lund till ö-tåg och ja, som sagt, vi var pepp. Och dom enda som var vakna på det morgontåget. Väl framme i Kristianstad insåg vi att det hade blivit missförstånd mellan oss och Emma, så vi tog en glass på donken. Klockan nio på morgonen. SKITBRA! HAHA!
Tog platser, och chillade järnet. Adinisfinis, Julia, Marinafina och Ciccie the snygging kom och det blev kramkalas. Fiiiina tjejer det dära alltså. Väl senare kom ju flummis och ja, vi chillde järnet. Vi hämtade också Annapanna the snuskis (haha, förlåt gullet!) på centralen.Vid två var det signering med Ola och det var mycket ruuuligt. Och vi har nu konstaterat, efter mycket om och men att balle på skånska betyder rumpa. (eller som Ola säger; RÖÖÖÖÖÖÖV!!!!). Sen så var det soundcheck för skånepågen och ja, det var ju...roligt. HAHA, Matte och hans gäng (EMD då alltså) soundcheckade också, och det var roligt. "*Matte "kör" nålen i nacken på Danny* Erik; Baby goodbye......." ROLIGT!!
Sen var det signering och ja, som sagt; brev är bra! Jag & min fina bästis delade på en plansch (varför gillar inte grabbarna singlar nuförtiden?) och ja, haha, det var ruligt. The M-man fick sitt brev och blev glad. Eller ja, det såg så ut i alla fall 8) SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN (fortsättning kommer i nästa inlägg...)

Kommentarer

Postat av: Adiiinaa

Publicerad 2009-07-15 12:10:26

snart träffas vi väl igen .. hoppas jag! :o

vart ska du på diggiloo, om du ska dårå (a) :D:D:D:D

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-17 21:34:07

Hahaha asså ett, de va rockisen 08, & två "vad som hände med Emma & Erik på rockisen" HAHAHHA låter så jävla bra måste jag säga (y)

& tre, ÄLSKA DOM DÄR DAGARNA <3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela