Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

If you just keep your dream alive - ge inte upp föräns det är över!

Publicerad 2009-11-27 22:28:44 i Special moments,


Vår plan var ju att gå och lägga oss i tid på fredagskvällen då va. Och ja, så gick det med det. HAHA, jag tror Ni nog kan lista ut själv hur det gick. Upp tidigt på Lördagen, och fixa och käka. Locka Martinas hår och halvspringa till bussen. Vänta på centralen, och sen så 5 i 8 på morgonen satt vi i vår alldeles egna vagn på tåget till Stockholm. Det blev FLUMMIGT ända fram till Norrköping vill jag lova, och ehm....har man en egen vagn och man är påväg till Sveriges huvudstad så kan det bli lite...hoppigt. HAHA, väl i Norrköping hoppade en familj på (-.-) och vi somnade. Ända fram tills ja, Södertälja i princip. Vid 10 snåret (då jag ännu en gång fascinerats över hur det serut när man kommer in mot Stockholm med tåg/buss) hoppade vi av och hade fötterna på Stockholms mark.

VAD SKULLE VI GÖRA I STOCKHOLM DÅ?

Äta mat? Shoppa? Käka glass? Se Bingo Rimer & Katrin Zyto-javadhonnuheter? JAAAA! Det också. Vi skulle till Frihamen och magasin sju. Undra vad som hände där en Lördagskväll?

K-Ö-R-S-L-A-G-E-T!

Efter en helflummig dag på stan, med mat, glass och x-antal toabesök, se kändisar, bli informerad om "Just däääär i den trappan har Zac Eafron gått", så satte vi oss på bussen mot Frihamnen. Det blev en flummig resa om väldigt mycket trallande på en gaga-låt. Tillslut var vi ju där, och flummade. Gjorde x-antal toabesök till (känner att judet den delen är så viktigt 8) HAHA!) och efter ett tag kom lite andra Ola-tjejer. Trevligt värre, och sen blev det insläpp (justja, vi hade smygigt med att fixa biljetter hela veckan också. Gilla fb-mikaela alltså! :D ) och det blev lite taggning i foajen. Kören kom och hälsade och jaa, dom är trevliga. Tar i hand och allt, duktiga pågar! :') Det blev insläpp och jag blev lite koko på hur liten studion är. Liksom, snacka om att kameramännen kan sina vinklar. Vi taggade, det blev genrep (HAHAHAHA, okej detdär var jävligt roligt...) och seeeeeeeen tillsut blev det sändning. Grabbarna körde lite BSB-låt och ja ehm.....sen så var det ju filmlåt. Och de hade fått en från Moulin Rouge. De tog in kören precis innan reklam, så där stod de extremt charmiga med sina manliga sidor, tills produktionen inte kunde hålla sig längre. Då kommer tre saknade killarna in på scen, SOM TJEJER!!! Seriöst det var det roligaste jag har sett sen ja, gudvetnär. Vi knäckte mig helt totalt och alltså, ja. Jag säger såhär; Det är fan tur att folk bjuder på sig själv! Kören körde en hejdundrande låt i alla fall, och sen så skulle de visa hur det gick. Folk raggade röster med att skaka rumpa (HAHAHAHAHA, okej detdär är fortfarande kul...) och andra med att helt enkelt visa sin feminima sida. Tillslut så stod det mellan Team Amy & Team Ola och då trodde jag att det var kört. Men tjiiii fick jag, för när gry ropade upp att det var justja team Ola som gick vidare blev det jubel på läktarn. The boys (ehm....får jag ändra texten lite där? Boys & GIRLS!) are back (8)
Nej men ja, vi var glada, team Ola var glada, OLA var glad och ja, everything was good good good. Vi kilade ut och jag gick och kissade ännu en gång. Flummade därute i alla fall, träffade kören igen (GILLA! *klick* ) och tillslut kom Ola ut. Han var glad, och Vi var glada. Det blev flum flum, kramar och hälsningar innan vi drog oss tillbaka till stan och Ola och Therese åkte iväg. Åkte in till centralen med bästa vän och lite andra söta ola-tjejer, där jag och Martina sedan tog pendeln till vår sovplats. Eller ja, det blev ett bussbyte först men sen så tillslut efter lite om och men så var vi på sovplatsen. Tack säger jag!! Somnade nästan direkt, och vid 7 snåret morgonen efter var det dags att gå upp igen. Trötta som ja, gudvetvad, tog vi oss upp käkade frukost och sedan bussen in mot Stockholm igen. Mötte lite Ola-tjejer på centralen, killen på donken förstod inte min skånska ("ehm...ja...JO MEN DET KAN DU FÅ!!") och sen blev det tåget hem vid tio. Jag & Martina satt med en ASTREVLIG (Pluggade i Lund men kom från Stockholm om Ni ville anteckna 8) ) kille i vår kupé och ja, det var en bra tågresa hem. Ganska så väldigt mycket sovande, men ja är man trött så är man! ;)

Tack alla för körslaget-dagen!
Tack bästa vän, min fina bästa Martina för att Du gjorde det möjligt.
och liksom; Tack Ola! (+ hans sköna team dåva!)

   
 



<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela