Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En nationaldag utan dess like

Publicerad 2009-06-10 21:49:41 i Allmänt,

Godkväller!
Nu tänkte jag vara lite snäll att berätta om Lördagen som då spenderades i Malmö i Folkets Park med finfina vänner.
Well, jag var i Malmö vid halv 11 där jag mötte upp Marie på centralen. Vi kilade sedan en runda i stan, jag fick köpt lite saker (efter att ha stått i kö till kassan i 28 miljoner år! SUCK!) sedan blev det bussen till Folkets Park. Väl där checkade vi in scenen och insåg att allsång i Folkets Park i Malmö inte var vår grej, så vi tittade runder lite, kollade dans och så, innan vi bestämmde oss för att vi var hungriga. Vi bestämmde oss för att dela på en pizza, och tydligen är vi ganska lika Marie och ja, liksom, Hawaii. HAHA, ja vi hade en heltrevlig lunch i alla fall. Pizzan var också god kan jag meddela!
Påväg därifrån ringde Emma och sa att hon var påväg så vi mötte henne vid ingången till parken, och kilade sedan bort till scenen, där vi träffade Johanna och hennes kompis. TREVLIGT VÄRRE!
Efetr att ha chillat lite vid scenen började det regna, så då blev det lite tid under ett tag, vid backstageområdet. HAHA!
Palmen och gänget kom och gick till sin loge, och ja, vi flummade där ute. Emma borde känna sig....rumpad. HA HA HA!!
Eftersom jag är så snäll vän, så handlade jag lite mat till Emma, dock betalade hon mig med en glass. HAHA, galet gott!
Justja, vi hade hunnit träffa the big palm däremellan också. Hälsat från Martinis till Palmen (Henrik då, lill-Palmen hade vi ju inte träffat!) och ja, han var glad. Efter där, så skulle bandet ha soundcheck och ja, det var trevlig.
Skinnjacka, Vittröjja, Masse, Alien & Henke was the band liksom, och ja, dom var king. HAHA, eller ja, dom är king borde jag nog säga. Efter soundcheck blev det ännu mer chill, och tillslut så gick Emma och köpte kaffe och jag köpte snacks. Där mötte vi Baloos systrar och Leo, som är lika söt som alltid. Sedan ställde vi oss vid scenen och gänget och Lill-Palmen började gigget. Publiken var dock skittråkig, men Emma och jag var på G, så ja..det var ju trevligt. Dock sörjer jag för att mina sverigeflaggor gick sönder, men ja, jag hade kul. De körde några låtar, och Johan är grym på scen.
Sedan blev det signering för Lill-Palmen och ja, dit gick Johanna och Marie medans jag och Emma ville träffa gänget. Eftersom Emma då faktikst har pratat med trummisen, Mats (som jag döpte till Masse, mycket enklara att säga!!) och detta var första gången dom skulle träffas, så var det ju viktigt. Och ja, det blev bra tillslut, och Masse är rolig!
Sen så pratade vi lite med Skinnjacka och Vittröja vilket var mucho trevligt, och sen bar det av till The big Palm för lite snack. Föresten, innan jag forsätter kanske jag ska föraklara vem som är vem. Skinnjacka = Simon (Anledning; Han hade skinnjacka på sig, & innan vi inte visste att han hette Simon, kallade vi honom för skinnjacka! HAHA) Vittröja= Adaam (Anledning; Samma som Simons, fast att Adam då hade Vit tröjja! HAHA) Alien= Steve (Anledning; Öhm, intern!) och ja, the big Palm är ju Henke, som är Johans bror. HAHA! Men i alla fall, vi kilade bort till storpalmen och han är galet trevlig. Jag tog bild (bilder kommer längre ner!) och vi flummade en del. "Ler Du?!" - Emma goes dead! HAHA!
Nej men Vi konstaterade att det är viktigt och väldigt bra att le på bilder, och ja, Henke och jag klickade på saken, HAHA!
Det blev i alla fall mys i parken ett tag, innan vi var tvugna att ta bussen till Centralen för jag skulle till Hjärup. Men tack alla (Gänget borde bannimej inkludera sig själv!!!) för en härlig dag! :D

Bilder från dagen ;
   
   
   

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-06-14 14:51:18

hahahhahahahhaha taaaaaack för en superbra dag!!!!!!!!!!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela