Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Trellehulla & Malmö

Publicerad 2009-03-30 22:11:51 i Special moments,

,Godkväller kära vänner!
Nu tänkte jag faktikst blogga lite om i lördags och igår. Det var liksom, väldigt bra dagar!

Emma kom i Lördags, och vi hade det väldigt trevligt. Vi konstaterade att vi verkligen skulle ha Earth hour mellan halv nio och halv tio. Visst hade vi det, men man skulle nog dock kunna säga att vi hade Earth hours. Mellan halv nio och kvart i tolv satt vi nere i tvrummet och bara pratade och hade det allmänt mys. Vid halv tolv tänkte vi gå coh lägga oss, men vi konstaterade att det är mycket bättre att platta håret kvällen innan, så man slipper göra det på morgonen, så jag var först till kvarn. Och ja, mitt hår går inte så fort att platta så Emma fick nörda dator medans jag plattade. HAHA, när det var Emmas tur, gjorde hon det dock väldigt snabbt och jag fastnade här. Och Emma fastnade på sin madrass. Ett litet tag iaf. Vid tjugo i ett snåret, så kände jag hungern komma fram i magen, och jag tvingade med Emma ner på en nattamacka. Mums, det satt fint. Även om Emma var väldigt trött, och kunde knappt sitta upp. HAHA, ja vi gick upp och la oss, även om jag var pigg som en lärka. Kanske inte så bra att sova till halv ett en lördag i alla fall?
Jag läste lite Twilight innan jag somnade iaf, ihhh, det går inte annat än att älska den boken, MUMS! :D



Söndasmorgonen började halv sju då klockan ringde och vi vaknade. Pigga och glada, absolut!
Vi käkade (SÅKLART!!!) fixade oss, och vid fem över halv åtta kilade vi ner till stationen. Vi tog rundan genom skogsdungen, haha, eller ja, granet som det så vackert kallas och vi var i tid på stationen, därifrån vi skulle ta oss till Malmö med tåg. Väl i Malmö mötte vi Turkland på centralen och tog oss sedan ner till lilla Trellehulla med en buss. en guuuul buss. Anlände med den guuuula bussen till trelleborg sådär 40 minuter senare och vi var först på plats inne på Valen. Hälsade på inne på ICA, och handlade XL-risifrutti (SKRATTA INTE MARTINA!!!!!) och lite kakor, innan vi slog oss ner på vår campingplats på golvet på Valens köpcentrum. Vi fördrev tiden på ett bra sätt med att åka rulltrppor, sjunga och bara vara Vi, och vid halv tolv tolv snåret sattes kravallen upp och det blev kaos. Ibland förstår jag mig inte på folk, ibland förstår jag mig inte på fans, ibland förstår jag mig inte på att alla inte kan låta vakterna göra sitt! :o
Ja, herr "vityckerinteomdigidag" (förklaring kommer!) kom upp på scenen vid halv ett och berättade att vi skulle sjunga för Mattias, eftersom det faktiskt var hans födelsedag. AFAN, det hade vi säkert inte alls räknat ut helt själva innan, NEJDÅ!
Ja, vid ett kom killarna upp, och vi sjöng för kung och fosterland för Mattias! :D

Trelleborg
       


Ja, det blev Alone, Jennie let me love you och Baby Goodbye, vilket var mycket trevligt. Mattias var jättesöt och sådära.
Juste, jag har ju glömt att vid halv ett tiden så kom Ellen också, vilket var mycket trevligt. Efteråt var det signering, och man blev potatismos. Ohja, såååå bra ograniserat. Vi fick köa ett tag iaf, och tillslut kom vi fram. Igentligen var det  bara deluxe utgåvan av A state of Mind som skulle signeras, och därför kunde man bara komma upp på scenen om man hade den. Hade jag den? Nej juste. Kom jag upp till sigenringen? JADÅ! :D
Vakten såg att jag bara hade singel och ja, han sa att det var okej, men bara för den gången. Så konstasterade jag att det iaf var något från EMD iaf och inte bara papper, vilket vakten höll med om att det var bra.
Väl uppe på signeringen blev det inte så mycket sagt, Erik fjäskade (som han alltid gör för sina fans!), Mattes kommentar om att han skulle få present i Malmö blev: Present? Till mig? Nejmen vad ni är gulliga! :D och Danny skrattade och var allmänt rolig. Efter det bar det av ut till bilen, för Ellens mamma körde oss mellan Trelleborg och Malmö, (TACK FÖR DET!!!), och sedan brummade vi upp till Malmö. Dock blev jag helt besviken i bilen, över att jag knappt sa något till varken Matte eller Erik. Jag hade ju så mycket att säga, om både det enda och det andra. Hmm...
Jag smsade med Jénny i bilen till Malmö också, och vi fick veta att EMD skulle komma senare än tiden som var utsatt. Vi körde från Trelleborg vid kvart över två, och då satt dom fortfarande och signerade. Vi kom iaf hela till Malmö. Väl inne på Bilia mötte vi Janni (trevligt att ses igen hörru!) och Jénny. Vi dumpade våra saker hos dom, för att kunna ta oss en körv och ett glas läsk, som bilfirman bjöd på. Vad jag gillar signeringar på bilfirmor alltså. Gratis mat, bra signeringar, och inte så mycket stress. Liksom, peugoet center i mitt hjärta, 11/11-07, liksom, MUMS!!!

När klockan var lite över tre så kom killarna och det blev sång för Mattias där också. Dock var det grymt mycket mer drag i Trelleborg än Malmö, men ja, man kan inte få allt alltid. Det blev samma låtar som i Trelleborg, alltså Alone, Jennie och Baby Goodbye. Ögonkontakt hit och dit i Jennie och ja, mattias är bra bra bra!
Efteråt så blev det signering, och jag och anna hade även hunnit fixa med vår present till Matte. Ehm ja, häääär kommer då herr "vityckerinteomdigidag" in i bilden. Ellen, Emma och Jénny skulle upp på signeringen och få träffa killarna igen. Men just dååå, kom herr "vityckerinteomdigidag" och informerade dom att dom redan hade varit uppe. Jo men det låter ju väldigt troligt (INTE!), eftersom signeringen nyss hade börjat? De blev iaf kickade från kön, och fick snällt vänta bredvid!
Då slog hjärtat lite snabbare på mig och anna vill jag lova, för vi var i samma situation. Även om han inte kickat bort oss!
Dock hade vi turen med oss, och precis när vi skulle upp, gick herr "vityckerinteomdigidag" och hämtade nya pennor till EMD. liksom, YEEEEEEES!
Först denna gången blev Matte, och vi gav honom presenten, som han blev överglad för. När han såg att det var salta fiskar i muggen (som liksom är hans favoritgodis!) så blev han överlycklig och bara: åhhhhh, fiskar!! *trycker in en i flabben*

Sen så skulle vi ta kort och så, för det är inte varje dag man träffar Mattias på hans födeseldag inte. Matte ställe sig med öppna armar och jag och Anna ställde oss. Dilemmat blev dock vem som skulle ta kortet, hehe, men ellen räddade oss. Dock tänkte hon fotta med sin kamera, så där stod vi och posade, medans Ellen konstaterade att hennes kamera hade dött. Så Anna fick fibla fram sin (då jag kunde stå och mysipysa med Matte!) och sedan blev det bild tagen. Sen var vi tvugna att kila vidare. Eller kramas gjorde vi ju också med Matte, det får inte glömmas! HAHA xD
Vidare till Danny, som vi så snällt posade med och babblade skånska om. HAHAHAHHAH, ja han är lite rolig allt, den där Saucedo! :D
Han gjorde ett hjärta (ego är han också!) om sig själv på min singel, och ja sådära. Vidare till Erik så blev det jättefin bild på han och Anna, och ja, sedan hade han och jag en lite rolig konversation. Let´s se :

Jag : Öhm, Du Erik?
Erik : Jaa?
Jag : Du vet att du suger på att blogga va?
Erik : Ja, altlså..att blogga på EMDs hemsida är inte riktigt min grej *drar värsta förklaringen om varför*
Jag : Ja, för saken är den att Matte skulle kunna få guldmedlaj med tanke på hur mycket han bloggar, Danny skulle få silver....men du bloggar så illa så du är inte ens värd bronset!
Erik : HA HA, men jag gillar mer att viiiideoblogga ser du!  *berättar om massa videobloggar på hans gamla hemsida*
Jag : Ja, men det får jag hålla med om, att det är sjukt roligt!
Erik ; Ja, men jag ska försöka bättra mig!
Jag : BRA! :D

Sedan berättade jag lite annat för Erik också, om Emma och herr "vityckerinteomdigidag" och sådära. Sen så var vi tvugna att gå Anna och jag. Vi gjorde oss smärta och smidiga och trängde oss bakom Danny, och sedan hoppade vi ner till Emma &  co.

   
                                                                                                                       
Det blev en aning mycket flum med Jénny och liskom, ja kan man inte se framsidan av killarna, så får man ju titta på baksidan, eller hur?!
Man kan ju inte bara blunda, när man har det framför sig, eller hur?! :D
Ja, vi tittade på baksidan iaf, och Dannys rumpa kände sig lite iaktagen. Eller Danny överhuvudtaget!
Så många blickar och knäppa miner han gjorde, och Jénny missade typ...ALLT?! :D
Tillslut, när signeringskön var slut, så fick äntligen Emma & co. komma upp till killarna för herr "vityckerinteomdigidag". Eller ja, efter lite om och men så! :D
De fick de trevligt, medans jag och Anna stanade kvar där nere. Efteråt så kilade vi till donken, där vi mötte Balooo och sedan blev det käk där. Lilla Menyn i mitt hjääärta alltså. Anna blev hämtad, Ellen blev hämtad, Janni blev hämtad och Balooo cyklade hem, medans vi åkte till centralen. Jénny åkte hem vid tjugo i sju, och jag vid tjugo över sju och emma vid halv åtta. För att sammanfatta allt så var det en kanonbra dag med finfina tjejer, finfina pojkar (MATTIAS!!!) och god mat på donken.   

Tack alla för dagen, alla alla, tack tack tack! <3<3<3



Okej, nu menar jag detta, men liksom, applåder till den som orkat läsa hela mitt blogginlägg. Jag hatar mig själv för att jag aldrig kan skriva saker och ting som jag är så glad för, kort. Igentligen hade jag velat skriva mycket mycket MYCKET mer, så det där är en förkortningen, men inte tillräckligt, tror jag!
Nog pratat om det, nu ska jag försöka få lite liv i luckan och sen lär det blir TV. Har sovmorgon ända tills klockan åtta imorgon, JIPPIE! :D
Om jag inte bloggar sen, så goodnight!

Love.
S.

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2009-03-30 23:21:27

Men du vännen det är kul med långa inlägg. :) Vad bra att ni hade det kanon.



Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-31 00:53:19

Men när de handlar om såna här grejer SKAAAAA de ju vara långa inlägg ;) haahahahaa

PUSS på dig för allt <3

Förresten vad gör jag uppe fortfarande? :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela