Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

EeeEekKkkkooOOooo

Publicerad 2009-03-19 22:30:52 i Allmänt,

Godkväller!
Japp, jag kan vell börja med att säga förlåt, för att jag inte har bloggat på sisdåär, hundra år?
Men nu ikväll tänkte jag ta mig i kragen och ta igen allt ni missat. Och när jag tittar i bloggen så ser jag att det är exakt en vecka sedan, jag bloggade ordentligt....om man då bortser från "jagförsökerfiskarösteråtEMDikväll"-inlägget i Lördags. Men ja, vad har ni missat? Hmm....slutet av förra veckan hände inget speciellt, jag slutade tio över tolv i fredags, vilket innebar att jag var hemma vid ett snåret. Mycket skönt kan jag ju säga. Emma kom i Fredagskväll, och vi åt mat, jag träffade BengtEric (som förövrigt ska döpas om) och så tittade vi på högskola musikal 3! :D
Somnade gjorde vi vid två tiden, och vaknade på Lördagen vid elva snåret då vi åt frukost och mättade våra magar.
I LÖÖÖÖÖVE FOOOOOD!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHA xD
Japp, medans Emma skrev projektrapport duschade jag, och ja, fixade mig så jag såg liiite vettig ut tills kvällen då resten av folket skulle komma. Vår dator här hemma blev som ny (återställning till fabriksinställningar!) och jag och Emma nördade vid vars en dator, haha. Vid fyra tiden blev det en promenad i lilla Billeberga (eller Bulleberga som Emma säger) och då blev det lite flum vid lekplatsen. HAHAH, ja....jag har aldrig påstått att vi är normala inte! HAHA

Bilder från promenaden:
   


Efter en kort promenix så blev det hem för att fixa käk, ohh, TACOS! :D
Emma var superduktig på att skära grönsaker och fixa vitlöksås, höhö. Medans jag var väldigt duktig på att steka kött!
HAHA, teamwok kallar jag det. Vid kvart i sex snåret knackade fröken Lundberg á la Turkland på dörren och fick lov att stigaa in. Fröken var impad av Billebergas kyrka, och tydligen av vår TV också. HAHAHAHAHAHAHA xD
Baloo och Jénny kom kvar över sex, då det blev käk. MUMS PÅ MAT ALLTSÅ! :D

Efter maten blev det att checka in husvagnen som skulle vara sovplatsen, och ja, jag älskar vår husvagn. Vilket jag hoppas att ni tjejer också gjorde. Eller i alla fall att ni gillade den! :D hoho :D

Vid åtta snåret så blev det att bänka sig framför TVn med glass tillsammans med världens godaste chockladsås, närmare bestämt min kära faders hemmagjorda chockladsås, MUUUUUUMMMS PÅ HÖG NIVÅ! :D
Mello var trevligt, och vi hade vår egna lilla show när det var EMDs tur. Dock är det lite illa att jag inte kommer ihåg EMDs framträdande, utan bara att vi (jag,Emma & Turkland, the real EMD fans!) satt och sjöng i soffan för kung och fosterland. Det enda jag kommer ihåg är att vi konstaterade deras lilla fint, och att jag såg Matte, sedan kommer jag inte ihåg mer!
Melodifestivalen vann Malena Ernman med låten La Voix. EMD kom på en förtjänt tredje plats med 145 poäng.
Grattis till dom säger jag, massor av grattis!
Efter Mello så blev det att kila ut i husvagnen där det blev att titta lite på OTH på BengtEric. Baloo var med och såg ett avsnitt, sedan gick hon och la sig hon också, som Jénny redan hade gjort. Jag och Anna bestämmdes oss för att dejta kudden på riktigt vid tre snåret, då jag först fick höra om hennes dröm om att rida på glasstrutar för att rädda oss själva med EMD. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH, en rolig dröm vill jag lova! :D
Emma gick tydligen och la sig vid halv fem tiden (då hon den senaste en och halva timmen hade tittar på Grey´s) och vi vaknade vid tjugo över nio av att Baloo och Jénny skulle hem. Tack för en megatrevlig kväll tjejer. I LOVE YOU!

Bilder från kvällen/natten:
   
  

Jag, Anna och Emma kilade upp vid tio tiden och åt frukost, vilket smakade smaskens. HAHA, ni har inte missat att jag gillar mat va? HAHA, efter det så slöade vi lite i husvagnen och vid halv ett, kvart i ett så åkte Anna hem.
TACK FÖR TVÅ FINFINA DAGAR TURKLAND!
Jag och Emma nördare intervjuer med EMD och lite så, och sedan vid halv två så kilade vi ner till stationen, för Emma skulle hem. Tåget kom, och vi sa hejdå.  TACK FÖR EN MEGABRA HELG EMMA!

Bilder från söndagen:
 

Jag kilade hem, städade lite i husvagnen och blev på senimentalhumör. Söndagen gick fort, och det blev snabbt måndagen. och ja, jag ska inte påstå att den dagen blev särskillt bra. Skolan blev helt fel, jag gick hem, och jag kände mig allmänt värdelös. Jag hatar sånna dagar! Annars har veckan varit finemang, det går fint i skolan med ämnena och så, och idag var en väldigt bra dag. Vi lyssnade t.om på Ola på idrotten, och det fick mig på ännu bättre humör!

Nu måste jag lämna här, men jag ska bättra mig att blogga. Men ha det finast, tills jag bloggar nästa gång.

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-20 16:09:49

TACK SJÄLV VÄRLDENS GULLIGASTE MATÄLSKADE <3<3<3<3<3

Fett mysig helg yaaaaao! ;) :D

love u !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela