Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

Södra Malmö för en gång skull

Publicerad 2009-10-22 23:29:35 i Special moments,

Godkväll!
Tänkte blogga lite om gårdagen faktikst. För det var bannimej en bra dag/kväll!
Ola skulle ju till IKEA som jag nämnde och jag satte min rumpa på tåget från Helsingborg klockan 13:10!
Var i Svågertorp (á la Malmö Syd) vid 14:10 där jag mötte upp Emma. Det var ju hennes första besök på IKEA!
Vi promenerade bort till själva IKEA i kylan och ja, det var mysigt. Scenen var ute och vi beslutade oss (HAHA!) för att gå in och checka in stället. SJUKT STORT!!

Vi kom till resturangen där det blev käk (kycklingfile, pommes & bearneisås = 35 kronor! ME LIKE! ) och ja, mys i resturangen helt enkelt. Vi bestämmde oss för att promenera ut en sväng för att se vad som hände på scenen och vips så stod där en Pernilla. Kramkalas och sådära. Chill, snack och flumm vid parkeringen tills Adina & Baloosan också kom. Eftersom Perni hade dator med sig och jag ville försöka mig på att förstå mig på en MacBook (vadfan är det för jälva skit? HAHA!) så ja, tog vi upp datorn helt enkelt. Visserligen är datorn fin, men alltså........jag tycker jag klarar mig bra med microsoft/windows! HAHA! 
På scenen blev det knäckebrödsdans och vi såg folk hoppa fallskärm. Ohh, tufft!! ;) Några andra tjejer kom också, och vi bestämmde oss för att kila in på IKEA och fika lite. För 8,30 fick man (2 tårtor för 50:- /6= 8,30:-!). Vid 5 på Simsnoak (tror det var så ja...), en dans/musikgrupp. Coola och ja, vi dansade helt enkelt! Vi behövde ju värma oss (även om IKEA lånade ut filtar!) så funkade dansen skitbra! Vid 6 började Pauline och då var det ännu mer chill. Christina och Sara kom och vi blev happy!!! SÅ ROLIGT ATT NI KOM!!!!! 

Kvart i sju bestämmde vi oss för att inta våra platser (nej där var inte så mycket folk..) och vid sju kom Eula himself ut. Han körde fem låtar; Feelgood, Love in stereo, SOS (HAHA, S(ofie).O(la).S(ofie), smarthead här! 8) ), Sky´s the limit och givetvis; NATALIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Behöver jag säga ännu en gång att jag älskar den låten live?). Ola var på G i alla fall, och så var även vi. Efteråt blev det signering vid kravallen och ja, Ola är bäst! Punktsluttackochhej - leverpastej!

Vi sa hejdå, så satte jag, Emma & Perni oss på tåget mot Växjö. Perni hoppade av på Malmö C och jag och Emma åkte vidare mot Lund. Hoppade av där, kilade in på 7eleven (vi var där inne i en kvart, hur lyckas man? BESLUTSÅNGEST!!) och sen så blev det lite mys inne i väntsalen innan jag kilade ut och väntade på Pappa (hehehohiohih, varför betala hela resan hem själv när man kan betala halva & åka med pappa resten?) och vi brummade sen hem i den gröna faran hem till lilla Bulleberga! Jag och Pappa körde lite teori i bilen (skyltar & var man ska hålla blicken när man kör) och sen så ja, tillslut så var vi ju himma! :D 

Nördare lite vid datorn sen så var det beeeeeeedtme!

Men tack alla söta hjärtan för idag!
Och liksom; Tack Ola! :')

Bilder kommer en annan vacker dag, när jag har dom.
Men jag kan bjussa på en från Olas blogg/facebook!


GILLA! *klick*

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2009-10-23 13:55:35

Fråga Sara om mac. Inte bra.



Ja det var ju så stort och ett tag tyckte jag gick runt, runt och kom aldrig fram.



Vi kollade i bollhavet men ingen Ola där.



Sen var det barnavdelningen som gällde.



Sara är ju som hon är.



En låda till Ringos mysdjur och att Sara fick stå på var också ett inköp.



Sen att se er ger en sån kärlek och energi.



Ola är ju alltid mysigt att se och förgyllde ju dan mer.

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-10-23 15:00:32

Underbar kväll dedära! :D

Postat av: pernillabergh

Publicerad 2009-10-23 19:27:19

<3<3

Postat av: Emmy

Publicerad 2009-10-23 22:36:55

Tack Världens bästa & finaste Sofie ! <3

Åh, du är så bra, otroligt bra ! alltså underbara du !! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela