Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En helt vanlig fredag

Publicerad 2009-06-05 22:33:36 i Allmänt,

Hejhopp!
Jag känner att jag verkligen varit usel på att blogga denna veckan. Förlåt!
Om jag ska köra veckan kortfattat så är det såhär;

Måndag;
Ola i Malmö på SR
Skolan - en lektion!
Handla med Jenny inför sommarjobb

Tisdag;
Ola i Kristiandstad på SR
Center Syd med familjen

Onsdag;
LEDIG!!
Baloos student (Grattis ännu en gång hjärtat!)

Torsdag;
Skolan - Betyg i bild; MVG. Betyg i drama = VG. Betyg i Estetisk verksamhet = ? (förklaring kommer!)
Sista idrottslektionen med Jens = :( :( :( :( :( :(
Sluta tidigt = :) :) :) :) :)
Försammlingshemmet med Sara, Sandra & Jenny

Fredag;
Skolan - Betyg i Näthandel; MVG!
Sluta tidigt = :D :D :D :D

Om jag då ska forsätta på vad som komma skall så är det ju såhär :

Lördag;
Johan Palm i Malmö
Robins 20-års fest

Söndag;
TA DET LUNGT!!

Det har varit en bra vecka i alla fall. Det var galet roligt att träffa Ola igen, och jag har saknat honom.
Det är faktikst så, att hans sprallighet smittar av sig. För glad och sprallig var han! HAHA!
Shoppingen med Jenny var ju intressant och ja, man blir lite skadad av att umgås med henne, men jag tycker om henne endån. Liksom, har jag något val att inte tycka om den människan jag ska jobba med nu i tre veckor? HAHA!
Som sagt, Onsdagen var Baloos dag. Jag har aldrig sett tösen så lycklig, och ja, som alla nog vet, så är jag en känslomänniska och när vi stod där på Borgarskolan i Malmö och Baloo skrek för fulla muggar föll det en tår. Töntigt? Kanske, men ähh, jag är lite känslig. Är Baloo lycklig, är jag lycklig. Så Grattis ännu en gång hjärtat!! <3
Bilresa blev det hem med Christina och Sara, och tack tack tack för skjutsen. Ni är så bra!
Ja, Torsdagen innebar sovmorgon till 20 över 10 då jag hade bild där jag fick veta betyg. MVG. Men vad gör det, om jag inte kommer få det i slutbetyg i Estetisk verksamhet? Det är nämnligen såhär, att vi läser två ämnen på estet. Drama och bild. Av någon anledning. Sedan sätter dom betyg var för sig i de kurserna och sedan pratar ämneslärarna ihop sig, och sedan sätter ett gemensamt betyg på estetisk verksamhet. Och ja, visst att jag har MVG i bild, men jag har bara VG i Drama. För att vi inte har kommit så långt som till MVG kunskaperna, pga bristande närvaro av resten av klassen. Vilket känns lite...tråkigt. Jag vill ju verkligen ha MVG i ämnet, men vad gör det om jag inte når upp till de i Drama? Ähh, jag får hoppas att Christer (Bild) övertalar Kristina (Drama) till ett MVG. HAHA!
Okej, nu kommer jag till veckans sorgligaste. Töntigt kanske, men åhh vad jag hatar lärarbyten. Vi hade i torsdags vår sista lektion med Jens. Snälla, charmiga och duktiga Jens. Även om killen kanske är mindre omttyckt av 80% av klassen så tycker jag om honom. Visst att han har haft sina fel och brister, men snälla nån, det var hans första jobb efter lärarhögskolan. Man kan inte räkna med att en lärare gör världens PANGJOBB direkt därefter? Eller? Och alla har ju sina fel och brister, ingen är perfekt. That´s just a simple fact!
Men ja, jag hoppas att han får stanna kvar till hösten (stor sannolikhet....) för nu ska tydligen Daniel (idrottsläraren vi hade i höstas!) också sluta. Suck, allt detta lärarbyte. När ska det sluta? Men ja, vi hade en chillad idrottslektion med att titta på beach-handboll på stranden. Soft, mysigt och väldigt....sommrigt. Men ja, efter det så bar det av hem, där det blev plugg på Näthandel arbete, och sen försammlingshemmet. Mysigt värre där nere också, men nej, jag har inget tålamod till att göra smycken. HAHA!   Vad har hänt idag då? Jo, skolan tio över tio, vilket visade sig bli dagens enda lektion. Det gillar Vi! (Y)
Jag redovisade mitt arbete för JK och det blev lite betygsprat. Han skulle till största sannolikhet sätta MVG på mig där ja!
Sedan åkte jag hem med halv tolv tåget med Emma, vilket var trevligt. Annars har jag bara tagit det lungt idag. Tittat på film, sovit en stund på soffan (pappa & jag snarkade i kör, HAHA!) och sen så blev det galet gott käk. Grillade kotletter, potatisgratäng, sallad och det bästa av allt...GRILLAD TOMAT!!! Det är så gaaaaaalet gott! :D
Imorgon blir det Palmen i Malmö i alla fall, där jag även ska träffa Marie. Efter det bär det av till Hjärup för att fira Robin som fyllt 20, vilket ska bli dundertrevligt. Viktig tid med Martin också, det var längesedan. The worlds greatest kusin liksom! Men om jag kanske skulle avrunda här kanske? Ja, why not! Sen så känner jag för att pula på en ny bloggdesign. Är inte så himlans nöjd med den jag har nu faktikst. Hmm...vi får se!

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-05 23:04:41

du verkar ha haft en trevlig vecka hörredu :) <3

Postat av: Emmy

Publicerad 2009-06-06 13:37:20

du verkar haft en kalas-bra vecka ! :D (y)

& jag är ju inte liiite aviis på att du träffat Ola ! :( liksom 1000 år sen sist ! :(:(:(

Postat av: Martina

Publicerad 2009-06-06 17:26:34

awe gullunge <3

Postat av: maria

Publicerad 2009-06-09 16:47:40

HAHAHA Näthandel var det ja,



Grattis till MVG et <3<3

Postat av: maria

Publicerad 2009-06-09 16:48:11

HAHAHA Näthandel var det ja,



Grattis till MVG et <3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela