Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Att leta musik på spotify tar mig in i hjärtat och jag blottar mig

Publicerad 2009-11-06 23:30:57 i Tankar,


If it´s all I ever do - Anders Johansson (Nu; Anders Fernette)
Breakaway- Kelly Clarckson

Två starka låtar som alltid kommer att påminna mig om kärleken.


If it´s all I ever do - Anders Johansson (Nu; Anders Fernette)
Denna låten är för en kille som jag var kär i på låg-mellanstadiet.
Some of you vet vem det är, och vissa vet inte. Han var en fin kille då. Både på in-och utsidan.
Vilket han fortfarande är idag. Eller nu kan jag bara tala för utsidan. För han är stilig idag. I sina glasögon med tjocka bågar möter jag honom ibland på bussen, vi ler åt varandra och han går vidare och sätter sig längre bak i bussen. Ett bevis på fortsatt vänskap? Jag uppskattar det i alla fall. 

Breakaway- Kelly Clarkson
Den här låten påminner mig om min första högstadiekärlek. Inte den största, men den första.
Det blev på någon vänster, även om han inte tyckte om det, att vi umgicks ganska mycket. Jag, Han, Amanda, hans kusin. Jag var kär, men inte han. Och av någon anledning så kom denna låten till att spelas väldigt mycket. Därför blir jag påmind om det, varje gång jag hör den. Men kärleken till den här killen är inget jag ångrar!


Men nu när jag ändån skriver om kärlek så kan jag ju lika bra lägga till den största av dom alla.
My big love. Det var nog på vårterminen i sjuan jag insåg att jag faktiskt hade känslor för honom. Dolt dom bland känslorna för killen jag nämnde av låt nummer två. Men då var det nog det hela började, i sjunde klass. Dock gick mina känslor i vågor. Där på vårterminen i sjuan var dom starka, i åttan var de inte så farligt, och i nian var dom jättestarka. Jag vågade aldrig under våra tre år som klasskamrater ta mig mod att faktiskt berätta för honom att jag var kär. Störtkär. Förälskad. Mitt hjärta var bara för honom. Han var en jättefin kille. En jättefin vän, som jag alltid kommer att bära med mig. Även om han kanske inte bär med sig mig. Han var bara inte en jättefin kille, han är fortfarande en jättefin kille. Både på in-och utsidan. Jag skrev förut att jag inte berättade för honom om om mina känslor, men jag tog mitt förnuft till fånga och berättade det för honom. Om mina känslor Men det var försent. Skolavslutningen i nian. "Jag vet Sofie, jag vet....." var det jag fick höra viskande i örat. Han visste, men jag visste också att han inte kände samma sak. Men man kan inte styra sina känslor eller hur? Man kan inte lura sig själv att man inte tycker om en människa bara för att människan inte tycker om en tillbaka? Jag har kommit över honom nu i alla fall. Till viss del. Ibland när jag ser honom slår hjärtat lite, men det är bara en sån "förstunden"-flashback. Och det kommer jag nog att få leva med hela mitt liv, tills jag hittar den rätta.
Han kommer alltid att finnas i mitt hjärta, i hela mitt liv. Min första stora kärlek

Det där med kärleken är verkligen jättesvårt.
Även om jag fortfarande inte har hittat någon som får mig att känna mig knäsvag, så är jag så himlans glada för mina vänner, som har hittat den där killen. Killen som det att bubbla i hjärtat av känslor, som Ni kan pussa på när ni vill, som Ni kan stå och krama i en evighet utan att det känns konstigt och som Ni kan dela allt med. Ni förtjänar det så himlans otroligt mycket. Att se Er glada och lyckliga, gör mig glad och lycklig.
Då kan min kärlek vänta!

Har Ni någon gång känt som jag?
Har Ni låtar som påminner om kärleken?
Hur var det mer Er första kärlek? (Om Ni har haft er första kärlek)

Nu har jag blottat mitt hjärta.
Vågar Ni blotta ert?

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-11-06 23:36:29

Ååååh Soffipoffitoffi!! <3 Kärlek är så stort och klurigt och svårt att jag vet inte vad jag ska säga!! Det var så länge sen jag brydde mig minsta lilla om killar (okej nu låter det som jag typ är lesbisk men det är jag inte... VAD ÄN OLA TROR HAHAHA), anyway, jag minns helt ärligt inte hur jag kände, exakt hur starkt jag kände för dom pojkarna jag faktiskt gillade då. Så visst kan jag relatera, men samtidigt inte. Men jag har haft min speciella kille också, det har jag.

Postat av: marre

Publicerad 2009-11-07 01:05:15

Åhhh vilket fint inlägg Sofie!!! :') Verkligen.

Och jag har också en och annan låt jag kan relatera till ett par killar. Och jag har också, som du, haft en speciell kille jag varit tokkär i... alldeles för kär.. haha.. det är inte lätt =)

Postat av: Jénny

Publicerad 2009-11-07 19:30:06

ÅÅh Sofie! Jag håller med ovanståenda, att det är verkligen ett jättefint inlägg du skrivit.



Vissa låtar har verkligen speciella platser i ens hjärta, och vissa killar har det. Du vet ju vem som var min första stora kärlek. Och den sätter sina spår, man glömmer nog aldrig sin första stora kärlek.



Sen så, tror jag att jag vill säga tack? För jag känner lite att jag tillhör de sistnämna? För ja, jag är glad och lycklig. Men jag kommer bli ännu gladare och lyckligare när jag ser dig kär Sofie.



Jag hoppas att du snart träffar på en underbar kille! För, kärleken kan faktiskt vara underbar!



Och när du läser detta, påminn min om att vi ska prata om en sak!! :D . Älskar dig Sofie!! <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-08 16:12:26

Du är för söt Sofie! :D<3

Postat av: Martina

Publicerad 2009-11-09 17:33:50

Älskade älskade bästa vän!!

Jag tror att kärlek är det svåraste som finns.



Ibland (ibland, ibland, ibland) är kärlek det vackraste som finns. När man håller en annan hand i sin & vaknar med närhet mot sin rygg. När man ringer & någon svarar och när man ger ett leende får man ett tillbaka.



Men grejen är att kärlek kan göra så hemskt hemskt ont. Det sårar, tar sönder, bryter upp och dödar.

Jag hatar kärlek. Det är sant. Hatar hur den får mina vänner att sluta ringa tillbaka, hur kärlek får en att fylla dagbok efter dagbok med samma namn, att ligga vaken & inte veta. Hatar att höra att han kysser andra.

Det är patetisk, äcklig kärlek.



Men när såna fina saker händer minns man inte riktigt att olycklig kärlek exsisterar.

Därför är det viktigt att skriva om den också (du är så himlans smart, Sofie!) för kärlek kan göra så hemskt, hemskt ont.



Jag hoppas verkligen, av hela mitt hjärta, att du kommer träffa nån. Nån som ser dig för den underbara människa du är, & som tror på dig i alla lägen. För han finns. & Du förtjänar det.

Mer än någon ska du veta.



Du vet att jag älskar sättet du skriver på, du är så himla duktig. & bra & fin & åh.

Jag älskar dig, Sofie! <3

Postat av: Emmy

Publicerad 2009-11-10 22:59:05

ÅÅÅHH, Vad fint skrivit Sofie!! Verkligen!

Håller med om att kärlek är verkligen svårt .. tyvärr kanske?!

Jag hoppas att Du iaf snart hittar den, det förtjänar du, du är så fruktansvärt bra vännen!!

<3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela