Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Jag har ju faktiskt sagt att det ska bloggas om det, och då får jag ju hålla det!

Publicerad 2009-11-27 22:09:03 i Special moments,

Som rubriken lyder; jag får hålla vad jag lovar!
När jag kom hem från Linköping lovade jag att blogga om mitt höstlov, Stockholmsresan med bästa vän & ett teamola besök på Nova. Dock har jag inte haft någon ork innan, och idag sitter ändån skrivfingrarna i så lets shoot! Here it comes och vi börjar med:

HÖSTLOVET

Jag åkte upp till Martyparty med halv nio tåget från Lund, och efter lite om och men så kom jag tillslut till Linköping, sisådär vid halv 12. Mötte bästa vän, flummade om toaletterna (HAHA, stackars kille som kom ut alltså....) och sedan tog vi bussen till mysiga fina tallboda. Vi lämnade mina saker, fikade och var Vi liksom. Pratade, skrattade och flummade. Så som det ska vara helt enkelt. Senare blev det ompackning av väska, för vi skulle till Räkan (á la Christer) och vara barnvakt åt film. Det var roligt, mysigt och att få film i säng var inte en dans på rosor. "Film trött" "Film inte sova" "Film sova" HAHA, tillslut så somnade hon när hennes föräldrar väl hade kommit hem. HAHA, det blev lite flummigt där på natten och ja alltså....jag och Martina är bra på att vända dygnet. Och att prata hela nätterna...om allt. Dagen efter blev det att säga hejdå, och sen hem till Martina och mysa.

På Måndagen blev det en svängom till Maria (Martinas mamma) för att Marty skulle färga sitt hår och ja, det var roligt. Jättetrevligt, verkligen. Sen blev det en svängom i stan coh ja alltså...jag undrar vad det var i dendär vitamincare drickan? HA HA HA HA HA HA HA, flummigt var det i alla fall 8) På bussen tillbaka blev någon utstirrad för sin dialekt av ja, en väldigt söt kille. "Såg du var han hoppade av??!?!?!?!?!?!?" HAHA, jag och Martina promenerade hem från bussen då det sen blev käk och mys med film, snack och skratt. 

Tisdagen innebar utflykt och vi tog oss till Norrköping för ännu mer shopping. Träffade Maten och flummade på stan. Pratade lite om allt möjligt och jag hittade ett galet fint (även om det är väldigt väldigt enkelt) armband inne på BikBok, och sen så blev det mat och fika förstås. Film var det och ja, ibland är man lite trött vettni 8)

Onsdagen innebar promenad in till Tallboda för shopping på Tallen (vad är grejjen med att bli utstirrad för sin dialekt? HAHA!) med Balle (Isabelle) och ja, det var roligt. Vi hade bokstavsleken och det kom upp både det ena och det andra ordet på olika bokstäver. Roligt värre! Vi nördade Markus musik, och ja han är bra bra bra. Om Ni nu missat det 8)

Torsdagen blev det en sväng till IKEA ellerja, IKANO-center heter det nog. Vi checkade affärer och fikade så mysigt inne på själva IKEA. På kvällen blev det planering planering, och ja vi trodde allting var klart. Tills.......vi inte hade någonstans att sova. Ehm, sova på centralen var vår första tanke? (Om någon av mina släktingar läser detta så N-E-J vi sov inte på någon centralstation) Dock löste det sig väl på fredagen då vi på långavägar fixade sovplats till vår lilla resa mot El Stockholmo! Tio i sex på kvällen hade vi våra biljetter i handen, tur och retur Linköping-Stockholm. Gilla sista minuten alltså! *klick*
Japp, det var Stockholm som gällde på Lördagen.

(historia om körslaget kommer i nästa inlägg)

Väl hemma i Linköping var vi vid 12 och vi var ja, vad ska jag säga? TRÖTTA!!
Väldigt trötta. Men ja, vi levde och hade en rolig dag. Jag var lite förkyld och helt koko i näsan men ja, det var en bra dag i alla fall. Jag var ju med min bästa vän, kan det bli något annat då? På natten blev det film, och ja vi somnade.

På månden var det tur för mig att åka hem och det blev lite sorgligt. Vi tyckte att SJ kunde ta sig någonstans för att dom inte ville ha bra sistaminutenbiljetter till Lund till dagen efter och det blev ett jobbigt hejdå vid perrongen när jag satte mig på tåget. Varför är det alltid lika jobbigt? Well, jag satte mig på tåget och somnade ja...direkt. Vaknade några gånger under resans gång, och mellan Hässleholm och Lund insåg jag att jag nog hade sett en väldigt fin människas hemliga tvilling. Sjukligt lika! :o Hemma på skånsk plan vid kvart i fyra vilket betydde= MISSADE TÅGET HEM! Tog mig en sväng ner till donken för att köpa lite varm choklad (& för att fördriva tid) och vid 5 var jag hemma i Billeberga igen. Trött och kännde saknad, men samtidigt jävligt lycklig. Lycklig över att ha haft världens bästa höstlov. Igen. Med världens bästa vän, Martina Holgersson.

TACK Martina!
Tack tack tack tack tack x 156413521458965347968145341598647..!!

Igår.
Idag.
Imorgon.
Förevigt!

Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela