Keep your dream alive

Livet från den ljusa sidan, så att säga.

En helt vanlig Tisdag

Publicerad 2010-08-31 23:43:12 i Allmänt,

Idag är det en helt vanlig lång Tisdag. Ja, ni läste rätt, lång Tisdag. För numera så går jag i skolan från halv nio på morgonen till kvart i fem på eftermiddagen. Då blir dagen lång. Jävligt lång till och med. Men hey, det är bara att bita i det sura äpplet och ta sig igenom dedär dagarna, eller hur? I vilket fall som så, nu funkar min skoldator även här hemma. Det har varit konstigt klödd med det sedan vi fick dem, för att det inte stämmt med vad de lovade. Men nu funkar min i alla fall. Så nu sitter jag vid den, och den är ganska så mysig. Något anant kul som har hänt är att jag har haft min första MatteC lektion och det känns så jävla kul. När jag gick ifrån lektionen idag (2:a mattelektionen..) så kännde jag att; Gud vad jag har saknat dethär!
Jag hade ingen matematik alls under hela tvåan och kalla mig nörd, whatever, jag bryr mig inte, men det känndes att det var något som fattades. För Matematik, det finns inget bättre. Snacka om att jag kommer in i mitt esse när jag sitter där och räknar mina tal. I love it!
Något annat intressant är att.... jag vet inte riktigt vilka kurser jag ska läsa i höst egentligen. Hur det går att lösa!
Jag valde ju Administationspaketet när jag valde i våras, och nu var vi tydligen så få som valt det så det är inte säkert att det går att lösa. Men ja, vi får se. Det ska vara fixat tills på måndag i alla fall.

Nej nu ska jag prata vidare med Martina en stund till, sen så är det bedtime. Även om min huvudvärk inte gör lika ont längre så liksom, sömn. Det är viktigt!

LOVE.
S.

Kommentarer

Postat av: Deniesé

Publicerad 2010-09-01 10:16:31

sv: TACK SOFIE! :D <3

Kramar är underbart, jag får aldrig nog!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie Jönsson

20 åring, som älskar livets glada stunder, även om hon vet att hon ibland måste gå igenom svåra för att komma dit. Familj, vänner och musik ligger mig varmt om hjärtat. Och hon lovar, att hålla sina drömmar vid liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela